ŠKRIP INC.

Musical – Theatrical Spectacle
Director: Jelena Rusjan
Production: Maska
Coprodukcija: CUK Kino Šiška
Premiere: 12.12.2013 Kino Šiška

Škrip Inc. is a music-theatre performance composed of four girls with bands’ experience: Jelena Rusjan (TRUS!, Borghesia), Kristina Gorovska (Bernays Propaganda), Tina Perić (Ludovik Material) and Neja Tomšič (Škrip Orekstra), produced by Zavod Maska and CUK Kino Šiška.

When you can say what’s bothering you without fearing the subsequent loss of something. And disclose your secrets without feeling guilty about it. A place where you can be tied down, but free nevertheless. Where it’s you who counts and not the mistakes. That warm feeling that you’re amongst your people. Škrip Inc. Belief in magic is the dominating force in our lives. We strive for perfect pleasure, constantly and for ever. We struggle through the noise. The best things happen where we’re not present. We’re always late. We stopped thinking about who we are. We struggle through the noise. The best things happen where we’re not present. We’re always late. We no longer think about who we are. There is no time. What do we need? Škrip Inc. An important civilizational acquirement is work that enables survival and personal growth. If it turns into a profitable business on top of that, then we really have nothing to fear; the borders between art and life disappear automatically. And everyone can have their 15 minutes of fame. Everything functions incessantly and each of us will experience rebirth in the future. Škrip Inc.

Musical – Theatrical Spectacle
Director: Jelena Rusjan
Production: Maska
Coprodukcija: CUK Kino Šiška
Premiere: 12.12.2013 Kino Šiška

Cast

Škrip Inc. are:
Jelena Rusjan, Kristina Gorovska in Tina Perić + Neja Tomšič/Eva Zibler (alternacija)
Director: Jelena Rusjan
Dramaturgy: Andreja Kopač
Help: Zala Vidali
Video: Jure Lavrin
Music: Matija Dolenc
Sound Design: Jure Vlahović
Light Design: Igor Remeta
Scenography: Neža Jurman
Web page: Dražen Perić
Foto: Luka Gorjup
Production: Tina Dobnik
PR: Urška Comino
Production: Maska
Coproduction: CUK Kino Šiška
With: Zavod Bunker

Reception in Public

Senzacionalno: Končno prihaja Škrip Inc.
Radio Študent / 18. 12. 2013
Novinar: Senzacionalno! Končno prihaja Škrip Inc. v Staro elektrarno. Škrip Inc. rešuje življenja milijonov – potem ko je osvobodil članici Pussy Riot iz sibirskega zapora, rešil naš Radio dolgov in rešil javni ugled Beyonce s tem, da ji je izkazal čast s sodelovanjem, je danes na voljo tudi vam. JELENA Jelena Rusjan: Škrip Inc. je umetnost, je gledališka predstava, je produkt, je obljuba mladosti, zdravja, sreče, ljubezni, spoštovanja. Je vse kar si vi, ki ste njegovo potencialno občinstvo želite. Škrip Inc. je v bistvu blagovna znamka, ki se bojuje za tržišče.

Sandra Krkoć Lasić: Dolga reklama, ki draži vse čute

Dnevnik / 12. 12. 2013
Na sceni, ki daje vtis, da je še v nastajanju, bo namreč približno petsto elektronskih naprav, ki jih je izvrglo smetišče in razni darovalci. Gledalce bodo obkrožali kabli, zato naj bi imeli ves čas občutek, da jih bo nemara stresla elektrika. »Želeli smo prikazati, da se zaradi hiperprodukcije vsi nahajamo na smetišču ter da je človek velikokrat izenačen z aparati. Tako kot aparate, ki v nekem trenutku ne delujejo več, vržemo na smetišče, ker je ceneje kupiti nove, kot jih popravljati, tako človek, ki ne dela več in ne hrani sistema, postane izločen. Kot so zamenljivi aparati, je zamenljiv tudi človek,« se k realnosti obrne Jelena Rusjan.

Saška Rakef: Škri Inc.
Radio Slovenija / ARS program / Oder / 17. 12. 2013
Jelena Rusjan: Smo prevzele te vse mehanizme v svoj prid, da izreklamiramo predstavo tako, da čim več ljudi izve za njo, še preden sploh pride do premiere. In da dejansko publika misli, da bo dobila nekaj čisto drugega, kot to, kar dobi na prestavi. Vse je narejeno tako zelo, zelo treši, saj propaganda je dejansko tako lažna. Vse skupaj je ena fikcija, ki uporablja elemente afer, laži, nekih ekscesov … v svoj prid.

Nenad Jelesijević: Na Škip Inc. strani Alp
Radio Študent / 20. 12. 2013
Predstava se tako začne s pesmijo v makedonščini, ki v zaigranem pravoslavnocerkvenem sozvočju ironizira klavrne socialne razmere v Makedoniji; drugi izvrsten moment je ironičen povzetek razmer v Sloveniji, s poudarkom na tukajšnjem rasizmu, ki se odvije v obliki duhovito predelanega hita skupine Laibach ob ustrezni koreografiji: »1, 2, 3, 4, če nisi naš, potem te ni!«; tretji takšen glasbeno-koreografski vrhunec pa se loteva aktualne družbene situacije v Srbiji, ki ostaja zapletena v dediščini patriarhata: »Tako se to radi kod nas!«, se glasi udarni refren, ob katerem se namesto pištol v zrak zavihtijo vrtalni stroji.

