ŠKRIP INC.

Glasbeno-gledališki spektakel
Režija: Jelena Rusjan
Produkcija: Maska
Koprodukcija: CUK Kino Šiška
Premiera: 12.12.2013 Kino Šiška

Škrip Inc. je skupina, ki gospodinjskim in električnim aparatom pomaga pri osebni rasti. Zavrženi in odpisani se združujejo v globalno gibanje in nastopajo na odrih širom po svetu; zelo priljubljeni so v Rusiji. Pravi umetniški in družbeni fenomen, blagovna znamka, ki sebe izkorišča v svoj prid. S socialnega dna na rdeče preproge. Kritika družbene reprodukcije in hkrati umetniške produkcije, ki raste dobesedno iz smetišča zgodovine in prostora. Vse to je Škrip Inc., glasbeno-gledališki spektakel, ki ga podpisuje performerka Jelena Rusjan, v njem pa nastopajo glasna, udarna in vznemirljiva dekleta iz vrst najvidnejših glasbenih zasedb t. i. alternativne scene od Makedonije do Slovenije (Borghesia, Bernays Propaganda, Ludovik Material).

Škrip Inc. je drugi del Škrip trilogije.
Več na www.skripinc.com
Prisluhnite glasbenemu prvencu We Just Do It! na: https://skripinc.bandcamp.com/

Glasbeno-gledališki spektakel
Režija: Jelena Rusjan
Produkcija: Maska
Koprodukcija: CUK Kino Šiška
Premiera: 12.12.2013 Kino Šiška

Ustvarjalci

Škrip Inc. so:
Jelena Rusjan, Kristina Gorovska in Tina Perić + Neja Tomšič/Eva Zibler (alternacija)
Režija: Jelena Rusjan
Dramaturgija: Andreja Kopač
Svetovalka za Škrip Inc. propagando: Zala Vidali
Video: Jure Lavrin
Muzika: Matija Dolenc
Oblikovanje zvoka: Jure Vlahović
Oblikovanje luči: Igor Remeta
Scenografija: Neža Jurman
Spletna stran: Dražen Perić
Foto: Luka Gorjup
Izvršna producentka: Tina Dobnik
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
Produkcija: Maska
Koprodukcija: CUK Kino Šiška
V sodelovanju: Zavod Bunker

Škirp Inc. v javnosti

Senzacionalno: Končno prihaja Škrip Inc.
Radio Študent / 18. 12. 2013
Novinar: Senzacionalno! Končno prihaja Škrip Inc. v Staro elektrarno. Škrip Inc. rešuje življenja milijonov – potem ko je osvobodil članici Pussy Riot iz sibirskega zapora, rešil naš Radio dolgov in rešil javni ugled Beyonce s tem, da ji je izkazal čast s sodelovanjem, je danes na voljo tudi vam. JELENA Jelena Rusjan: Škrip Inc. je umetnost, je gledališka predstava, je produkt, je obljuba mladosti, zdravja, sreče, ljubezni, spoštovanja. Je vse kar si vi, ki ste njegovo potencialno občinstvo želite. Škrip Inc. je v bistvu blagovna znamka, ki se bojuje za tržišče.

Sandra Krkoć Lasić: Dolga reklama, ki draži vse čute

Dnevnik / 12. 12. 2013
Na sceni, ki daje vtis, da je še v nastajanju, bo namreč približno petsto elektronskih naprav, ki jih je izvrglo smetišče in razni darovalci. Gledalce bodo obkrožali kabli, zato naj bi imeli ves čas občutek, da jih bo nemara stresla elektrika. »Želeli smo prikazati, da se zaradi hiperprodukcije vsi nahajamo na smetišču ter da je človek velikokrat izenačen z aparati. Tako kot aparate, ki v nekem trenutku ne delujejo več, vržemo na smetišče, ker je ceneje kupiti nove, kot jih popravljati, tako človek, ki ne dela več in ne hrani sistema, postane izločen. Kot so zamenljivi aparati, je zamenljiv tudi človek,« se k realnosti obrne Jelena Rusjan.

