6
19. februarja 2016 ravnateljico Dijaškega in študentskega doma Kranj nenapovedano obiščeta podžupan in vodja službe za zaščito Mestne občine Kranj. “Kako bomo to preprečili? Kako bomo to preprečili? Preprečili kaj? To, da bi v dijaški dom prišli mladoletni prosilci za azil, ali to, da bi bili starši dijakov proti?”
“lz vašega Doma prihajajo zlati olimpijci z Mladinskih olimpijskih iger, dobitniki točk na mednarodnih tekmovanjih, športniki, ki bodo Slovenijo zastopali na svetovnem mladinskem prvenstvu naslednji teden v Romuniji. To so naši najboljši in bodoči ambasadorji Slovenije v tujini, zato vljudno prosimo, da se odločitev vselitve otrok migrantov pretehta v krogu staršev ter vaših stanovalcev.” Mama dijakinje
“Svet Mestne občine Kranj je na svoji 11. redni seji 18. 11. 2015 sprejel sklep. Svet Mestne občine Kranj je bil seznanjen z namenom Ministrstva za notranje zadeve RS, da bi začasno ali trajno namestili migrante na območju Mestne občine Kranj ali v njeni bližini. Svet Mestne občine Kranj zaradi varnostnih in razvojnih razlogov takim namenom nasprotuje in v imenu občank in občanov pričakuje, da bo to stališče upoštevano.”
Boštjan Trilar, Župan Mestne občine Kranj: “Čuvajmo kot zlato rudo milo nam domačo grudo!”
Dokumentarna predstava
Režija: Žiga Divjak
Projekt je nastal v okviru Nove pošte
Koprodukcija: SMG Ljubljana in Zavod Maska
Premiera: 31. 03. 2018
Nagrade
Velika Borštnikova nagrada za najboljšo uprizoritev
Predstava je uvrščena v katalog kakovostnih uprizoritev na platformi Zlata paličica
Velika Borštnikova nagrada za najboljšo uprizoritev
»V komorni situaciji in s sugestivnim gledališkim jezikom predstava 6 hrabro razkrije anatomijo dehumanizirane sodobnosti in njenih iracionalnih družbenih predsodkov. Uprizoritev brezšivno združuje dokumentarno in fiktivno gradivo, ki ga avtorska ekipa vzpostavlja v dialogu kontrastov o strahu pred “drugim”, ob čemer dobi občinstvo srhljiv vpogled v tiho družbeno vojno, ki se odvija v srcu Evrope. Izvedbeno disciplinirano in politično glasno zrcalijo licemerstvo vsega, kar kot družba mislimo, da smo, tega, kar zares smo, in tistega grozljivega, kar bi lahko postali. Z na videz enostavnim odrskim mehanizmom, izmikajoč plakatnosti in površnosti, uprizoritev angažirano prevprašuje postopek objektivizacije migrantov in beguncev ter osvetli tragično stanje družbe, v kateri strah, rasizem in ksenofobija skupnosti aktivirajo demone, katerih posledice bomo šele videli.« Utemeljitev strokovne žirije 53. Festivala Borštnikovo srečanje
Ustvarjalci
Režija: Žiga Divjak
Pomoč pri raziskavi: Maja Ava Žiberna
Oblikovanje videa: Domen Martinčič
Oblikovanje zvoka: Iztok Drabik Jug
Oblikovanje svetlobe: David Orešič
Igrajo: Iztok Drabik Jug, Alja Kapun, Katarina Stegnar, Vito Weis, Gregor Zorc
Na videu: Sajjad Ahmadi, Ojalan Alothman, Sayed Mahdi Hashemi, Erfan Gulzari, Omid Moradi, Majid Tahiri
Vodja predstave in tehnična izvedba: Mato Marinček
Svetovalka za kostumografijo: Slavica Janošević
Svetovalka za jezik: Mateja Dermelj
Lučna mojstra: Matjaž Brišar, David Cvelbar
Tonski mojster: Marijan Sajovic
Vodja produkcije: Tina Dobnik
Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče in Zavod Maska
Projekt sofinancira Mestna občina Ljubljana.
Zahvaljujemo se kolektivu Nove pošte, Juditi Nahtigal, Katarini Morano, Marti Globokar, Katjuši Koprivnikar, Slavici Vodopivec, Mirjam Bizjak, Tanji Ahčin, Robertu Rističu, Mariu Majstoroviću, Tini Zorman, Cvetki Kernel, Ožbeju Račečiču, Boštjanu Šeficu, Brunu Rednaku, Andreji Barle Lakota, Katarini Štrukelj in Draganu Kojiću.
