Takorekoč 2022/2023
Takorekoč – cikel gledaliških esejev smo v sezoni 2021/2022 ob vseh epidemičnih zapletih in zamolkih končno izvedli v celoti. Če v trenutku, ko smo ga snovale_i, nismo povsem jasno vedele_i, kam gremo, zdaj absolutno vemo, kje smo. Takorekoč se je razvil v izjemno zanimivo platformo raziskovanja odrskih praks nekje na meji med gledališčem, teorijo in literaturo. V sezoni 2022/2023 bo zato na sporedu druga izvedba z novimi šestimi esejistkami_i, z novimi temami in novimi odrskimi ter miselnimi izkušnjami.
*Termin esej je v tem kontekstu uporabljen precej svobodno in označuje besedilo s teoretsko osnovo in jasno poudarjeno literarno dimenzijo, po možnosti obogateno z osebnimi konotacijami. Takšno, vsakič izvirno avtorsko besedilo je bilo izhodišče za uprizoritev v izvedbi same_ga esejistke_a.
- Cikel gledaliških esejev
Kurator: Boštjan Narat
Svetovalec: Jernej Potočan
Koprodukcija: Nova pošta (Slovensko mladinsko gledališče in Maska Ljubljana) in KUD Moment
Predstave
Takorekoč v javnosti
Muanis Sinanović: Odrski mimezis ali kako pripraviti nekoliko drugačno predstavitev svojega eseja
Neodvisni / 27. 5. 2023
Kramar v svoji Žalujki, literarno na skrajni meji eseja in črtice, piše o svojem pogovoru z babico ter njenih spominih na moža in njuno skupno življenje. Njen pristop je precej poetičen, neposredno refleksijo pa nadomeščajo deli slovite Strniševe pesmi Vrba. / … / V odrski izvedbi se posebno pomenljiva zdijo dekliška obleka in čevlji, v katerih nastopa Kramar. Nostalgično se vpisujejo v kolektivni imaginarij dvajsetega stoletja in zdi se, da vnukinja metaforično vstopi v čevlje svoje babice, kar nakazuje na krogotok življenja.
Esej Marka Radmiloviča skozi prizmo izkušenj udeleženosti v amaterski kulturi in duhovito meandriranje, značilno za njegov pisateljski slog, pravzaprav obravnava našo polpreteklo zgodovino, v kateri vsakokratni položaj tako imenovanih profesionalne in ljubiteljske kulture odslikava družbenoekonomsko etapo.