Dramaturgija plesa
Prva polovica številke je namenjena sodobnemu plesu. Maska osvetljuje položaj v Plesnem teatru Ljubljana po smrti Ksenije Hribar. V pogovorih z umetniškim vodstvom, predstavnikoma javnih financerjev ter nekaterimi plesalci in koreografi se kaže ne le podoba edine sodobno-plesne organizacije v Sloveniji, ki upravlja z lastno infrastrukturo, ampak sodobno-plesne scene nasploh. O tem kako izboljšati sedanji položaj ljubljanskega Baleta in sodobnega baleta, govori nekdanji umetniški vodja Baleta Tomaž Rode, ki trdi, da je “potrebna revolucija”. Številka prinaša tudi pogovore s plesalci Sanjo Neškovič Peršin, Matejo Bučar in Goranom Bogdanovskim. Osrednji tematski del je namenjen dramaturgiji v plesu.
O poziciji dramaturga v ustvarjanju plesnih predstav ter razliki med delom s koreografom ali režiserjem pišejo uveljavljeni dramaturgi in teoretiki Marianne van Kerkhoven (Rosas), Eda Čufer (En Knap), Andre Lepecki (Meg Stuart, Vera Mantero) in Irena Štaudohar (Maja Delak, Ivan Peternelj, Fourklor). Dramaturško mišljenje je tudi tema eseja Paula Virilioja, ter intevjujev z Jolante de Keersmaeker, Borisom Charmatzem in Meg Stuart.
Teorija na sceni prinaša razprave Martine Šiler, Janeza Vrečka, Mladena Dolarja in Janeza Strehovca, ki so povezane z najnovejšimi predstavami, ki so pred kratkim razdelile slovensko scensko javnost: Trije izdelki Noordung, Drive in Camillo, Die Traumdeutung in Brainscore. V rubriki Postdramsko gledališče piše sloviti režiser Romeo Castelluci (Societas Raffaello Sanzio). Bojana Cvejić analizira različne plasti dramaturškega sodelovanja s holandskim režiserjem Janom Ritsemo. Matjaž Berger ocenjuje ideološke parametre otvoritve olimpijskih iger v Sidneyu.
O Idiotu Mileta Koruna, dveh Godotih in najnovejši Gertrudi Stein Sebastjana Horvata pišejo Barbara Orel, Petra Pogorevc in Primož Jesenko. Neznane razsežnosti dela v tujih gledališčih tokrat pojasnjujejo nekateri slovenski igralci, ki so imeli priložnosti delati v tujih ansamblih in projektih. Maska nadaljuje s predstavitvami slovenskih gledališč. Tokrat je na 20 straneh predstavljeno Slovensko mladinsko gledališče.
Revija Maska, Letn. XVI, št. 66–67 (zima 2001)
Kazalo
TURBULENCE PLESNE SCENE
Maska
NADZOROVANJE IN KAZNOVANJE. Pogovor s Plesnim teatrom Ljubljana.
Maska
NEENAKOPRAVEN DOSTOP DO JAVNIH SREDSTEV. Pogovor S Simonom Kardumom in Davorjem Buinjcem.
Jedrt Jež
TIHA CENZURA DRŽAVE. Pogovor z Matjažem Faričem.
Jedrt Jež
PTL JE PREVEČ ZAPRT. Pogovor z Jano Menger.
KAJ NAREDITI Z LJUBLJANSKIM BALETOM
Jedrt Jež
V NAŠEM BALETU BI BILO TREBA NAREDITI REVOLUCIJO. Pogovori s Tomažem Rodetom, Sanjo Nešković Peršin, Matejo Bučar in Goranom Bogdanovskim.
DRAMATURGIJA PLESA
Marianne Van Kerkhoven
OPAZOVATI BREZ SVINČNIKA V ROKI
Eda Čufer
PETNAJST “LEPIH” TEZ
Andre Lepecki
DRAMATURGIJA NA PRAGU
Emil Hrvatin
DRAMATURGOV PODALJŠANI ČAS. Pogovor z Ireno Štaudohar.
Paul Virilio
PRESENETITE ME!
Snežana Golubović
RESNICA SREČANJA
Jedrt Jež
ODSOTNOST REŽISERJA = BOJ ZA DEMOKRACIJO. Pogovor z Jolante de Keersmaeker.
Sonja Dular
PLES MASE IN UTRUJENOSTI. Pogovor z Borisom Charmatzem.
Jedrt Jež
DISTANCA “KVARI” IN VZPOSTAVLJA INTIMNOST. Pogovor z Meg Stuart.
Tatjana Greif
VRATOLOMNE IGRE ZAMRZNJENIH SPOLOV
TEORIJA NA SCENI
Martina Šiler
PORTAL ZAČASNE AVTONOMNE CONE
Janez Vrečko
DRIVE IN CAMILLO KOT ZGODOVINA PRIHODNOSTI
Mladen Dolar
IRMA
Janez Strehovec
SUBTILNA IDENTIFIKACIJA Z AVATARJEM
POSTDRAMSKO GLEDALIŠČE
Romeo Castellucci
SCENSKI IKONOKLAZEM IN VRNITEV TELESA: TELESNA MOČ GLEDALIŠČA
Bojana Cvejić
LAHKO USTVARIMO PREDSTAVO, KI IMA OČI?
DRUŽBA SPEKTAKLA
Matjaž Berger
OLIMP IN SIZIF ALI NE IGRAJ SE Z LEVI, ČE NISI LEVINJA: Dostojevski, Beckett, Stein
Barbara Orel
DIALOŠKA GLEDALIŠKA BESEDA MILETA KORUNA
Petra Pogorevc
ČAKANJE IN ZALEZOVANJE
Primož Jesenko
SS – SHARPEN YOUR SENSES ALI KAKO IZOSTRITI SVOJO ČUSTVENO INTELIGENCO
INTERNACIONALIZACIJA (4): IGRALCI
Alenka Vesenjak
V TUJEM JEZIKU NE MOREŠ IMPROVIZIRATI
KNJIGE
Amelia Kraigher
RADICAL STREET PERFORMANCE
Emil Hrvatin
VISUAL ANALOGY, SITE-SPECIFIC ART, ARCHITECTURE THEORY SINCE 1968, POSTMETROPOLIS
SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE
Jedrt Jež, Petra Pogorevc
GLEDALIŠČE, PODREJENO UMETNIŠKI KREACIJI. Pogovor s Petrom Jovićem in Tomažem Toporišičem
Matjaž Berger
DIAHRONIJA V DISKURZIH SLOVENSKEGA MLADINSKEGA GLEDALIŠČA
Jedrt Jež
JAMES BOND – JUNAK NAŠEGA ČASA. Pogovor z Vitom Tauferjem.
Petra Pogorevc
ZA VSAKO PREDSTAVO NOVA ABECEDA. Pogovor z Matjažem Pograjcem.
Jedrt Jež, Petra Pogorevc
POGOVORI Z IGRALCI (Niko Goršič, Marinka Štern, Janez Škof, Ivan Peternelj, Olga Kacjan, Damjana Černe, Pavle Ravnohrib)
Dogodki vezani na številko
10. 05. 2009 : DRAMATURGIJA PLESA – DRAMATURŠKO SVETOVANJE, rok prijave 10. maj, 2009
23. 10. 2009 : DRAMATURGIJA PLESA; Elke van Campenhout, Ivana Ivković in Tony Cots od 23. do 25. oktobra 2009
09. 11. 2009 : Sanja Ožbolt: TAM DALEČ / DRAMATURGIJA PLESA, 9.,10.,11.novembra 2009, ob 20-ih, PTL
04-09-2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, premiera
05. 09. 2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, ponovitev
06. 09. 2010 : Maja Kline: BLISS, DRAMATURGIJA PLESA, ponovitev
28-11-2010 : DRAMATURGIJA PLESA / MED NAMA, Leja Jurišič in Teja Reba, 28. in 29.11.2010 ob 20:00, Stara mestna elektrarna
29. 11. 2010 : DRAMATURGIJA PLESA / MED NAMA, Leja Jurišič in Teja Reba, 28. in 29.11.2010 ob 20:00, Stara mestna elektrarna
22. 01. 2011 :DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PREMIERA, 22.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna
23.01. 2011 : DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PONOVITEV, 23.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna
24. 01. 2011 : DRAMATURGIJA PLESA / TEJA REBA: 650 IZKUŠENJ / PONOVITEV, 24.1.2011 ob 19:00, Stara mestna elektrarna