Predstava v javnosti
Jedrt Jež Furlan: Šest
Dnevnik / Objketiv / 19. 1. 2019
Predstava proti koncu – odlična dramaturgija in režija – prestavi v peto hitrost. Vse večje nestrpnosti, izjav strahu. Jn predvsem hinavščine. Vse bolj sem postajala čemerna. Na koncu skorajda nisem ploskala. Seveda so bili igralci odlični, od teme in »vsega, kar je človeškega«, pa meje vse bolelo.«
Rok Bozovičar: Kritika predstave 6: Ni prostora za Majida
Delo / 4. 4. 2018
Predstava z razdelanim razvojnim lokom precej bolj razpre vprašanje, kaj je zagovornike odvrnilo oziroma jim preprečilo, da bi vztrajali v svoji drži – drži, ki na začetku utrjuje sliko razgledanih, ozaveščenih ljudi odprtih nazorov in pripravljenih pomagati šibkejšim in ranljivejšim. Odločni »absolutno, ja, brez vprašanja« namreč postaja vse bolj neprepričljiv, dokler ne postane neslišen in se izgubi v sklepni hrupni agresiji m(n)oštva na drugi strani.
Marjan Horvat: Nekompetenta odločitev
Mladina / 6. 5. 2018
Predstava 6 je po mnenju gledališke stroke eden izmed vrhuncev letošnje gledališke bere /…/ Ker je režiser Divjak v predstavi, zasnovani na dokumentarnem gradivu, jasno in neprizanesljivo razgalil ekonomsko podstat rasizma tihe večine do beguncev, je tema v širši javnosti zbudila veliko pozornosti. Dr. Milica Antič Gaber, sociologinja z ljubljanske Filozofske fakultete, je denimo zapisala, da »režiser s svojo ekipo in skorajda izključno z močjo dokumentov časa postavi na ogled naša ravnanja. Slika, ki jo je videti v ogledalu, mnogim ne bo všeč. Ravno zato si je predstavo treba ogledati in o njej odkrito spregovoriti.«
Anja Radaljac: Ocenjujemo: 6
Delo / 9. 6. 2018
To je odrsko delo, ki naslovi enega izmed ključnih in skrajno skrb vzbujajočih pojavov naše družbe ter dve leti po dogodkih poskuša ponovno odpreti prostor za dialog. Pogumna in nujna predstava.
Žiga Divjak v intervjuju z Dejo Crnović: Ni več resnične vere v kolektiv
Dnevnik / 9. 4. 2018
Seveda ni naloga gledališča, da te informira na ravni podatkov, kot medij je za to tudi precej neprimerno. A gledališče ima specifično moč, s katero lahko neke družbene problematike osvetli na drugačen način. Lahko razpira neko novo čutno dimenzijo morda že znanih problemov ali pa nas s svojo živostjo in prisotnostjo v času prisili, da se posvetimo problemom, za katere sicer vemo, da bi se jim morah, a od njih raje bežimo.
Marjan Horvat:”Smo strpni, toda …”
Mladina / 13. 4. 2018
Gre seveda za staro prakso skrajne desnice: s polresnicami, lažmi in manipulacijami očrniti določeno skupino ljudi – nekoč Jude, Rome in Slovane, danes pa prebežnike iz muslimanskih držav -, da bi lahko homogenizirala družbeno telo za lastne politične potrebe in cilje.
Melita Forstnerič Hajnšek: Vse dileme strahu
Večer / 3. 4. 2018
Raziskovalni projekt 6 je silno pomembno obujanje kritičnega (samo)premisleka in koristno, nujno soočenje s strahovi vseh sort, pred tujci, izgubo službe, agresijo množice. Predvsem pa samospraševanje o izgubi temeljne človečnosti. In ena zadnjih možnosti, da take nacionalne histerije sovražnosti ne ponovimo nikoli več.
Petra Tanko: Avtorska ekipa Nova pošta: 6
Radio Slovenija / program ARS / 31. 3. 2018
Podoba sveta v kateri so ogromne množice pregnane s svojih domov in nikjer zares dobrodošle je neskončno žalostna.
Pia Nikolić: Ksenofobija v Kranju zdaj tudi v gledališču
Radio Študent / 27. 3. 2018
Za namene predstave so v Kranju izvedli tudi številne pogovore z vključenimi. Nekateri med njimi, kot je občina Kranj in profesorica gimnazije, ki je med profesorji zbirala podpise proti prihodu otrok, se z raziskovalci niso želeli pogovarjati.
Dragan Živadinov: Politično gledališče: Če jih ne bomo mi, nas bodo oni!
portalplus / 21. 7. 2018
Izvrsten gledališki avtor Žiga Divjak v svojih predstavah-umetninah z gledališko gesto in visoko stopnjo rahločutnosti posega v robustne strukturne sisteme sveta. Kar ga dela posebnega, s tem pa tudi izvrstnega, je to, da njegova politična gledališka gesta ne razdvaja, ne polarizira avditorija. Ne sili gledališkega občestva, da se mora v realnem času predstave opredeljevati do dramske situacije, temveč počasi, previdno vstopa v svetove svojih protagonistov, v katere surovo vdira zunanja politična magma.