24,62 EUR
Zbirka Mediakcije, knjiga št. 2
Prevod: Aleksandra Reker
Urednik zbirke: Janez Janša
432 strani, 170 x 240 mm, čb reprodukcije, broširano
© za slovensko izdajo Maska, Ljubljana, 2004
ISBN 961-91078-8-8
Zbirka Mediakcije

Naomi Klein: No logo

24,62 EUR

Od prvega natisa leta 2000 so po vsem svetu prodali na milijone izvodov knjige NO LOGO, prevedena pa je že v 27 jezikov. V slovenščino jo je prevedla Aleksandra Rekar, spremno besedo pa je prispeval Janez Damjan. Leta 2000 se je NO LOGO znašel v ožjem Guardianovem izboru za knjigo leta. V letu 2001 je knjiga prejela kanadsko Canadian National Business Book Award (državno nagrado za poslovno knjigo leta) in francosko Prix Mediations. New York Times je NO LOGO poimenoval celo za »Biblijo gibanja«. Avtorica je zapisala, da je NO LOGO »poskus razčlembe in dokumentacije sil, ki nasprotujejo korporacijski prevladi ter oris skupine kulturnih in gospodarskih okoliščin, ki so povzročile, da je bil pojav takšnega odpora nujen«.

Naomi Klein je leta 2002 izdala še zbirko člankov z naslovom Fences and Windows: Dispatches From The Front Line of The Globalisation Debate (oz. Ograje in okna: Zapiski s prve bojne linije globalizacijske debate). Poleg tega je redno objavljala tudi kolumne za časopise Nation, Guarduian in Globe and Mail. V teh dneh v Združenih državah Amerike in v Kanadi premierno predvajajo dokumentarni film, ki ga je Naomi Klein posnela skupaj z Avijem Lewisom. The Take (Prevzem) je film o opuščenih tovarnah v Argentini, ki so jih brezposelni delavci prevzeli v lastne roke.

Več informacij o knjigi je dostopnih na NOLOGO.ORG.

Zbirka Mediakcije, knjiga št. 2
Prevod: Aleksandra Reker
Urednik zbirke: Janez Janša
432 strani, 170 x 240 mm, čb reprodukcije, broširano
© za slovensko izdajo Maska, Ljubljana, 2004
ISBN 961-91078-8-8

Naomi Klein je znamka

Čeprav za Naomi Klein ne stoji filmska industrija, so jo za obraz, ki pooseblja antiglobalizem, naredili mediji. Njena knjiga je prišla med prve bralce le nekaj tednov pred znamenitim nemirnim srečanjem Svetovne trgovinske organizacije v Seattlu leta 1999 in jo naredila za heroino gibanja, ki ne verjame svetovnim voditeljem. Kleinova pravi, da ji to daje moč in jo hkrati jezi, ker jo omejuje. A zaveda se, da s svojim videzom pritegne mnoge, tudi najstnice, ki jih njene ideje sicer ne bi nikoli zanimale. Naomi Klein je postala znamka, ne da bi to hotela in na internetu lahko dobiš majico, z njenim imenom v značilni pisavi znamke Calvin Klein. Kot da bi bila Naomi Klein s svojim imenom in priimkom že od rojstva obsojena na javno osebnost, s katero upravljajo mediji.

Janez Damjan, spremna beseda

 

O avtorici

Naomi Klein (1970) je novinarka, pisateljica in filmska ustvarjalka. Prejela je številne nagrade. Njeno kolumno za časnika The Guardian in The Nation objavljajo po vsem svetu, iz Iraka pa je poročala za revijo Harper’s. Leta 2004 so objavili njen dokumentarni film o zasedenih tovarnah v Argentini, pri katerem je bil koproducent Avi Lewis. Bila je profesorica na London School of Economics in ima častni doktorat iz civilnega prava univerze King’s College iz Nove Škotske.

Kazalo

UVOD
Mreža znamk xxx

BREZ PROSTORA

  1. poglavje Novi oznamčeni svet xxx
  2. poglavje Širjenje znamke: Kako je logotip zavzel osrednje mesto xxx
  3. poglavje Spremeni.vse: Mladinski trg in trženje vsega, kar je kul xxx
  4. poglavje Znamčenje izobraževanja: Oglasi v šolah in na univerzah xxx
  5. poglavje Patriarhat je funky: Zmagoslavje identitetnega trženja xxx

BREZ IZBIRE

  1. poglavje Bombardiranje z znamkami: Franšize v dobi superznamke xxx
  2. poglavje Združevanje podjetij in sinergija: Ustvarjanje komercialnih utopij xxx
  3. poglavje Korporacijska cenzura: Barikade okrog oznamčenih vasi xxx

