Nomenklatura prostora
S prvo letošnjo (2008) številko revije se podajamo na lov za prostori, ki jih pred nas postavlja in nas v njih vabi sodobna umetnost. Kakšne so prostori, ki nam jih danes odpira umetnost, kako in katere prostore sploh materializira? Zakaj so danes tako pogosti umetniški projekti, festivali in dogodki, ki so vezani na specifične, ne nujno tradicionalne, posameznim disciplinam pripadajoče lokacije? Ko danes razmišljamo o prostoru in umetnosti, ne moremo razmišljati zgolj skozi estetsko motivirane principe in metode, saj je tema prostora motivirana tudi s produkcijsko logiko sodobne umetnosti, kjer izbira prostora ali njegova artikulacija zavzemata dimenzijo politične geste. Kakšna je torej nomenklatura prostora preberite v sveži izdaji revije Maska, kjer o temi razmišljajo Tomaž Toporišič, Aldo Milohnić, Mojca Puncer, Tiago Bartolomeu Costa, Claire Bishop in drugi. V ostalih rubrikah predstavljamo refleksije predstav Simone Semenič, Ann Liv Young in zvočnovizualnega dogodka FeedForwrad Cinema; z nami pa sta tudi nova kolumnista Marina Gržinić in Stefan Kaegi.
Maska, letnik XXIII, št. 111–112
Odgovorna urednica: Katja Praznik
Kazalo
PERSPEKTIVE
Katja Praznik Časopis kot politična materializacija prakse delovanja
Intervju z ustanovitelji časopisa Reartikulacija
FENOMEN: nomenklatura prostora
Tiago Bartolomeu Costa Skrajne meje neprostora
Thomas Irmer Na plodnih tleh
Aldo Milohnić Zgodbarji z mobilnih prizorišč
Tomaž Toporišič Prostorski stroji in slovensko (ne več)gledališče
Mojca Puncer Artikulacije prostora
Claire Bishop Umetniška instalacija in njena zapuščina
Bojana Piškur Nekatere nove metodologije obravnave drugačnih prostorov umetnosti
Urška Jurman Javni fenomeni. Intervju s skupino Temporary Services.
STANJE STVARI
Marina Gržinić Bioekonomija
Stefan Kaegi 15 Short Plays s poti
SCENORAMA
Blaž Lukan Dialektika bolečine: Jaz žrtev Simone Semenič
Andreja Kopač V precepu živosti in pričakovanja: Sneguljčica Ann Liv Young
Irena Tomažin »’zvočna podoba uzrtega zvoka«’ ali »’upodobljen zvok slišane podobe«: FeedForward Cinema