Made With Love (Delo iz ljubezni)

Predstava / performans
Avtorica in koreografinja: Teja Reba
Premiera: 12. 01. 2015

Življenje in delo (tudi umetnost kot delo) se od nekdaj prepletata, v prekarni paradigmi pa sta se skoraj stopila. Meja med zasebno in javno (politično) sfero je vse bolj zabrisana. A bolj kot je realnost “apolitična”, bolj je umetnost “politična”. Kdaj, kaj, zakaj, kje in kako je umetnost politična in kaj ima vse to s feminizmom? Feministična kuratorica, predavateljica in producentka Katja Kobolt in raziskovalka emancipatornih političnih in umetniških praks, aktivistka in performerka Lana Zdravković bosta izhajajoč iz predstave Delo iz ljubezni in neusmiljeno do umetniških praks, katere tudi sami soustvarjata, preizpraševali (politični) potencial umetnosti danes.

Uprizoritev 26. 5. 2016 ob 19.00 v Stari mestni elektrarni – Elektro Ljubljana v okviru mednarodne konference Vidik ženske

Kritično premišljanje komplementarnih vlog in javnega pojavljanja ženske – tiste, ki je strogo zavrnila idejo ostati izključno »drugi spol« in je skozi celotno prejšnje stoletje utripala v kontekstu vizualne kulture kot kritični in provokativni subjekt, izzivajoča možnosti in omejitve sveta pod taktirko »prvega spola«, predstavlja rdečo nit dvodnevne konference »Vidik ženske«. Konferenca predstavlja ključni del večletnega projekta »Umetniška kreativnost žensk od 19. stoletja do sodobnosti« na RI19+ in je prva v vrsti periodično organiziranih dogodkov, ki bodo sledili.

Teja Reba se v svojih delih ukvarja z razmerji med fizičnimi, čustvenimi in političnimi dejanji, ki se vedno gibljejo na mejah med estetiko in ideologijo, med referencami (ponavljanje) in možnostmi novega (razlika), med sublimnim in abjektnim, med spolom in spolnostjo, med vsakdanjostjo in umetnostjo, med pogumom in ranljivostjo.

V delu Made With Love (Delo iz ljubezni) prevprašuje družbene in zasebne vloge ženske kot umetnice, matere, partnerke, prekarne delavke. Rojevanje, ustvarjanje življenja kot kozmična izkušnja v soočenju z ekonomsko realnostjo degradira v nepripoznanost in samoumevnost skrbstvenega dela, ki razen čustvenega nima pravega družbenega statusa.  Umetnica tako ideologiji materinstva kot ženske sreče in izpolnitve nasproti postavlja njeno nelagodje. Idilično sliko družinske domačnosti (v kateri se zakoreninjene vloge že raztapljajo) krhajo tesnoba, negotovost, napor, nuja. Sama družina z družbeno vlogo discipliniranja pa se izkaže tudi kot prostor neujemljivega, ludističnega, kaotičnega – torej kot prostor ustvarjanja. Zato urejena struktura predstave prehaja v performativno nedoločenost in afektno silovitost.

Družinsko in materinsko življenje je problematizirano predvsem z vidika sodobnih prekarnih delovnih pogojev umetniškega ustvarjanja, ki ukinjajo razliko med delom (družbenim) in zasebnostjo – to enačenje ni več stvar politične deklarativnosti, ampak nuja. Produkcija zasede celotno polje življenja, v prekarnih delovnih razmerah se produkcija in reprodukcija pomešata. Če je torej družinska sfera vključena v delo, se potemtakem tudi njeni proizvodi lahko družbeno, ekonomsko vrednotijo? Koliko je vreden otrok? Kolikšno ekonomsko vrednost ima rojevanje? In kolikšno ekonomsko vrednost proizvaja umetniško delo?

Predstava / performans
Avtorica in koreografinja: Teja Reba
Premiera: 12. 01. 2015

Ustvarjalci

Avtorica in koreografinja: Teja Reba
Nastopajoči: Teja Reba, Loup Abramovici
Dramaturginja: Suzana Koncut
Oblikovanje zvoka in avtorska glasba: Eduardo Raon
Oblikovanje prostora in svetlobe: Meta Grgurevič in Jaša
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Igor Remeta
Strokovna sodelavka: Barbara Kapelj Osredkar
Fotografinja: Nada Žgank
Fotografija zgoraj: Miha Fras
Grafično oblikovanje: Ajdin Bašić

Predstava v javnosti

Ana Schnabl: Ta vesela mati kot konstrukt
Dnevnik / 16. 1. 2015
V celoti je Delo iz ljubezni nase prevzelo veliko umetniško in politično odgovornost. Odprlo je razpravo, nad katero se, če hočemo ali ne, vedno pnejo ostra politična in čustvena pričakovanja. Imeti v tej razpravi kritično stališče ni majhna stvar, saj se lahko nad nas vsak čas zgrne dušebrižniška garda državljanov in državljank. Rebova je povedala to, kar bi povedale mnoge matere, če bi jim prisluhnili kot osebam, ne kot funkcijam.

Alja Lobnik, Rok Bozovičar: Delo iz ljubezni
Radio Študent / 16. 1. 2015
Delo iz ljubezni tako ne odpira le vprašanja neplačanega in skrbstvenega dela, marveč vprašanje produkcije in reprodukcije – produkcije in reprodukcije umetnosti in umetnika. Delo-ljubezen, ljubezen-delo, delo iz ljubezni in ljubezen iz dela, ta novodobna past svobode umetniško subjektiviteto postavi med produkcijo in reprodukcijo. Ko življenje, bios, postane temeljna produkcijska sila, se namreč meja med produkcijo in reprodukcijo, delom in ne-delom zbriše. Natanko umetnost pa je zaradi svoje dejavnosti, to je produkcije afektov, izhajajočih iz potencialnosti, središčno mesto tega izbrisa. In kaj je ljubezen drugega, če ne afekt; in kaj je otrok drugega, če ne ime za potencialnost?

Mojca Kumerdej: Ocenjujemo: Delo iz ljubezni
Delo / 28. 1. 2015
Delo iz ljubezni z ostrino in subtilnostjo, z uprizarjanjem nelagodja in humorja inteligentno in izvedbeno izvrstno osvetljuje koordinate družinskih razmerij in vlog ter žensko lovljenje ravnotežja med poklicem in vlogami matere, ljubimke in partnerice.

Neža Mrevlje: Kakšna je ekonomska vrednost dela iz ljubezni
siol.net / 15. 1. 2015
Umetničina osebna izkušnja skorajšnje smrti pri porodu, poroda kot ekstremnega psihofizičnega stanja in nenadna smrt mame so bila izhodišča za njeno novo delo, v katerem se je skozi intimne teme in razmerja lotila širših družbenih vprašanj, povezanih s starševstvom, materinstvom, razmerji med spoloma in delitvijo dela ter neplačanim skrbstvenim delom in novimi oblikami družine.

Pretekle izvedbe

2017
08/07 Casa Silverii – Via Santa Maria Antesaecula, 92, Neapelj
06/07 Casa Silverii – Via Santa Maria Antesaecula, 92, Neapelj
09/03 Stara mestna elektrarna
2016
17/06 Cumberlandsche Bühne Tanzkongress 2016, Hannover (DE)
26/05 Stara mestna elektrarna
25/05 Stara mestna elektrarna
2015
03/04 Stara mestna elektrarna
13/01 Stara mestna elektrarna
13/01 Stara mestna elektrarna
12/01 Stara mestna elektrarna

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti