Kdo je naslednji?

Gledališka predstava
Koncept: Janez Janša
Produkcija Maska

Predstava odpira vprašanja o odgovornosti posameznika v sodobni družbi recesije, šoka, prekernosti, negotovosti in brezbrižnosti. Kaj je dejanje, ki lahko prinese spremembo? Je demokracija samo prazen ritual neskončnih dialogov, ki ne vodijo nikamor? Kdo bo prevzel odgovornost in kaj naredil? Šel do konca? Je nasilje edina rešitev?

Predstava razgrinja to vprašanje v povezavi z dokumentarnim in fikcijskim pristopom. Kdo je naslednji? je sestavljen iz filma, glasbe, koreografije in ustvarja polje, v katerem se veliko igralcev in veliko imen pogaja o dejanju. Vključno z gledalci. Ni dvoma, da je nekaj treba narediti, nujno. Vprašanje pa je, kaj je treba narediti in kdo bo to naredil? Lahko naredimo kaj v gledališču? Je gledališče prostor za akcijo?

Gledališka predstava
Koncept: Janez Janša
Produkcija Maska

Kdo je naslednji? v javnosti

Zala Dobovšek: Revolucija je, ko je ni
Delo / 8. 11. 2011
Režija z dramaturško tankočutnim tempiranjem (Simona Semenič) v oba teritorija vstopa skozi serijo (načeloma) izključujočih navez in paradoksalnih duelov, ko obča agresivna nagnjenja (destruktivni širokopojmovni bes) svojevrstno poetizira in ga ne prikazuje oziroma uprizarja, temveč vnese v tihotno formo transkripcije, ga na neki način »kastrira« za (videni) fizični obračun, gledalčeva investicija pa sama zapolni izbire sugestivnega vprašanja »Kdo je naslednji?«

Ana Perne: Vprašanje, ki ne išče odgovorov
Dnevnik / 10. 11. 2011
Projekt različnih izrazov, ki kot kaže, zavestno uhaja usidranosti, saj se znova in znova podaja na sosednja območja, od nasilja h krivdi, od vključenosti v ustroj sveta k želji po izstopu, navsezadnje pa tudi od enega k drugemu in spet drugemu izrazu. Za temi je nedvomno prepoznati premislek (kdaj je na primer ustreznejša zapisana kot pa govorjena beseda), a kar je pogrešati, je predvsem dodatna gradnja na ravni celotne strukture.

Pogovor z režiserjem Janezom Janšo o predstavi »Kdo je naslednji?«

Radio Slovenija / ARS program / Oder / avtorica: Saška Rakef / 27. 1. 2012
Janezu Janša (umetnik): Prostor predstave je na nek način obdan in podložen z imeni, nosilci družbene moči, Ta imena in na nek način, skozi predstavo izginevajo. Oziroma postanejo izbrisana. Ne bi se rad ukvarjal s sporočilnostjo predstave, ker je to zelo spolzek teren, ampak podoba, ki jo na koncu dobimo, je zmazek imen. Mi ne dobimo čisti prostor, kjer se lahko naselijo nova imena, dobimo zmazek. Na umazano, zamegljeno površino novo ime, ki se napiše, ne bo tako razvidno in jasno zapisano kot ime, ki bi se zapisalo na čisto in jasno površino.

1. zapoved: Kdo je naslednji?
Mladina / 4. 11. 2011
Tina Dobnik (producentka): Ni dvoma, daje nekaj treba narediti, nujno. Vprašanje pa je, kaj je treba narediti in kdo bo to naredil. Lahko naredimo kaj v gledališču? Je gledališče prostor za akcijo? Na Švedskem seje na odru pojavila množica s pajserji v rokah. Me zanima, kako bo v Ljubljani!”

Pia: Gledališče je naslednje
Radio Študent / 7. 11. 2011
Pa četudi je tja zašla samo vsega vajena publika sodobnega gledališča, ji je na poligonu, spretno postavljenem med umetnostjo in politiko, med imaginacijo in delovanjem, med uprizarjanjem in akcijo, kaj lahko spodrsnilo. Šest energičnih performerjev se je na odru s polno prisotnostjo med intimnostjo in politično subjektivnostjo igralo in borilo s ciničnim statusom quo sodobne parlamentarne demokracije in postindustijskega kapitalizma. Pri tem pa niso pozabili prevprašati stabilnosti stola, na katerem z navajeno ciničnostjo sedi večno potencialni gledališki protagonist tega »boja z«.

Studio City: Plus minus
TV Slovenija / 7. 11. 2011
Špela Kožar (novinarka): Kdo je naslednji? To se sprašuje Janez Janša. No verjetno oba Janeza Janše, a mi mislimo tistega, ki se je pred leti preimenoval v Janeza Janšo in se podpisal pod to predstavo. Dober namig o tem predvolilnem času. Ogled predstave ni nujen. Nujno pa je v času ko Maratonci tečejo časni krog, razčleniti analizirati, presecirati navedeno vprašanje. Da vam starejši člani družine, politični pomladki ali televizijske face ne bi narekovali vašega okusa.

Umetnik Janez Janša z novo predstavo »Kdo je naslednji?« v Cankarjevem domu v Ljubljani
Radio Slovenija / VAL 202 / 7. 11. 2011
Ana Rozman (novinarka): Izvajalci izjemno učinkovito nagovarjajo občinstvo in sicer prek glasbe, videa, plesne koreografije, dokumentarnega ter fikcijskega pristopa.

Janez Janša: Varčevanje je kontraproduktiven proces
Dnevnik – Objektiv / avtorica: Tanja Lesničar Pučko / 12. 5. 2012
Janez Janša: Moja zadnja predstava govori o tem, kaj z nasiljem ljudi, ko ni več druge poti. Je to v piramidi nezadovoljstva končna točka? Nisem prepričan, mislim, da se nasilje začne na vsakodnevni ravni, od nasilja v družini do kraj, ki so pogojene s socialnimi stiskami, v tem ozračju strahu, kjer se vsi bojimo za eksistenco. Če parafraziram Brechta: Kaj je rop banke v primerjavi z vsakodnevnim ropom, ki ga izvajajo banke?

Janez Janša: Trenutna politika je politika ustrahovanja
Žurnal / avtorica: Tina Bernik / intervju / 17. 11. 2012
Janez Janša (umetnik): Zaradi potenciranih napetosti se povečuje možnost nasilnih reakcij, ker je tolerančni prag ljudi pod napetostjo bistveno manjši kot pri tistih, ki živijo normalna življenja. V gledalcih vedno želim proizvesti dvom, potrebo po tem, da se sami odločijo glede tega, kar jim hočem povedati, ne pa da jim umetnost vse servira na krožniku. Rekel bi tudi, da je z začetkom recesije na nek način suspendirana demokracija.

Ustvarjalci

Koncept in režija: Janez Janša
Ustvarjalci in izvajalci: Adriano Wilfert Jensen k.g., Boštjan Narat, Jelena Rusjan, Irena Tomažin, Vito Weis, Grega Zorc, Nataša Živković / Barbara Krajnc
Dramaturgija: Simona Semenič
Besedila: Simona Semenič in ustvarjalci
Video in fotografija: Darko Herič
Tehnični direktor in oblikovalec luči: Igor Remeta
Fotografije predstave: Matjaž Kenda
Izvršna producentka: Tina Dobnik
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
Produkcija: Maska Ljubljana
Koprodukcija: Tanzquartier, Dunaj (Avstrija), Inkonst, Malmö (Švedska)

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti