Vročina
Žiga Divjak bo v svoji prvi mednarodni koprodukciji spregovoril o podnebni krizi – in z njo nerazrešljivo prepletenih razrednem vprašanju in (neoliberalnem) kapitalizmu. Razmišljal bo o konceptu odrasti pa o občutku jeze, kakršna navda malodane vsakogar, ki se poglobi v okoljsko tematiko, in o tem, ali se je za to, da bi zaustavili pogubno spiralo, opravičljivo zateči celo k nasilju.
Predstava ima strukturo diskusije, v kateri igralci razglabljajo o krivcih za neizogibno ekološko katastrofo in vlogi neoliberalnega kapitalizma pri tem, s čimer so prepletene osebne zgodbe …
Mladinsko že leta kontinuirano sodeluje z nekaterimi najuglednejšimi festivali in gledališči po Evropi; s takšnimi, ki se posvečajo sodobni kulturi in kritični analizi družbenega in političnega konteksta. Festival štajerska jesen je zagotovo eden takih. Ustanovljen je bil leta 1968 in kot odziv na tedanjo krepitev nacionalističnih kulturnih pobud se je obrnil k tradiciji mednarodnega modernizma. Uspelo mu je šokirati občinstvo in ga prebuditi iz samozaverovanosti. Vse odtlej ostaja platforma za novo umetnost, ki sproža široko javno razpravo na najrazličnejših področjih in v medijih.
Avtorski projekt
Režija: Žiga Divjak
Premiera: 24.9.2021, avditorij Orpheum, Graz in 12.10. Mladinsko gledališče
Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče, steirischer herbst ’21 in Maska Ljubljana
Ustvarjalci
Režija: Žiga Divjak
Zamisel, zasnova in izvedba: Damir Avdić, Mina Palada, Draga Potočnjak, Maya Sara Unger, Vito Weis, Gregor Zorc
Dramaturgija: Goran Injac
Strokovno svetovanje: Maja Ava Žiberna
Scenografija: Igor Vasiljev
Kostumografija: Tina Pavlović
Oblikovalec svetlobe: David Orešič
Zvok: Blaž Gracar
Naročilo: steirischer herbst ’21 in Slovensko mladinsko gledališče
Koprodukcija: Slovensko mladinsko gledališče, steirischer herbst ’21 in Maska Ljubljana
Vročina v javnosti
Nina Gostiša: Elite je treba prisiliti k ukrepanju
Delo / 13. 10. 2021
Gregor Butala: Na kateri točki se bomo vendarle uprli?
Dnevnik / 14. 10. 2021
Takšni vsebinski naravnanosti, ki med drugimi obdeluje tematike ekološke krize, diktature kapitala in vse večje razčlovečenosti družbe, lahko sledimo že od Divjakovih akademijskih produkcij, z leti pa postaja tudi uprizoritveno ter sporočilno vedno bolj izostrena; prav to morda še posebej velja za Vročino, ki ne skriva, da je v prvi vrsti klic k spremembam – in je v tem povsem neposredna.
Lara Paukovič: Tik tak, tik tak
Mladina / 15. 10. 2021
Kaja Komar: Krik človeštva, ki se duši v plenilskem sistemu
Večer / 28. 10. 2021
“Želja predstave je, da deluje kot nekakšen krik človeštva, ki se duši zaradi stanja sveta, ki je neposredna posledica izkoriščevalskega, plenilskega sistema, v katerem živimo.”