Feministke pod reflektorji
Dramaturgi in uredniki smo si med drugim podobni v tem, da naše delo največkrat ostaja neopazno. Dobro in temeljito uredniško delo je predvsem nevidno vtkano v revije, knjige in druge publikacije, ki jih ustvarjamo iz dneva v dan, in dejansko prežema prav vsako stran vsake izdaje, ki jih snujemo od prve zamisli prek natančnega zbiranja, prebiranja, premišljevanja, črtanja, zvračanja, premetavanja, preverjanja, prevajanja, dopisovanja, sestankovanja, lektoriranja in korigiranja in še in še je tega do poskusnih printov in tiska in javnih dogodkov, ki si jih izmišljujemo potem, ko so revije, knjige in druge publikacije že na policah knjigarn, med naročniki in bralci.
Letn. XXXIII, št. 189–190 (pomlad 2018)
Urednica: Amelia Kraigher
SSN 1318-0509
Zahvale
Hvala Društvu gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, da je opazilo napore, ki sem jih kot odgovorna urednica založništva pri zavodu Maska vrsto let vlagala v produkcijo in razvoj sodobne teatrološke, humanistične in teoretske misli, in mi za urejanje mednarodne strokovne revije ter knjižnega programa Maske aprila 2018 podelilo priznanje Vladimirja Kralja za izjemen prispevek k slovenski teatrologiji. Seveda mi brez ekipe izjemnih sodelavcev v sedmih letih vodenja Maskinega založništva v izrazito prekarnih pogojih ne bi uspelo ustvariti toliko »malih čudežev«, kot jim sama pravim. Iskrena hvala Roku Vevarju, Gašperju Maleju, Aleksandri Rekar, Urški Comino, Niki Leskovšek, Mihi Turšiču, Ajdinu Bašiću, Poloni Petek, Aldu Milohniću, Mathiasu Rambaudu in Francoskemu inštitutu v Sloveniji, Jacquesu Rancièru, Stevenu Corcoranu, Roku Benčinu, Sonji Dular, Brunu Besani, Slovenskemu knjižnemu sejmu, Renati Zamida, Vlasti Vičič, Mihi Marinču in Javni agenciji za knjigo RS, Nilu Baskarju, Varji Močnik, Kaji Bohorč, Anji Naglič, Ivanu Nedohu in Slovenski kinoteki, Tomažu Kraigherju, Dušanu Mucu, Nini Meško in JSKD RS, Olivieru Razacu, Sebastijanu Horvatu in Odprti katedri AGRFT Univerze v Ljubljani, Lazarju Džamiću, Mitji Velikonji, Alji Predan in Festivalu Borštnikovo srečanje, Ericu Deanu Scottu, Iztoku Khamu, Matjažu Fariču in festivalu Front@, Petru Klepcu, Boštjanu Nedohu, Alešu Erjavcu, Cirilu Oberstarju in Knjigarni Azil, Francu Berardiju – Bifu, Nikolaiu Jeffsu, Federicu Campagni in založbi Verso, Gorazdu Kovačiču in Oddelku za sociologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ajdi Rooss, Urošu Korenčanu, Petri Škofic, reviji Lutka in Lutkovnemu gledališču Ljubljana, Adeli Železnik, Zdenki Badovinac in MSUM, Bojani Kunst, Ivu Svetini, Primožu Jesenku in reviji Dialogi, Mojci Jan Zoran in Slovenskemu gledališkemu inštitutu, Uriju Turkenichu, Geraldu Siju, Goranu Injacu, Katji Čičigoj, Poloni Calderera, Tini Dobnik, Andreji Kopač, Doroti Sosnowski, Društvu gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije, Mateji Koležnik, Iri Ratej, Diani Koloini, Marinki Poštrak in Tednu slovenske drame, Alenki Spacal, Tei Hvala, Mateji Dermelj, Tini Malič, Nadi Žgank, Dragani Alfirević, Nomad Dance Academy in programu Kreativna Evropa, Poloni Glavan, Danieli Hahn in Skladu Volkswagen, Tatjani Capuder, Alenki Kozolc, Mitji Bravharju, Simonu Kardumu in Kinu Šiška, Lidiji Krienzer Radojević, Martini Ruhsam, Bojani Cvejić, Saški Rakef, Vinku Möderndorferju, Maji Delak in zavodu Emanat, Marku Mandiću, Katarini Stegnar, Levu Kreftu in Slovenskemu društvu za estetiko, Neni Močnik in Ekvilib Inštitutu, Jaki Lahu, Vasji Predanu, fundaciji ERSTE, Blažu Lukanu, Barbari Orel in Centru za teatrologijo in filmologijo UL AGRFT, Evi Kraševec, Jerneju Pristovu in SNG Drama Ljubljana, Nenadu Jelesijeviću, Juretu Novaku, Joeju Kelleherju, Galu Kirnu, Danielu Blangi-Gubbayu, Bari Kolenc, Marijani Petrović, Mateju Bogataju, Martini Maurič Lazar, Mojci Redjko, Thomasu Franku in brutu Wien, TANZFONDS ERBE, Beti Žerovc, Niki Arhar, Ireni Duša, Tomažu Krpiču, Urški Brodar, Jasenu Boku, Mitji Miklavčiču, Meliti Silič, Iztoku Kovaču, Marjeti Lavrič in Centru kulture Španski borci, Danae Theodoridou, Pii Brezavšček, Maji Krajnc, Andréju Schallenbergu, Stefanu Hölscherju, Thomasu Irmerju, Ixiar Rozas, Kalini Stefanovi, Igorju Ružiću, Janu Babniku, Branku Popoviću, Draganu Živadinovu, Lilijani Stepančič, Andreju Pavlišiču, Nini Kozinc, Danijeli Tamše in Časopisu za kritiko znanosti … in še in še vas je tistih, brez katerih 48 številk revije in 24 izvirnih, prevodnih, teoretskih in zgodovinskih knjig preprosto ne bi bilo … Priznanje Vladimirja Kralja za teatrološke dosežke pripada vsem nam in ponosna sem na naše veliko delo.
Kazalo
UMETNIKOV PORTRET: MATEJ FILIPČIČ
A PORTRAIT OF THE ARTIST: MATEJ FILIPČIČ
PRIMOŽ JESENKO
Razmerja, ki krojijo identitete med subtilno osredotočenim in teatralnim
IRENA ŠTAUDOHAR
Pogum lepote
SONJA DULAR
Zrenje v lepoto, zrenje v smrt
FEMINISTKE POD REFLEKTORJI
THE FEMINISTS IN THE SPOTLIGHT
TEA HVALA
Užitek v uprizarjanju razvrane različice ženstvenosti: Intervju z urednico revije Hysteria
ALENKA SPACAL
Bridge markland: Z maškaradnim preoblačenjem nad spolne binarizme
JEANNIE KLEIN
Vztrajno zamišljanje prihodnje alternative: Alternativni feministični performans v Singapuru
O SPANJU IN SANJANJU
TOMAŽ KRPIČ
Speči gledaigralec v svojem telesu – domu: Nekaj misli k javnemu uprizarjanju zasebnih sanj
MALA KLINE
Skupno sanjanje: Onkraj “nas”, kakršni smo
Kritika pridevnikov
MITJA BRAVHAR
Okupirani festival – palestinska plesna zgodba: Festival sodobnega plesa v Ramali
NENAD JELESIJEVIĆ
Živeti ni dovolj
THOMAS IRMER
Zgodovina plesa kot hipertekst
TINA MALIČ
Izmuzljivost afekta