Revija Maska, Letn. 1. št. 1 (november 1991)
Urednici: Maja Breznik in Irena Štaudohar

Revija Maska

Gledališče prvo dvigne zaveso nad prihodnostjo

Maja Breznik in Irena Štaudohar sta s prvo številko Maske, ki je izšla novembra 1991, začeli pripravljati teren za refleksijo tistega gledališča, ki ga je ustvarjala t. i. tretja generacija. Predhodno uredništvo je izčrpalo svoje motive in izpraznilo prostor. Novi urednici sta k sodelovanju povabili vrsto zanimivih sodelavcev, med njimi Miho Zadnikarja, Edo Čufer, Alda Milohnića, Uršulo Cetinski, Romana Uranjeka, Aleksandro Rekar, Zemiro Alejbegović, Ireno Wolle, Mateja Bogataja, Ženjo Leiler, Alena Ožbolta, Diano Koloini, Marino Gržinić in Marka Peljhana.

Ta številka Maske kaže (prvič) uredniške ambicije po umestitvi domače scenske produkcije v mednarodni kontekst; (drugič) odločenost, da posameznih odrskih form ne bo ločevala in razmejevala, temveč si želi konstruktivnega in kreativnega dialoga med sodobnim plesom, gledališčem, opero itn.; (tretjič) slutnjo, da je treba dotedanji teritorij teorije pri nas razpreti in (četrtič) gotovost, da v domačem prostoru obstaja manko klasičnih modernističnih tekstov o teatru. Teoretski diskurz se v naslednjih letih usmeri v prevajanje modernističnih in avantgardnih tehnopoetskih tekstov. V mišljenje teatra se močneje vpelje francoska teorija 20. stoletja (strukturalizem, poststrukturalizem, dekonstrukcija), v teoretski diskurz pa se uvede pojem telesa.

Prva številka Maske svojo pozicijo definira s tematom Pet let po Krstu, v katerem pretežno domači (in takrat ravnokar nekdanji domači) avtorji reflektirajo fenomen GSSNovega Krsta pod Triglavom. Ta predstava je v resnici legitimirala nov teoretski diskurz, saj je leta 1986 ob večini kritik v dnevnem časopisju postalo jasno, da ne posedujejo jezika, s katerim bi jo “prijele”. Zdi se, da je prva številka Maske (po Maskah) odprla ta vrata in da je (gledano retrospektivno) v svojih vizijah delala prave prognoze.

Revija Maska, Letn. 1. št. 1 (november 1991)
Urednici: Maja Breznik in Irena Štaudohar

Kazalo

INTERVJU

Aldo Milohnić & Maja Breznik
EMIL HRVATIN. Na koncu previzionističnega obdobja.

PREDSTAVE

Matej Bogataj
PEER GYNT: PREDSTAVE

Ženja Leiler
VEDNO ENAKO ZLAGANO: WIM VANDEKEYBUS

Alen Ožbolt
NOORDUNG?

Aldo Milohnić
KAPITAL KOT NADALJEVANJE OPTIČNEGA KOPERNIKANSKEGA OBRATA

Miha Zadnikar
LA PASTA GRANDE

Barbara Sušec-Michieli
LETICIJA IN LUŠTREK

Anja Muck
PRVA KLASA

Tomaž Kukovica
BIL JE ŠKRJANEC; TRAMAJ POŽELENJA; IDIOTOVA ZGODBA

Uršula Cetinski
ŠKRLATNI OTOK

Anja Muck
TUGOMER ALI TISTI, KI MERI ŽALOST

Miha Zadnikar
DRAMALIEDER

Diana Koloini
MANKURT

Jani Dintner
HEJ SALVADOR

Marina Gržinić
SLOVENSKE ATENE 1991 – 1907

KOLUMEN

Eda Čufer
GLEDALIŠČE V DOBI KONFORMIZMA ČUTIL I.

Igor Lampret
POSTOJ TRENUTEK

Aljoša Kolenc
OD PLATNA DO EKRANA. ANALIZA VIZUALNEGA POLJA LEONARDO, RUBENS, FONTANA.

PET LET PO KRSTU

Uredništvo
UVODNIK

Dejan Kršić
KRST POD TRIGLAVOM

Mira Otašević
KRALJEVSKO DETE

Dalibor Foretić
PREKRŠČEVANJE SLOVENSKEGA GLEDALIŠČA

Vladimir Stojsavljević
KRST POD TRIGLAVOM

FESTIVALI

Eurokaz, Mittelfest, Theater der Welt, Theaterfest

VPRAŠANJA POSTMODERNE

Claudia Jeschke
VPRAŠANJA POSTMODERNE. Esej o postmoderni in plesu.

KONSTRUKTORJI MODERNE MISLI

ADOLPHE APPIA

PORTRETI

Katarina Klančnik
TANJA ZGONC – NAJDENA GOVORICA

Suzana koncut
LIVIJA PANDUR – PLES/GIB/BUTOH

Mateja Dermelj-Ropoša
DALIBOR LAGINJA – SLIKA, KI SE ŠIRI V PROSTOR

GLEDALIŠKI SPOMIN

Barbara Sušec Michieli
MARIJA VERA. NACIONALNO IN INTERNACIONALNO. PRIMER IZ GLEDALIŠKE ZGODOVINE. In memoriam Mariji Veri ob 110. obletnici rojstva.

RECENZIJE KNJIG

Aldo Milohnić
U NEPOVRAT Radovana Ivšića

Jole Ranđelović
POZORIŠTE I GILJOTINA Mirjane Miočinović

Miha Zadnikar
MISEL, BESEDA, ZVOK Emila Freliha

Vilma Štritof
BOLEČINA IN MOČ Marka Slodnjaka

Eda Čufer
ZBORNIK EG GLEJ

Tanja Premk
UMETNOST IGRE Vilija Ravnjaka

Poglej tudi

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

10 EU

Somatika

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

10 EUR

Pozornost

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

10 EUR

JUFU 2.0

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

10 EUR

Policija

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

10 EUR

Epizode bolezni

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

10 EUR

Glas plesa

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

10 EUR

Deložacija kulture

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

10 EUR

Jugofuturizem

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

10 EUR

Aktualnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

10 EUR

Potencialnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

  • Zadnje Maske
  • Ekologija med izvedbo in uprizoritvijo
  • JUFU 2.0
  • Policija
  • Epizode bolezni
  • Glas plesa
  • Deložacija kulture
  • Jugofuturizem
  • Aktualnosti
  • Potencialnosti
  • Pisanje na sceni, pisanje za sceno
  • Vse Maske