Saška Rakef: Škri Inc.
Radio Slovenija / ARS program / Oder / 17. 12. 2013
Jelena Rusjan: Smo prevzele te vse mehanizme v svoj prid, da izreklamiramo predstavo tako, da čim več ljudi izve za njo, še preden sploh pride do premiere. In da dejansko publika misli, da bo dobila nekaj čisto drugega, kot to, kar dobi na prestavi. Vse je narejeno tako zelo, zelo treši, saj propaganda je dejansko tako lažna. Vse skupaj je ena fikcija, ki uporablja elemente afer, laži, nekih ekscesov … v svoj prid.

Nenad Jelesijević: Na Škip Inc. strani Alp
Radio Študent / 20. 12. 2013
Predstava se tako začne s pesmijo v makedonščini, ki v zaigranem pravoslavnocerkvenem sozvočju ironizira klavrne socialne razmere v Makedoniji; drugi izvrsten moment je ironičen povzetek razmer v Sloveniji, s poudarkom na tukajšnjem rasizmu, ki se odvije v obliki duhovito predelanega hita skupine Laibach ob ustrezni koreografiji: »1, 2, 3, 4, če nisi naš, potem te ni!«; tretji takšen glasbeno-koreografski vrhunec pa se loteva aktualne družbene situacije v Srbiji, ki ostaja zapletena v dediščini patriarhata: »Tako se to radi kod nas!«, se glasi udarni refren, ob katerem se namesto pištol v zrak zavihtijo vrtalni stroji.

Zala Dobovšek: Ocenjujemo: Škirp Inc.
Delo / 3. 3. 2014
Trenutna konica naše evolucije, kakor jo razume kolektiv Škrip Inc, je brezupna, razčlovečena, identitete dokončno raztrgane in nepovezane, mesenost poteptana, tehnologija zveličana. Toda mrakobno stališče še zdaleč ne pogojuje dinamike izvajanja. Ustvariti tako komunikativen, kritičen, doživljajski, zabaven in hkrati pretresljiv dogodek je predvsem rezultat izjemno natančne odmerjenosti vseh uporabljenih elementov. Inteligentno zastavljena »ekonomična nakopičenost«, bi lahko rekli.

»Ko tisti dnevi v mesecu zadišijo po jagodah«
Mladina / avtorica: Petra Tihole / 14. 2. 2014
Zdaj počasi razmišljajo o zgoščenki z glasbo iz predstave. Bližajo se nove ponovitve v ljubljanski Stari mestni elektrarni, pa tudi gostovanja, denimo na festivalu Teden slovenske drame v Kranju. Rusjanova pa pravi, da bo zanjo uspeh, če bo njihovo prestavo videlo čim več ljudi, tudi tistih, ki sicer ne zahajajo v gledališče. »Če bi se vsaj dva človeka po vsaki predstavi spraševala in pogovarjala o njeni vsebini in sporočilu, daje treba razmišljati s svojo glavo, bi to bil velik uspeh,« je prepričana.

Marko: Škrip Inc. – some brands were made for talking
13. Brat  webzine / 22. 2. 2014
Trenutna publika je bolj ali manj kritična do potrošništva, čeprav se mu tudi sama pogosto zavedno ali nezavedno vdaja, tako da tu katarze med publiko ne bo. Na srečo se spretno izogne spodbujanju moralističnega nasprotovanja potrošništva, ki igra na karto lažnega asketstva. Nasmeški ob prikazu totalitarne narave brandov so tako lahko le kisli. Obešenjaški humor nam pomaga vzpostaviti nujno distanco med osebnim življenjem in družbenimi procesi, da se ne zlomimo. Vendar predstava, ki stavi na družbeno kritičnost, bi morala iskati tudi tiste točke, ki omogočajo, da se radikalnost res odpre. Kajti kritiko pogostokrat že precej dobro poznamo in je nismo pozabili. Potrebujemo pa tisto presunljivost, ki nas požene, mobilizira. Kar pa ni težava samo te predstave, temveč sodobne umetnosti v njenem najširšem pomenu. Tako tudi ne moremo zahtevati od predstave Škrip Inc., da nam bo to težavo rešila. Pa čeprav nas je samo potrdila v našem dojemanju sveta. Globoko smo zabredli, a rešitev bomo poiskali s smehom, ne z vzbujanjem slabe vesti in iskanjem krivcev.

