12 EUR

Zbirka Transformacije, knjiga št. 31
Naslov izvirnika: A Choreographer’s Handbook
Prevod: Polona Glavan
© Maska, Ljubljana, 2010

Zbirka TRANSformacije

Jonathan Burrows: Koreografov priročnik

12 EUR

Koreografov priročnik bralca vabi k raziskovanju načinov in vzrokov za pripravo plesne predstave. Mednarodno priznani plesalec, koreograf in učitelj Jonathan Burrows nam v navdihujočem in nenavadno spodbudnem nizu zgodbic razlaga, kako je mogoče pluti skozi ta kompleksni proces.

Gre za osupljivo razmišljanje o osebni praksi in poklicni poti, ki se napaja iz petletnih izkušenj z delavnic, ki jih je vodil Burrows. Njegova odkrita in iskrena proza ponuja bralcu dostop do vrste vaj, razmišljanj, načel in idej o koreografiji, ki umetnikom in ustvarjalcem plesa omogoča iskanje lastnega estetskega procesa. Gledalcu plesnih in drugih predstav ponuja impresiven nabor vprašanj s katerimi se vsaka predstava sooča, ko ga nagovarja.

To je knjiga za vsakogar, ki ga zanima delanje predstav, ne glede na raven ali slog. To je knjiga za vsakogar, ki ga zanima delanje in delovanje sodobne scenske umetnosti.

Zbirka Transformacije, knjiga št. 31
Naslov izvirnika: A Choreographer’s Handbook
Prevod: Polona Glavan
© Maska, Ljubljana, 2010

O avtorju

Jonathan Burrows je dolgo plesal pri Londonskem kraljevem baletu, potem pa se je posvetil karieri koreografa. Mednarodno prepoznavnost si je ustvaril z obsežnim delom, kamor spadajo film Hands z Matteom Fargionom in režiserjem Adamom Robertsom, posnet za BBC/ Arts Council (1995), The Stop Quartet (1996), Weak Dance Strong Questions z Janom Ritsemo (2001), ter Both Sitting Duet (2002), The Quiet Dance (2005), Speaking Dance (2006) in Cheap Lecture (2009) z Matteom Fargionom. S svojimi predstavami gostuje po različnih državah, za predstavo Both Sitting Duet pa je leta 2004 v New Yorku prejel nagrado »Bessie« za ples in performans. Po naročilu je delal za Ballett Frankfurt Williama Forsythea, Sylvie Guillem in Kraljevi balet, ter kot gostujoči umetnik za Kunstencentrum Vooruit v Gentu, London’s South Bank Centre in Kaaitheater v Bruslju. Jonathan je leta 2002 prejel nagrado Sklada za sodobne uprizoritvene umetnosti v New Yorku kot priznanje za stalne prispevke k sodobnemu plesu. Je gostujoči profesor v Studiih za raziskovanje in vadbo uprizoritvenih umetnosti (P.A.R.T.S.), na šoli Anne Terese De Keersmaeker v Bruslju ter na Dramskem in gledališkem oddelku Kraljeve univerze Holloway v Londonu in Oddelku za uprizoritvene študije na Univerzi v Hamburgu. Trenutno živi v Bruslju.

Več o avtorju na http://www.jonathanburrows.info/

Knjiga v javnosti

Jonathan Burrows: Tudi nered je precej zapeljiv
Delo / avtorica: Zala Dobovšek / 23. 3. 2012
Skrajno poetična knjiga, v kateri se neprestano samokritično sprašuje, ugotavlja, ugiba in sklepa, je nastala kot zbir izjav različnih plesnih ustvarjalcev in avtorjevih uvidov. Šarm knjige je v njenem svobodnem duhu na ravni narativnosti in vsebine, predvsem pa širini obravnavanih dilem, napotkov ali spoznanj, ki jih lahko umestimo in prepoznamo tudi izven okvirov plesnega miljeja.

Ana Perne: Ples v prevpraševanju
Dnevnik / 23. 3. 2012
Priročnik predstavlja širok, v posamezne etapne razdelke členjen nabor misli, povezanih s procesom plesnega ustvarjanja, ki kot celota seveda ne delujejo v pomenu, pod katerim sicer razumemo priročnike, torej kot navodila.

Katja Čičigoj: Nevedni priročnik za emancipirane gledalce
Delo – Pogledi / 23. 5. 2012
V iskrivem aforističnem slogu, ki ga odlikujejo briljanten humor, kopica samonanašalnih refleksij pisanja, mestoma poetična ponavljanja in dialoški koncept avtorstva z obilico referenc na vire idej, ki jih predstavlja, nam Burrows postreže z odprtim delom rancièrovskega tipa: z antipriročnikom, katerega pisec ni nikakršen ekspertni šolnik, temveč »nevedni učitelj«, ki v dialog z »učenci« (bralci) stopa s pozicije ozaveščene nevednosti, kar šele omogoča dialoško produkcijo vednosti (in ne iskanje absolutne Resnice o naravi plesa ali večno veljavnih pravil za ustvarjanje); ki si ne dovoli pokroviteljsko zanikati intelektualne avtonomije svojih bralcev (kot tudi »emancipiranih gledalcev«), temveč jih nagovori k bolj neobremenjenemu samoizpraševanju in preseganju lastnih (miselnih) omejitev.

Jonathan Burrows: Danes je v poplavi umetnikov težko opozoriti na lastno ustvarjalnost
Siol.net / 22. 3. 2012
intervju
Koreografski priročnik sem napisal, ker sem spoznal, da ne obstaja veliko strokovnih knjig o tej tematiki. Sploh pa ne takšnih, ki bi obravnavale množico načinov, ki jih danes uporabljamo za ustvarjanje predstav. Seveda mi to nikoli ne bi uspelo brez obilice razmišljanj več sto drugih koreografov, s katerimi sem se v obdobju petih let srečal na razpravah na delavnicah, tako da v knjigi ni predstavljeno samo moje mnenje.
Knjiga ni mišljena kot manifest ali učni pripomoček, temveč kot sredstvo za spodbujanje razmišljanja in kot nekaj, o čemer je vredno razpravljati, ne glede na to, ali jo preberete ali zgolj pokukate vanjo, pa naj bo knjižna ali elektronska izdaja, kupljena ali sposojena.

Knjižne zbirke