Drža četrte generacije
Revija Maska pod naslovom Drža četrte generacije je posvečena ustvarjalnosti najmlajše generacije slovenskih gledaliških režiserjev (Lorenci, de Brea, Janežič), katerih gledališko poetiko je priznani kritik Blaž Lukan poimenoval za presežno gledališče. Posebno pozornost smo v pogovoru s filozofinjo Alenko Zupančič posvetili problemu komedije danes (ob izidu njene knjige Poetika, druga knjiga), se posvetili presevanju realnega v gledališču Josefa Nadja ter skupaj z avstrijskim plesnim kritikom Helmutom Ploebstom analizirali Spiritualno milino konceptualnega plesa. Kritični premislek o sodobni umetnosti in njeni (z)možnosti upora pa je za to številko prispeval belgijski filozof Dieter Lesage.
Revija Maska, Letn. XXI, št. 96–97 (zima 2006)
Kazalo
Blaž Lukan
Drža četrte generacije. Paradigme presežnega gledališča: De Brea, Janežič, Lorenci
Petra Pogorevc, Zbiram pogum za tišino. Intervju z Jernejem Lorencijem)
ETIČNO, REALNO, KONCEPTUALNO
Tadej Troha
Težavna klima za komedijo Intervju z Alenko Zupančič
Maaike Bleeker
Teatralnost in iskanje etike zornega kota
Bara Kolenc
Dnevnik neznanca in realno v sodobnem gledališču
Thomas Irmer
Zanima nas vse, česar v gledališču še ne moremo doumeti. Pogovor med Renéjem Polleschom in Olafom Nicolaijem
Helmut Ploebst
Spiritualna milina konceptualnega plesa. Meteorologija, arheologija in rekonceptualizacija v sistemu komuniciranja komunikacije
UMETNOST IN ODPOR
Dieter Lesage
Umetnost, kapitalizem in odpor
Amelia Jones
Predor
Kurt Vanhoutte
Radikalna stičišča
Ileana Pintile
Zasebno in družbeno telo: Romunski ustvarjalci do leta 1989 in pozneje