Jelena Rusjan: Prihajam iz trasha, torej sem trash
SIGIC / intervju / avtor: Igor Bašin / 9. 2. 2014
Zdi se mi, da je Škrip Orkestra ostala na ravni dopadljivosti. Morbidne zgodbe o nasilju v družinskem okolju, ki se dogajajo okrog nas, smo hotele povedati na lušten način. S Škrip Inc. smo želele seči globlje v kontekst obravnavane družbene problematike. Preostali punci ne prihajata iz gledališča. Kristina je filozofinja, Tina je sociologinja in jezikoslovka. Dejstvo, da prihajamo iz različnih okolij, je veliko prispevalo k poglobljenosti pristopa.

Izak Košir: Trojček za potrošnike
Žurnal / intervju  z ustvarjalkami / 15. 2. 2014

Kristina Gorovska: Komercialna umetnost je oksimoron. Prostitutka ne more biti tudi častna sestra.
Pa smo že mislile, da smo elegantne in resne! Če je humor prisoten, je črni – na nohte smo si namazale lak, da bi prikrile črnino pod njimi.
Tina Perić: Ko Beyonce padejo milijoni na račun že 43. reklame, ki jo je posnela, se verjetno res počuti izkoriščeno … Vsak dober potrošnik pa mora žal pri določeni starosti začeti razlikovati med Akcijo in stvarnostjo.

Nika Arhar: Škrip Inc. – rešitev za vse naše težave
MMC RTV SLO / pogovor z ustvarjalkam /
Tina Perić: Verjetno bo kmalu na tržišču parfum Nadežda, namenjen mladim upornicam. Vrhunec perverzije marketinga se mi zdi izrabljanje denimo idej revolucije za prodajo produkta v smislu – kupi ta produkt in že si revolucionar.

Veljko Njegovan: Škrip Inc. We just do it
Mladina / 29. 8. 2014
Kaj se zgodi, ko se združijo tri pevke in ustvarijo družbenokritično predstavo, s katero poskušajo kritizirati vsesplošni komercialni način življenja, potrošništvo in druge anomalije današnje družbe? Jelena Rusjan (TRUS!), Tina Perić (Ludovik Material) in Kristina Gorovska (Bernay’s Propaganda) se skupaj z Nejo Tomšič (Škrip Orchestra) predstavijo s prvo diskografsko (EP) izdajo, ki temelji na najvidnejših skladbah iz predstave, s katerimi ironično zarežejo v samo bistvo današnjega družbenega sistema, saj ta temelji na popolnoma napačnih vrednotah.

Pretekle izvedbe

2015
27/05 Gledališče Glej / Festival Prelet
24/04 CUK Kino Šiška – Katedrala
2014
18/10 SNG Maribor – velika dvorana 49. festival Borštnikovo srečanje
16/10 Stara mestna elektrarna
25/09 Youth Cultural Center, Skopje Festival MOT (Makedonija)
05/03 Stara mestna elektrarna
05/03 Stolp Škrilovec 44. Teden slovenske drame
21/02 Menza pri koritu
19/02 Stara mestna elektrarna
18/02 Stara mestna elektrarna
2013
19/12 Stara mestna elektrarna
18/12 Stara mestna elektrarna
12/12 CUK Kino Šiška

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti