The Performance Festival

Festival performansa #1
15. 05. 2019 – 18. 05. 2019

Festival performansa #2
28. 09. 2019

The Performance Festival is an artistic gesture that takes the stereotypical, witch-hunting and negative attitudes towards modern art that emerge from the anonymous internet environment quite literally. Its starting point are ideas about the kind of performance that would earn the author social value (award), as articulated by anonymous commentators on the internet. We approached the ideas literally, without prior ironic distance, but rather with all the available artistic procedures and dimensions that can lead to the realization of what is written in the comments.

Trump has taught us that ignorance and haughty hand waves don’t help. The problem lies not in anonymous discrediting of contemporary artistic practices, but in the fact that mainstream discourses lack the language which would completely affirm contemporary art. The participants in the anonymous discourse, however, use “performance” as a slur whenever they don’t understand what is going on.

.

Festival performansa #1
15. 05. 2019 – 18. 05. 2019

Festival performansa #2
28. 09. 2019

About

After last year’s workshop with the Center for Political Beauty from Berlin, which concentrated on hate speech, the New Post Office presents the Performance Festival which grows from the ideas about performance as they were recorded in anonymous web comments, aimed at last year’s Prešeren Fund Award winners Simona Semenič and Maja Smrekar. It was created by The Miha Artnak, Katja Gorečan and Nika Švab, Rok Kravanja, Jan Rozman, Katarina Stegnar, and a special guest, Croatian artist Tajči Čekada. The festival is curated by Urška Brodar and Janez Janša.

In their performances, The Miha Artnak tackles the question of artistic immunity, Katja Gorečan and Nika Švab housing issues, Rok Kravanja prostitution, Jan Rozman militarization of the society and intimidation, Katarina Stegnar hate speech and the special guest Tajči Čekada the work of performers

Program

#1

Sreda, 15.05.2019
19:00 / Katja Gorečan in Nika Švab: Ljubo doma, kdor ga ima – Vselitev
19.00 / S*S       
20.00 / Tajči Čekada: Samo sir
20.00–23.00 / Rok Kravanja: Lahko ti podarim samo užitek

Četrtek, 16.05.2019
18.00 / Jan Rozman: desna leva (solo)
19.00 / S*S       
21.00 / Katja Gorečan in Nika Švab: Ljubo doma, kdor ga ima – Okrogla miza
20.00–23.00 / Rok Kravanja: Lahko ti podarim samo užitek
20.00–23.00 / Katarina Stegnar: #hatebetter

Petek, 17.05.2019
18.00 / Jan Rozman: desna leva (skupina)
19.00 / S*S      
21.00 / Katja Gorečan in Nika Švab: Ljubo doma, kdor ga ima – OKROGLA MIZA
20.00–23.00 / Katarina Stegnar: #hatebetter

Sobota, 18.05.2019
17.00 / The Miha Artnak: Prečkanje
19.00 / S*S       
20.00 / Rok Kravanja: Lahko ti podarim samo užitek (intervju Janeza Janše z Rokom Kravanjo)

***

#2

Sobota, 28.09.2019
18.00 / Literarni večer nepremičninskih oglasov
19.30 / #talkbetter: Pogovori z ustvarjalci
21.45 / Podelitev nagrade Festivala performansa
22.00 / Katja Gorečan in Nika Švab: Izselitev

Projekti

Prečkanje

The Miha Artnak

Prečkanje ceste zunaj urejenega prehoda za pešce nekje v Ljubljani. Prenos v živo na medmrežju. Povezava za ogled dogodka bo objavljena na naši Facebook strani!

O avtorju
The Miha Artnak (1983) ustvarja v medprostorju sodobne umetnosti, street arta in dizajna. Od leta 2001 kot soustanovitelj kolektiva ZEK aktivno sodeluje pri spajanju ulične umetnosti s konceptualno. Njihove razstave so med najbolj obiskanimi v Sloveniji. Leta 2018 je najbolj odmeval njegov projekt lažnih novic, s katerim je razkril globoke sistemske pomanjkljivosti medijskega poročanja in postavil pod vprašaj naše pojmovanje resnice in laži. V letih delovanja na umetniškem in oblikovalskem področju je osvojil številne nagrade in priznanja.

Ljubo doma, kdor ga ima

Katja Gorečan in Nika Švab

Dom je tam, kjer je srce.
Povsod je lepo, a doma je najlepše.
Dom je tam, kjer se počutimo doma in smo lepo sprejeti.
Bodi hvaležen za dom, ki ga imaš, in se zavedaj, da je v tem trenutku vse, kar imaš, tudi vse, kar potrebuješ.
Ljubezen se pričenja doma, in ne gre za to, koliko naredimo … ampak koliko ljubezni vložimo v to dejanje.
Nič ni udobnejšega, kot biti doma.

