Ali produkcija pleše avtonomno? 2.
V novi številki revije Maska – Ali produkcija pleše avtonomno? II. nadaljujemo problematiziranje stanja produkcijskih pogojev sodobne umetnosti.
Tokrat predstavljamo besedila, ki obravnavajo praktične primere delovanja produkcijskih pogojev v domačem in mednarodnem kontekstu in kažejo, kakšni odnosi definirajo današnje stanje v polju umetnosti in kulture. V osrednji rubriki revije med drugim objavljamo prispevke Primoža Jesenka o stanju slovenskega gledališča, Petje Grafenauer Krnc, ki obravnava problematiko Muzeja sodobne umetnosti v Ljubljani, Tomaža Zaniuka s prispevkom o politizaciji produkcijskih pogojev na primeru zaprtja Art centra Središče na Goričkem ter refleksijo plesalke Elanor Bauer o stanju sodobnoplesne skupnosti v Bruslju. V novi Maski lahko preberete kritični prispevek Suzane Milevske o razstavi Documenta 12, intervju z dobitnikoma nagrade OHO Luizo Margan in Miho Preskerjem ter pogovor s plesnim zgodovinarjem Markom Frankom.
Reviji je tokrat priložena dvojezična slovensko-hrvaška brošura o Radetu Pregacu, gledališkemu režiserju, igralcu, dramatiku, publicistu in prevajalcu, ki je leta 1921 ustanovil revijo Maska in bil tudi urednik prvega letnika revije.
Brošura, ki jo je uredila Marjana Mirković, je kot prvi zvezek izšla v okviru projekta Slovenski prispevek županijski dediščini, katerega avtor je Slovenska informativna točka Si-T (s podporo Urada Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu), nosilca pa Svet slovenske narodne manjšine Primorsko-goranske županije z Reke in Slovensko kulturno društvo Snežnik iz Lovrana.
Revija Maska, Letn. XXII, št. 107-108 (poletje 2007)
Kazalo
PERSPEKTIVE
Petra Kapš Mravlje – organizem – struktura – družba. Intervju z Luizo Margan in Miho Preskerjem
FENOMEN
Primož Jesenko
Oklepaj kot eksistenčni modus
Petja Grafenauer Krnc
Zgodovina neuslišane želje sodobne umetnosti Muzej za sodobno umetnost ali večnamensko razstavišče?
Petra Kapš Kibla
otok v slovenskem arhipelagu umetnosti
Tomaž Zaniuk
Zaprtje Art centra Središče = politizacija produkcijskih pogojev v umetnostiŽ
Ivana Ivković
Zavezništva v območju za pešce
Jasmina Založnik
Neprijetnosti kulturne politike
Maria Lind
Prihodnost je tu
Eleanor Bauer
Ko postaneš soba, ko postaneš mac: nove umetniške identitete v transnacionalni bruseljski plesni skupnosti
Alexander Karschnia
Postscriptum k scenskim praksam kot razvoju in raziskavi
STANJE STVARI
Alenka Priman
Šege in običaji III.
Marko Peljhan
Pokrajine znanja
ZGODOVINSKI PREBLISK
Andreja Kopač
»Če ni zgodovine, jo moramo ustvariti.« Intervju z Markom Frankom
SCENORAMA
Suzana Milevska
Sodelujoči in žrtve sodelovanja: Documenta 12
DROBIŽARNA
Klemen Fele
Ranljivost teatrološkega poliloga