19 EUR

Zbirka TRANSformacije, knjiga št. 39
Naslov izvirnika: Social Choreography. Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement (Post-Contemporary Interventions)
Prevod: Aleksandra Rekar
Spremna beseda: Pia Brezavšček in Alja Lobnik
© Maska, Ljubljana, 2017
ISBN 978-961-6572-48-4

Dogodki

Simpozij ob izidu slovenskega prevoda

 

Zbirka TRANSformacije

Andrew Hewitt: Družbena koreografija. Ideologija kot performans v plesu in vsakdanjem gibanju

19 EUR

Hewittova teorija plesa je prelomna, saj razume ideologijo kot poglavitno koreografinjo politik in družbenih praks, med katere sodi tudi plesna umetnost, ter analizira, kako so politike in družbe strukturirane na način koreografske estetike.

Ta izstopajoča teoretska knjiga analizira delovanje ideologije v politikah in njihovih propagandah, življenjskih slogih in industriji moderne dobe (v drugi polovici 19. in prvi polovici 20. stoletja) vzporedno s sočasnimi koreografskimi praksami. Še več, Hewittova analiza izpeljuje osupljive povezave med koreografskimi postopki modernega plesa in strukturami, ki so inherentne moderni družbi. Hewitt dokazuje, kako je moderni ples »prostor, v katerem se vadijo in izvajajo družbene potencialnosti«, in kako koreografije določenega plesnega stila tvorijo »strukturni model za mišljenje in upravljanje moderne družbene organizacije«. Najpomembnejši premik, ki ga artikulira Hewitt, je premik od plesa kot družbene igre, ki je skozi koreografski dispozitiv naseljena v družbenih (meščanskih in aristokratskih) protokolih, h konstrukciji delovnega (plesnega) telesa kot temeljne sile proizvodnega sistema v moderni družbi, kjer ideologijo obseda naloga, kako locirati energetski »izvor delovne sile« in optimizirati motorično izrabo gibanja za namene industrijske proizvodnje na način učinkovite koreografske kompozicije.

Knjiga na novo osvetljuje ključna poglavja iz zgodovine plesa: francoski delsartizem; manifestacije amerikanizma in ameriškega nacionalizma v opusu koreografinje Isadore Duncan; ornamente množičnih nemških telovadnih spektaklov in ameriških ženskih formacij (The Tiller Girls) prepleta z analizo koreografije industrijskega tekočega traku; v koreografijah Vaclava Nižinskega prepoznava zametke kvirovske identitete itn.

Zbirka TRANSformacije, knjiga št. 39
Naslov izvirnika: Social Choreography. Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement (Post-Contemporary Interventions)
Prevod: Aleksandra Rekar
Spremna beseda: Pia Brezavšček in Alja Lobnik
© Maska, Ljubljana, 2017
ISBN 978-961-6572-48-4

Dogodki

Simpozij ob izidu slovenskega prevoda

 

O avtorju

Andrew Hewitt je profesor germanistike in primerjalne književnosti na Univerzi Kalifornija v Los Angelesu (UCLA). V knjigi Politične inverzije (Political Inversions: Homosexuality, Fascism, and the Modernist Imaginary, Stanford: Stanford University Press, 1996) se loteva vprašanja teoretskega in kulturnega prekrivanja homoseksualnosti in fašizma. Delo lahko razumemo kot smiselno nadaljevanje projekta Fašistični modernizem (Fascist Modernism: Aesthetics, Politics, and the Avant-Garde, Stanford: Stanford University Press, 1993), v katerem se je lotil analize modernizma predvsem skozi razmerje med fašizmom in Marinettijevim futurizmom. Tudi v Družbeni koreografiji (v izvirniku je izšla kot Social Choreography: Ideology as Performance in Dance and Everyday Movement, Durham: Duke University Press, 2005) ostaja osredotočen na obdobje modernizma, vendar je s to knjigo, ki v slovenščino prihaja v odličnem prevodu Aleksandre Rekar, zarezal globoko v področji teorije plesa in uprizoritvenih umetnosti ter zaznamoval in transformiral naše dojemanje tistega, kar lahko razumemo z izrazom koreografija.

Kazalo

DRUŽBENA KOREOGRAFIJA IN ESTETSKI KONTINUUM

MARSIASOVO TELO
Estetski socializem in fiziologija sublimnega

SPOTIKANJE IN BERLJIVOST
Kretnja in dialektika takta

»OD AMERIKE MI POSTANE SLABO!«
Nacionalizem, rasa, spol in histerija

ŠKANDALOZNA MOŠKA IKONA
Nižinski in kvirjenje simbolistične estetike

OD ŽENSKE DO DEKLETA
Množična kultura in panika s spolom

Spremna beseda
»ERLEBNISSE SIND KEIN ALS OB«
Ob rob Hewittovi metodologiji spotika
Pia Brezavšček in Alja Lobnik

Knjiga v javnosti

Pia Brezavšček, Rok Bozovičar: Socialna koreografija danes
Radio Študent / 9. 11. 2015
Avtor koncepta Andrew Hewitt socialne koreografije ne opiše samo kot nekakšno estetsko udejanjenje ideologije, princip, ki deluje v nadstavbi, ampak je ta pojem »poskus, kako misliti estetsko, kakor operira v sami bazi socialne izkušnje.«

Kaja Kranerk: Hermenevtični nastavek za analizo moderne estetske ideologije
Amfiteater  6.1; str. 202 / 1. 6. 2018
Meščanska ali kar moderna estetika, ki je preko kronološkega umeščanja tudi osrednji
predmet knjige, pri tem nastopa kot v temelju dvojna, na podoben način, kot je
dvojen oziroma razcepljen tudi samozavedajoči se meščanski/moderni subjekt. Ker
samozavedanje predpostavlja določeno odtujitev (od telesa, znotrajestetskih stanj,
od produktov človekovega dela ipd.), bo namreč tudi meščanska politika – naj se bo
pri tem še vedno ozirala v »lepo antiko« ali, vzporedno z razvojem antropoloških
raziskav, primitivna ljudstva – nostalgično ohranjala željo po dosegi polno estetsko,
ne le reprezentacijsko integrirane totalitete ljudstva/naroda.

Jakob Ribič: Družbena koreografija kot kritična metoda
Dialogi 7–8 2018

Knjižne zbirke