BREZ DELOVNIH MEST

  1. poglavje Zavržena tovarna: Razvrednotena proizvodnja v dobi superznamk xxx
  2. poglavje Grožnje in honorarci: Od brezplačnega dela do “naroda svobodnjakov” xxx
  3. poglavje Rojevanje nelojalnosti: Vse se vrača, vse se plača xxx

BREZ LOGOTIPA

  1. poglavje Kulturne diverzije: Oglasi na udaru xxx
  2. poglavje Vrnite nam ulice xxx
  3. poglavje Naraščajoče nezadovoljstvo: Novi protikorporacijski aktivizem xxx
  4. poglavje Znamka kot bumerang: Znamke kot osnova v taktiki oglaševalske kampanje xxx
  5. poglavje Zgodba o treh logotipih: Kljukica, školjka in slavoloka xxx
  6. poglavje Lokalna zunanja politika: Študentje in družbene skupnosti se pridružijo prepiru xxx
  7. poglavje V ozadju znamke: Omejitve politik, utemeljenih na znamki xxx

Sklep
Potrošništvo proti državljanstvu: Boj za globalno skupnost xxx

Dodatek xxx

Literatura xxx

Uporabljene fotografije

Imensko in stvarno kazalo

 

Knjiga v javnosti

Žiga Vodovnik: Naomi Klein: No Logo.
Družboslovne razprave, XXII / 2006
Če je N. Kelin od sredine 90. let prejšnjega stoletja popisovala in napovedovala trend izkrivljanja in prikrojevanja idej, s katerimi se bo poskušalo zagotavljati legitimnost projektom privatizacije, liberalizacije in fiskalne discipline, je danes prav ta trend žalostno dejstvo. /…/ Klain popisuje, kak ose na Zahodu že desetletja namenja zelo velike vsote denarja in truda, da bi se spodkopalo demokratično kulturo, v kateri bi ljudje res lahko izkoristili svobodo, ki jo imajo na voljo … Samo v ZDA se vsako leto nameni na stotine milijard dolarjev letno za t. i. marketing oz. najrazličnejše poskuse osamiti ljudi in jih spremeniti v pasivne, poslušne potrošnike.

Helena Šuštar: no logo (brez logotipa)
Klik, 14. 12. 2005
Priznani ekonomist Janez Damjan pravi , da knjiga ostaja obvezno branje za razumevanje procesov globalizacije, ki so Slovencem ob vstopu v EU postali zelo blizu.

Nataša Velikonja: Novi fevdalizem
Večer / 12. 9. 2005
Naj najprej omenim tri različne primere, ki posegajo na področje kulture. Kapitalske družbe kolonizirajo tudi tu – ubirajo določene oblike kulture kot del svoje javne podobe ali tržne znamke. Spomnimo se, septembra 2003 je na bežigrajskem stadionu bil koncert rock skupine Shiddarta in njihov založnik se je takrat odločil za »sodobne oblike trženja glasbe«, kar je pomenilo, da je največji sponzor, Drogerie Markt, nudil cenejše karte, če ste si ob nakupu nabavili še za par jurjev različnih kozmetičnih izdelkov. Drugi največji sponzor, Mobitel, je nižjo ceno kart ponujal kar svojim naročnikom. Marca 2005 je Galerija ŠKUC gostila razstavo »Central: New Art form New Europe«, ki je imela dve otvoritvi: prvo zaprtega tipa in izključno za povabljence sponzorjev, Bank Austria Creditenstalt ter Siemnesa, in drugo naslednji dan za vse ostale. Avgusta 2005 je v Ljubljani, na eni od strih mestnih promenad in pod logotipom Si.Mobil-Vodafone, potekala množična rave fešta, pa še humanitarna zraven, na kateri je kot glavna zvezda rolal DJ Umek. Tako pri DJ Umeku kot Galeriji ŠKUC je treba poudariti, da izhajata iz pridobitev bojev za alternativne prostore iz osemdesetih: DJ Umek je kariero začel v klubu K4, Galerija ŠKUC pa je bila s svojo drzno umetnostno politiko skorajda matica alternative osemdesetih. Ampak to je bilo nekoč.

Naomi Klein: No logo
City magazin / 2. 3. 2005
Blagovne znamke in njihove vizualne ikone so same po sebi postale megazvezde. Oglaševalski strategi gredo v snovanju medijskih in trgovskih svetišč potrošnje tudi daleč preko meja okusnega.

Tomaž Kaštrun: No logo Naomi Klein v slovenskem prevodu
Marketing magazin / 27. 1. 2005
Biblija protikorporativnih gibanj ali Das Kapital rastočim antikorporativnim gibanjem ali brave new brand z dodanimi začimbami po receptu Aldousa Huxleya.

Knjižne zbirke