Živa Božičnik Rebec: Full-filter Ghostriders
Projekt Žive Božičnik Rebec se giblje na referenčnem polju raziskave tega kaj (lahko) ima ontološki status objekta, ontogeneze in razmerja objektov do okolja/zunanjosti. Sestavljajo ga trije objekti, umeščeni v okolje kontejnerja. Prvi objekt jemlje za izhodišče enega najbolj razširjenih infrastrukturnih oblikovalskih produktov, ki je v svoji standardiziranosti in vseprisotnosti sam po sebi skorajda neviden. Drugi objekt izhaja iz emblema blagovne znamke, ki zaradi viralnosti in hypa deluje kot kulturni objekt. Tretji objekt je na spletu uporabljen virtualni objekt »instafilter«, sredstvo augmentacije realnosti, ki ga nadalje augmentira na način dodeljevanja »izven ekranskega« telesa. Preko različnih transformacij – staljevanja in zamrzovanja – oblikovalskih produktov, Božičnik Rebec proizvaja hibridno okolje, ki zabrisuje njihov ontološki status in časovno poreklo – do te mere, da postaja nejasno ali smo priče pred-kulturnemu obdobju pod vplivom naključne materialne rasti prototipov orodij in simbolov, ali pa gre za post-apokaliptično kontaminirano okolje, kjer se objekti razkrajajo in jih kolonizira organsko.
- Instalacija
Avtorica: Živa Božičnik Rebec
Kuratorici: Kaja Kraner in Alja Lobnik
Producentka: Tina Dobnik
Tehnično vodstvo: Igor Remeta
Koprodukcija: Nova pošta (Maska in Slovensko mladinsko gledališče)
Zahvala: MG+MSUM
Otvoritev: 26.5.2022
Kaja Kraner: Ontološki egalitarizem v sodobni vizualni umetnosti • predavanje
V predavanju bo delo Božičnik Rebec na eni strani kontekstualizirano s fokusom cikla umetniških projektov in predavanj k000ntejnerji, ki se osredotoča na povezavo infrastrukture, oblikovanja in delovanja, nato pa s splošno kontekstualizacijo širšega raziskovalnega polja predvsem mlajše generacije vizualnih umetnikov, ki ga je mogoče postaviti v bližino z ontološkim obratom v humanistiki oziroma pozicijo ontološkega egalitarizma. V zadnjem delu predavanja bo delo »Full-filter Ghostriders«, nastalo v okviru cikla, sopostavljeno s predhodnim delom Božičnik Rebec. Pri tem bo predavanje sledilo ideji, da gre za raziskavo objektnosti na terenu analitike resnice izumrtja, kjer se pozornost od družbene/kulturne mediacije objektov, ki je pogosto zastopana v sodobni umetnosti, preusmeri predvsem k afirmaciji avtonomnosti objektnosti in materialnosti ter razmerju objektov in okolja.