​Lahko ti podarim samo užitek

Rok Kravanja

Kategorija: On išče njega
Naslov: Nagrada
Opis: Kdo danes za srečanje za protiuslugo? Sem A in P, simpa in obdarjen. Prostor je, sem tudi mobilen. Piši na 4one4you4@gmail.com ali sms 040430644.

O avtorju
Rok Kravanja, igralec in prostitut, deluje tako na institucionalni kot zunajinstitucionalni fuk sceni. Svoj jogi vleče od Drame, Lutkovnega gledališča, Mestnega gledališča ljubljanskega, Vie Negative, Škuca, Gleja, Maske pa vse tja do APT Novo mesto in Momenta v Mariboru. Rit nastavlja tudi filmskim kameram v kratkih filmih, kjer je do sedaj upodobil le feminilne gejevske like. Za svojo fukarijo je prejel amatersko Severjevo nagrado, polprofesionalno Zlatolasko ter zezaško ZIZ nagrado za najboljšega igralca v pedrski predstavi Satirikonijada.

Desna leva marš

Jan Rozman

Potujoča koreografska akcija, performans desna leva, si prisvaja korakanje, eno najstarejših oblik organiziranega gibanja, povezanega z izkazovanjem moči vojske in države, in ga pretvarja v umetniško dejanje. Urejeno korakanje razglašamo za umetniški izraz in nasprotujemo njegovi rabi za širjenje strahu in agresije! Koreografijo urejenega korakanja kot koreografijo ustrahovanja umeščamo v umetniško galerijo, kjer bo arhivirana. Skupaj z njo bodo simbolično arhivirane tudi druge oblike izživljanja močnejšega nad šibkejšim ter uporaba sile in ustrahovanja v politiki in medčloveških odnosih. Marširamo: desna leva proti ustrahovanju! desna leva za demilitarizacijo!

Performans je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu avtor projekta Jan Rozman v balaklavi sam koraka po ljubljanski pešconi. Pohod se začne pri podhodu Ajdovščina in nato vijuga po centru Ljubljane – preko Slovenske ceste, Prešernovega trga, Kongresnega trga, Šuštarskega mosta, Mestnega trga, Tromostovja in Trga republike do Moderne galerije. Konča se z vstopom v galerijo. Naslednji dan, v drugem delu projekta, se avtorju pri marširanju pridruži skupina prav tako zamaskiranih ljudi, ki po isti trasi odkorakajo v Moderno galerijo, kjer se postrojijo, performans pa se zaključi s predajo dotičnega umetniškega dela v hrambo in last Moderni galeriji.

​Namen pacifističnega performansa desna leva je razpreti družbeno razpravo o strahu in varnosti in se dotakniti vprašanj koga se zares bojimo, pred kom (ali čim) se moramo (in želimo) obvarovati in komu (ali čemu) razpihovanje strahu pravzaprav služi.

O avtorju
Jan Rozman kot performer, koreograf, plesalec in improvizator deluje med Ljubljano in Berlinom. V svoji umetniški praksi uporablja objektno orientirano ontologijo, razširjene pojme telesnosti, materialno semiotiko, teksture, vrzeli, napake in zmedo, ekologijo, domišljijo, (znanstveno) fantastiko in humor. Svoje delo usmerja v raziskavo in artikulacijo relevantnih uprizoritvenih izrazov za post-internetno in antropoceno obdobje. Šolal se je na Umetniški gimnaziji (Oddelek za sodobni ples) v Ljubljani, študiral koreografijo na Amsterdamski SNDO (AhK) in opravil magisterij v okviru programa Solo/ples/avtorstvo v okviru HZT (UdK) v Berlinu. Končal je tudi dodiplomski študij fizioterapije na Zdravstveni fakulteti v Ljubljani (UL).

www.janrozman.net

#hatebetter

Katarina Stegnar

Na plakatih mestih v centru Ljubljane: Slovenska cesta – “pri Šestici” / Gosposvetska cesta – “naspr. Leva” / Šubičeva ulica – “Pasaža Maxi” / Borštnikov trg – “Ferent” / Komenskega ulica – “RTV” – “GO” / Železniška postaja – “TIR bar” / Trg OF – “AP Kolodvor” / Metelkova ulica – Muzejska četrt / Šmartinska cesta – “podvoz Zmaj” / Zaloška cesta – “Španski borci” / Dunajska cesta – “Mercator” / Gosarjeva ulica – “FDV” / Dunajska cesta – “Podhod sejem” / Dunajska cesta – “Podhod Delo” / Trg prekomorskih brigad – Kino Šiška / Rožna dolina – “Študentski dom 4” / Poljanska cesta – “podvoz” 5 / Pot na Fužine – Zaloška c. / Cesta v Mestni log – “Parkirišče Študentski dom”

