Občutno občasno

Koreografija in ples: Matej Kejžar in Gregor Luštek
Premiera: Ljubljanska premiera, 30.05.2002, SMG

Projekt plesalcev Mateja Kejžarja in Gregorja Luštka je nastal kot plod razprave o improvizaciji v prostoru in času, znotraj katere so se pogovori osredotočili predvsem na teme, kot so gibalni potencial, osnovni korak, telo v določenem čustvenem stanju, improvizacijski sistemi, polnopomensko in abstraktno ter vloga prostora in časa. Tako plesalca v predstavi ne prikazujeta enotne zgodbe, temveč jo razbijata na pet različnih sklopov, v katerih raziskujeta improvizacijo in njen pomen.

Plesalca skušata skozi uprizoritev predstaviti telo v določeni formi, vključno z njenimi specifičnimi podrobnostmi; trudita se ujeti trenutek kot bistven element nastopa, ki nastopajočega privede do razpoznavnosti na meji nekega stanja. Ob tem sta se ustvarjalca lotila obravnave kaotičnih situacij in njihove potencialne razrešitve. Proces improvizacije je nastopajočima zastavljal vprašanja o določujočih značilnostih njenega začetka in konca ter smiselnih mejah tega postopka. Tako je tok dogodkov v predstavi predvsem interpretiranje razultatov raziskave, gledalcu pa je predstavljena celota posameznih vsebinskih segmentov, katere pomen je kljub podarjenim tonom vzdušja uprizoritve odprt za individualno razlago.

Koreografija in ples: Matej Kejžar in Gregor Luštek
Premiera: Ljubljanska premiera, 30.05.2002, SMG

O avtorjih

Od leta 1995, ko je Gregor Luštek (1973) kot izposojenec iz športno- in zabavno-plesnih krogov nastopil v predstavi Matjaža Fariča Romeo in Julija, je plesal domala pri vseh slovenskih ustvarjalcih sodobnih oderskih form: Dragan Živadinov, Matjaž Pograjc, Frey Faust, Emil Hrvatin, Matej Kejžar, Rosana Hribar idr., skupaj z Živadinovom preveril bretzežnostni prostor v znamenitem projektu Gravitacija “0” in izpopolnjeval svoje znanje pri Marizi Galaz, Mateju Selanu, Ann Papoulis, Fredu Lasserreu, Paulu Henryju, Freyu Faustu, Joeu Alegadu. V Sloveniji je poučeval v plesnem studiu Intakt, pri Terpsihora Dance Company, Plesnem centru Ljubljana, Plesnem teatru Ljubljana, plesni šoli Kazina, v tujini pa na različnih delavnicah v Essnu, Düsseldorfu, Budimpešti, Marseilleu.

V slovenskem plesnem in gledališkem prostoru Gregor Luštek slovi kot eden najbolj perspektivnih plesalcev svoje generacije.

Matej Kejžar (1974) je svoje plesno znanje pridobival na Nizozemskem, Danskem, v Belgiji in Združenih državah, pri tako znamenitih umetnikih in pedagogih kot so Wim Vandekeybus, Trisha Brown, Wendy Houston, se šolal na Manhattan Motion Studios v New Yorku, na šoli Anne Therese de Keersmaeker, P.A.R.T.S., v Bruslju in diplomiral na School for New Dance Development v Amsterdamu.

V velikih urbanih središčih sodobnega sveta je Kejžarja obsedla predvsem uporaba različnih oblik elektronike v kombinaciji s telesom, kar se je hkrati idealno pokrilo tudi z matematičnimi strukturami in kombinatoriko nezdružljivih plesnih elementov, kakršno odčitavamo v plesni orientaciji njegove pedagoginje, velike Trishe Brown.

Matej Kejžar je doslej ustvaril več samostojnih koreografij, priznanIH tako s strani publike kakor tudi s strani kritiške javnosti: Občutno občasno (2002, Maska), To ni to (2001, Maska) V tej igri … (2000, PTL), PiPeF (1999, PTL), DisTanca (1998, PTL), Happy D. Hopping (1998, Amsterdam) idr.

Ustvarjalci

Koreografija in ples: Matej Kejžar in Gregor Luštek
Tolkala: Marjan Stanič
Glasba: Aldo Ivančič
Oblikovanje svetlobe: Davor Balent
Kostumografija: Marko Jenko
Fotogtafije: Igor Delorenzo Omahen
Produkcija: Nataša Zavolovšek, Maska produkcija
Premiera: Ljubljanska premiera, 30.05.2002, SMG

Pretekle izvedbe

2004
16/09 Festival D’ylon, Lyon
2003
21/11 Performa 2003, Maribor
15/07 Amsterdam, Nizozemska
10/06 Bienale mladih ustvarjalcev Evrope in Mediterana, Grčija
17/04 Postdramatich Fishing, Hrvaška
18/03 Avroville, Indija
10/03 Madras, Indija
02/03 Gibanica, Ljubljana
2002
28/08 Trnfest, Ljubljana
28/06 Infant 2002, Novi Sad
30/05 Exodus, Ljubljana

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti