The Pleasure of the Automation
The semantic term The Pleasure of the Automaton represents a unique field of contradiction for thinking about artificial bodies throughout history and today, when the more and more realistic vision of an organically-mechanical being – cyborg – imposes itself; through this optic, we can also say a lot about the past and present connection between technology and art (also performance art, to be more concrete). It is not a coincidence that the topic origin is the original Greek notion automaton and not its up-to-date techno-evolutionary variant – cyborg. In the first place, of course, for the reason that we want to point out the original techno-mythological idea, hidden in every ideal utopia of the automaton, and the continuity, that yet enables us to get an insight into the difference and context of today’s artificial bodies. In the second place, because we want to set asunder, with the help of the pleasure of the automaton issue, some contradictions that have been pinned on to the automaton through history and have uncovered the ambivalent relationship between the living and artificial bodies. And then, of course, to restore a context, as broad as possible, for thinking about artificial bodies in art, about the possibility of different representational practices, unveiled by the more and more thin line between the animate and the inanimate.
Journal Maska, Year VIII, št. 3–4 (spring-summer 1999)
Editor: Bojana Kunst
Content
NFO
Informacije o festivalih in aktualnih dogodkih
Maja Delak
S PLESOM DO MATURE
Saša Krofl & Maja Murnik
AGENDA 2000. Repertoar slovenskih hiš scenskih umetnosti za sezono 1999/2000
Jedrt Jež
MERILO ZA DRŽAVNO DISKRIMINACIJO JE VRSTA KULTURE. Pogovor z dr. Rastkom Močnikom.
Blaž Lukan
PARCIALNE RAZISKAVE IN NOVA SENZIBILNOST. Pogovor z dr. Ladom Kraljem.
UŽITEK AVTOMATA
Bojana Kunst
UVOD V UŽITEK AVTOMATA
Bojana Kunst
NOVE TEHNOLOGIJE IN PREZENCA TELESA
Critical Art Ensemble
ELEKTRONSKA MOTNJA. Rekombinantno gledališče in performativna matrica.
Jurij Krpan
ŠE VEDNO JE ČAS ZA USPEŠNO PROTIINTERVENCIJO. Intervju s Critical Art Ensemble.
Ernest Ženko
ANTOLOGIJA TEŽNOSTI
Margaret Morse
KAJ JEDO KIBORGI (1); Oralna logika v informacijski družbi.
Stelarc
OD PSIHOTELESA DO KIBERNETIČNIH SISTEMOV. Podobe kot posthumana bitja.
Julien Ofray De La Mettrie
ČLOVEK – STROJ (odlomek)
Scott Delahunta
VIRTUALNA EFEMERNOST. Umetnost digitalnega plesa.
Heinrich Von Kleist
O MARIONETNEM GLEDALIŠČU
Filippo Tommaso Marinetti
MANIFEST FUTURISTIČNEGA PLESA
Villiers De L’isle Adam
EVA PRIHODNOSTI; Prvi prikaz človeškega stroja.
Donna J. Haraway
IGRALCI SO KIBORG, NARAVA JE KOJOT IN GEOGRAFIJA JE DRUGJE: PRIPIS H “KIBORGOM PODROBNO”
Katarina Pejović
ANGELI SE V VIŠAVE POGANJAJO S KRILI, A NA LOVU ZA EKSTAZO
Villiers de l’Isle Adam
EVA PRIHODNOSTI ELEKTRIKA
Stojan Pelko
NAVODILO ZA UPORABO DRUGIH PODOB
AVTOMATEKA
Simon Biggs, Knowbotic Research, Survival Research Laboratories, Erik Hobijn, Ive Tabar
Marina Gržinić
JAPONSKA. Telo, identiteta, roboti in virtualno oko.
Jedrt Jež
STROJ ODPOVE, ČLOVEK PA NE. Intervju z Matjažem Faričem.
Jurij Krpan
JA, JA, JA … VERJAMEM V NADVLADO TEHNOLOGIJE! TAKOJ PO SEKSU, HRANI, PRIJATELJIH LJUDEH, ŽIVEM … Intervju z Marcel-lijem Antunezom Roco.
Emil Hrvatin
PREGLED NEVIDNEGA OBMOČJA NAD NAMI. Intervju z Markom Peljhanom.
Eva Herzigova
HENDIKEPIRANA INTIMA. Intervju z Igorjem Štromajerjem.
Aleksandra Kostić
ELEKTRONIKA DA KRILA. Novodobne umetniške ekstenzije v višino, globino in širino.
Marko Košnik
OSNOVE INTERAKTIVNEGA DELA Z OZIROM NA MOŽNOSTI V GLEDALIŠČU
Barbara Orel
KOVINSKI ČLOVEK. Križanci človeka in stroja v dramskih besedilih.
Uroš Korenčan: ESTETSKO TELO
PREDSTAVE, KNJIGE, DOGODKI
Sonja Dular
LEPOTA EKSTREMA II
Jana Pavlič
DRUGI KOT USODA. Spring Loaded Collection London.
Igor Koršič
NA ODRU NIKOLI NE GOVORI V TUJEM JEZIKU. Pogovor z Erlandom Josephsonom.
Miško Šuvaković
O SLEDEH TEORIJE IN O VPISIH DRAME. Ob rob knjigi Teorija drame Lada Kralja.
Barbara Pušić
ROJSTVO MASKE IZ DUHA DVAJSETIH. Zgodovina slovenske gledališke periodike. (2.del)
Blaž Lukan
POGOVORI O IGRI. Recenzija knjige Josette Feral.
Emil Hrvatin
NEZAVEDNA SAMOPROMOCIJA
Jana Pavlič
IETM