O avtorici
Katarina Stegnar (1976) je igralka, performerka, gibalka, raziskovalka, snovalka, ki je na slovenskem gledališkem prizorišču dejavno navzoča od leta 1999. S svojo ustvarjalnostjo je zaznamovala zlasti neodvisno sceno – je ena najbolj dejavnih sodelavk platforme za raziskavo, razvoj in produkcijo sodobne scenske umetnosti Via Negativa, članica skupine Betontanc in njenega spin-offa, kolektiva Beton Ltd., ki je ustvaril niz uspešnih predstav, nazadnje npr. Ich kann nicht anders in Große Erwartungen. Sodelovala je in sodeluje z Gledališčem Glej, Anton Podbevšek Teatrom, SNG Drama Ljubljana, E.P.I. centrom, Wax Factory, Plesnim Teatrom Ljubljana, Ex-Pontom, Masko itd., že od leta 2002 pa tudi z Mladinskim, kjer se je decembra 2014 zaposlila. Nekaj vidnih vlog je odigrala v filmih, omeniti je treba zlasti Barabe! (2000) in Drevo (2014). Leta 2017 je skupaj z igralskimi kolegi iz predstave Človek, ki je gledal svet prejela Borštnikovo nagrado za igro, leta 2016 pa nagrado Prešernovega sklada za vloge v predstavah Mladinskega (Pavla nad prepadom, Vsi junaki zbrani in Rokova modrina) ter za projekte na neodvisni sceni (Upor ni človek kolektiva Beton Ltd. in Katarina po naročilu (z Urško Brodar in Juretom Novakom). Leta 2007 je za vlogo Tjaše v predstavi Fragile! dobila nagrado Veljko Maričić za najboljšo mlado igralko na Mednarodnem festivalu malih odrov na Reki, leta 2005 pa zlato ptico.

Festival v javnosti

Čigave roke so to?
Mladina / 17. 5. 2019

Ljubljanski plakat, ob katerega se je obregnil tudi britanski neonacist 
Siol.net / 15. 5. 2019

Festival performansa Nove pošte za izhodišče vzel sovražni govor
STA / Misli / 13. 5. 2019

Katarina Stegnar’s performance art poster #hatebetter shocks
Adland.tv / 13. 5. 2019

Festival performansa na Novi pošti: Spreminjanje sovražnega govora v umetnost
Dnevnik /14. 5. 2019

Na ljubljanskih ulicah mimoidoče razburja plakat
Dnevnik / 17. 5. 2019

Sovraži govor kot umetniško izhodišče
Delo /15. 5. 2019

Sovražni govor kot izhodišče Festivala performansa
MMC RTV SLO / 15. 5. 2019

Festival performansa se loteva sovražnega govora
TV Slovenija / Kultura / 15. 5. 2019

Donni e mani nere
TV Slovenija – TV Capodistria / 15. 5. 2019

Plakat, ki razburja, je (zgolj uvodni) del programa Festivala performansa (FPL)
Radio Kaos / 15. 5. 2019

Neverjetno! Demokracija postavlja umetniške smernice: Kar je bila lani poleti naslovnica revije, je ta teden performans na ljubljanskih ulicah!
NOVA 24 / 15. 5. 2019

Medijsko posredovana realnost
Radio Študent / 15. 5. 2019

Ko stereotipne poglede na sodobno umetnost jemljemo dobesedno
Mladina / 14. 5. 2019

Plakatna afera: Razlika med Neue Slowenische Kunst in novo slovensko umetnostjo
Večer / V nedeljo / 19. 5. 2019

‘Umetnost nam ne ukazuje, kaj naj si mislimo, hoče le, da začnemo misliti’
POP TV / 24UR / 20. 5. 2019

#hatebetter campaign – what does it mean?
YOUTUBE

Odd #HateBetter poster featuring ‘black’ hands groping a white woman has everyone confused on social media
Thegiro.com / 16. 5. 2019

This Controversial Image Showing A White Woman Being Groped By ‘Black’ Hands Is Stirring Debate
blavity.com / 15. 5. 2019

#hatebetter na twitterju

Kulturni boj vizualij: Estetizacija rasizma? Ne, gnusifikacija levičarstva
FokusPokus / 16. 5. 2019

See also

  • Recent projects
  • Počemučka: Voyager
  • Peekaboo Pointe visting Maska
  • Maska visiting the Frankfurt Book Fair 2023
  • NOW IS HERE!
  • Performance Festival 2023
  • SoToSpeak – a Cycle of Theatre Essays
  • SoToSpeak 2022/2023
  • The Future is Feminist
  • Peak
  • Crises
  • All projects