Marina Gržinić – Mauhler (Ur.), Zadnja futuristična predstava
V osemdesetih letih je bilo v Ljubljani mogoče zaslediti projekte, ki so temeljili na ideji rekonstrukcije znamenitih umetniških del umetnostne avantgardne tradicije. Primeri tovrstnega dogajanja so projekti, ki so se zgodili leta 1986 v Galeriji ŠKUC – Zadnja futuristična predstava Kazmira Maleviča, Mednarodna razstava moderne umetnosti (Armory Show) in predavanje Walter Benjamin: Mondrian ’63 – ’96. Avtor (avtorji?) projekta ostaja neznan širši javnosti; podpisuje se namreč z imeni znanih, a že umrlih umetnikov.
Gre za trend in raziskovanje na področju sodobne umetnosti, ki je docela vzporeden svetovnim trendom – umetniškim konceptom. Avtor (avtorji?) se je v devetdesetih letih predstavil v New Yorku, in sicer s konceptom Salon de Fleurus, projektom rekonstrukcije slik in ambienta pariškega stanovanja (v ulivi [Rue de] Fleurus) Gertrude Stein z začetka 20. stoletja. V tem primeru gre za izjemno fikcionalizacijo zgodovine, za skorajda gledališko inscenacijo književnega mita z začetka stoletja, ki pa odpira ključna vprašanja o rojstvu moderne umetnosti in zdajšnjem sistemu opazovanja umetniške produkcije.
Zbirka TRANSformacije, knjiga št. 5
Urednik zbirke: Janez Janša
©Maska, Ljubljana, 2001
184 strani, format 17 x 24 cm
ISBN 961-90309-5-8
O urednici
Marina Gržinić (1958) je slovenska filozofinja, teoretičarka, in umetnica. Je ena pomembnejših teoretičark in kritičark na področju umetnosti v Sloveniji. Od osemdesetih let dalje skupaj z Aino Šmid ustvarja umetniške video projekte in kratke filme.
Kazalo
Uvod
Marina Gržinić
Salon de Fleurus v zasebnem stanovanju v newyorškem Sohu: od fikcije do virtualnosti
Marina Gržinić
W. Benjamin, Kazimir Malevič, Mondrian ter druge sodobne spektralne figure in ikone – teze
GLOBALIZACIJA, POLITIKA, NOVE MEDIJSKE TEHNOLOGIJE
Timothy Sruckrey
Prenehajte že igrati igre
Hito Steyerl
Babilonsko brezno
Georg Schollhammer
Trgovske poti po šestdesetih letih 20. stoletja. Sedem skiv o izmenjavi kulturnih dobrin
Maria Klonaris, Katerina Thomadaki
Kinematografija telesa: metabody art. Retrospektivni pogled
Goran Djordjević
Kubizem in abstraktna umetnost.
Prva etnološka razstava moderne umetnosti
0100101110101101.org Pogovor z 0100101110101101.org
Michael Fehr
Vzpenjanje iz ruševin
Borut Vogelnik, IRWIN
Retroavantgarda
Marina Gržinić
Ali sodobna umetnost sploh še potrebuje muzeje?
Lev Manovich
Avantgarda kot programska oprema