Zala Dobovšek: Ocenjujemo: Škirp Inc.
Delo / 3. 3. 2014
Trenutna konica naše evolucije, kakor jo razume kolektiv Škrip Inc, je brezupna, razčlovečena, identitete dokončno raztrgane in nepovezane, mesenost poteptana, tehnologija zveličana. Toda mrakobno stališče še zdaleč ne pogojuje dinamike izvajanja. Ustvariti tako komunikativen, kritičen, doživljajski, zabaven in hkrati pretresljiv dogodek je predvsem rezultat izjemno natančne odmerjenosti vseh uporabljenih elementov. Inteligentno zastavljena »ekonomična nakopičenost«, bi lahko rekli.

»Ko tisti dnevi v mesecu zadišijo po jagodah«
Mladina / avtorica: Petra Tihole / 14. 2. 2014
Zdaj počasi razmišljajo o zgoščenki z glasbo iz predstave. Bližajo se nove ponovitve v ljubljanski Stari mestni elektrarni, pa tudi gostovanja, denimo na festivalu Teden slovenske drame v Kranju. Rusjanova pa pravi, da bo zanjo uspeh, če bo njihovo prestavo videlo čim več ljudi, tudi tistih, ki sicer ne zahajajo v gledališče. »Če bi se vsaj dva človeka po vsaki predstavi spraševala in pogovarjala o njeni vsebini in sporočilu, daje treba razmišljati s svojo glavo, bi to bil velik uspeh,« je prepričana.

Marko: Škrip Inc. – some brands were made for talking
13. Brat  webzine / 22. 2. 2014
Trenutna publika je bolj ali manj kritična do potrošništva, čeprav se mu tudi sama pogosto zavedno ali nezavedno vdaja, tako da tu katarze med publiko ne bo. Na srečo se spretno izogne spodbujanju moralističnega nasprotovanja potrošništva, ki igra na karto lažnega asketstva. Nasmeški ob prikazu totalitarne narave brandov so tako lahko le kisli. Obešenjaški humor nam pomaga vzpostaviti nujno distanco med osebnim življenjem in družbenimi procesi, da se ne zlomimo. Vendar predstava, ki stavi na družbeno kritičnost, bi morala iskati tudi tiste točke, ki omogočajo, da se radikalnost res odpre. Kajti kritiko pogostokrat že precej dobro poznamo in je nismo pozabili. Potrebujemo pa tisto presunljivost, ki nas požene, mobilizira. Kar pa ni težava samo te predstave, temveč sodobne umetnosti v njenem najširšem pomenu. Tako tudi ne moremo zahtevati od predstave Škrip Inc., da nam bo to težavo rešila. Pa čeprav nas je samo potrdila v našem dojemanju sveta. Globoko smo zabredli, a rešitev bomo poiskali s smehom, ne z vzbujanjem slabe vesti in iskanjem krivcev.

Jelena Rusjan: Prihajam iz trasha, torej sem trash
SIGIC / intervju / avtor: Igor Bašin / 9. 2. 2014
Zdi se mi, da je Škrip Orkestra ostala na ravni dopadljivosti. Morbidne zgodbe o nasilju v družinskem okolju, ki se dogajajo okrog nas, smo hotele povedati na lušten način. S Škrip Inc. smo želele seči globlje v kontekst obravnavane družbene problematike. Preostali punci ne prihajata iz gledališča. Kristina je filozofinja, Tina je sociologinja in jezikoslovka. Dejstvo, da prihajamo iz različnih okolij, je veliko prispevalo k poglobljenosti pristopa.

Izak Košir: Trojček za potrošnike
Žurnal / intervju  z ustvarjalkami / 15. 2. 2014

Kristina Gorovska: Komercialna umetnost je oksimoron. Prostitutka ne more biti tudi častna sestra.
Pa smo že mislile, da smo elegantne in resne! Če je humor prisoten, je črni – na nohte smo si namazale lak, da bi prikrile črnino pod njimi.
Tina Perić: Ko Beyonce padejo milijoni na račun že 43. reklame, ki jo je posnela, se verjetno res počuti izkoriščeno … Vsak dober potrošnik pa mora žal pri določeni starosti začeti razlikovati med Akcijo in stvarnostjo.

Nika Arhar: Škrip Inc. – rešitev za vse naše težave
MMC RTV SLO / pogovor z ustvarjalkam /
Tina Perić: Verjetno bo kmalu na tržišču parfum Nadežda, namenjen mladim upornicam. Vrhunec perverzije marketinga se mi zdi izrabljanje denimo idej revolucije za prodajo produkta v smislu – kupi ta produkt in že si revolucionar.

Veljko Njegovan: Škrip Inc. We just do it
Mladina / 29. 8. 2014
Kaj se zgodi, ko se združijo tri pevke in ustvarijo družbenokritično predstavo, s katero poskušajo kritizirati vsesplošni komercialni način življenja, potrošništvo in druge anomalije današnje družbe? Jelena Rusjan (TRUS!), Tina Perić (Ludovik Material) in Kristina Gorovska (Bernay’s Propaganda) se skupaj z Nejo Tomšič (Škrip Orchestra) predstavijo s prvo diskografsko (EP) izdajo, ki temelji na najvidnejših skladbah iz predstave, s katerimi ironično zarežejo v samo bistvo današnjega družbenega sistema, saj ta temelji na popolnoma napačnih vrednotah.

See also

  • Recent projects
  • Počemučka: Voyager
  • Peekaboo Pointe visting Maska
  • Maska visiting the Frankfurt Book Fair 2023
  • NOW IS HERE!
  • Performance Festival 2023
  • SoToSpeak 2022/2023
  • SoToSpeak – a Cycle of Theatre Essays
  • The Future is Feminist
  • Peak
  • Crises
  • All projects