10 EUR

Revija Maska, št. 191-192 (poletje-jesen 2018)
Urednici: Amelia Kraigher, Bara Kolenc
ISSN 1318-0509

Revija Maska

O ponavljanju

10 EUR

“Isn’t life a series of images that change as they repeat themselves?” (Andy Warhol)

Pričujoča številka Maske razpira vprašanje ponavljanja kot enega od osrednjih in najkompleksnejših konceptov, ki si ga je na različne načine prisvojil obsežen del filozofskih in teoretskih tokov 20. stoletja. Izkazal se je namreč kot prikladno konceptualno orodje za mišljenje moderne subjektivitete, sodobnih družbenih in ekonomskih konstelacij, sodobnih umetnosti in vzvodov kreativnosti ter za koncipiranje serije temeljnih vprašanj, kot so vprašanja razmerja med reprezentacijo in nereprezentabilnim, končnostjo in neskončnostjo, nujnostjo in naključjem, prisilo in svobodo, istostjo in podobnostjo, resnico in iluzijo oziroma med realnim in dozdevkom, pa tudi vprašanja časa, spomina in zgodovine, reprodukcije in novega.

Koncept ponavljanja v filozofiji 20. stoletja (referenčni avtorji so zlasti Deleuze, Derrida, Lacan, Foucault, pa tudi Husserl in Heidegger, v zgodovini filozofije pa Kierkegaard, Nietzsche in Leibniz) v najsplošnejšem smislu predstavlja alternativo enoglasni stavi biti, ideji izvora in percepciji sveta kot celote, ki izhaja iz iluzije avtoafekcije in iz predpostavke o izvorni sopripadnosti subjekta in objekta, saj v izhodišče nasprotno postavlja izvorno heterogenost subjekta in objekta, necelost in nezaceljenost subjektivitete in sveta, natrganost časa ter dinamičnost struktur, ki generirajo realnost.

Revija Maska, št. 191-192 (poletje-jesen 2018)
Urednici: Amelia Kraigher, Bara Kolenc
ISSN 1318-0509

Več o ponavljanju

Ponavljanje srečujemo tako rekoč na vsakem koraku, kot postindustrijsko reprodukcijo, replikacijo, kot enega od najaktualnejših umetniških postopkov, kot serialnost, kot ponavljanje vzorcev, motivov, besed, gest, kot skorajda usodno ponavljanje dogodkov, na katere nimamo vpliva, ponavljanje je prisotno v obredih, navadah, spominjanju. V psihoanalitični praksi se ponavljanje v obnašanju odvija skozi transfer, pacienti s prisilno nevrozo svoje življenje spremenijo v serijo obredov … Izkaže se, da v temelju človeške psihe deluje nekakšna prisila k ponavljanju … Za kaj pravzaprav gre pri tem fenomenu?

Tematska številka revije, ki je pred vami, želi premisliti konceptualno razmerje med ponavljanjem in (sodobno) umetnostjo ter zlasti razpreti povezavo med konceptom ponavljanja in gledališčem, uprizoritvijo oziroma performativnostjo. Gledališče slovi kot umetnost ponovitve, kot umetnost, ki je v svojem bistvu zavezana ponavljanju. Ta povezava se zdi samoumevna – a na kakšni predpostavki sloni? Kateri je tisti minimum teatralnega, ki gledališkost vselej znova vrača k ponavljanju? Ali je v samo strukturo gledališča že vpisana ponovitev? Kakšno je razmerje med ponavljanjem in posnemanjem?

Pri konceptualizaciji tematskih strani nas je zanimalo tudi, kako v navezavi na problem ponavljanja opredeliti vprašanja produkcije, reprodukcije, variacije, razlike, presežka, ekscesa, realnega … Na kakšen način se torej v sodobni umetniški praksi realizirajo konceptualni zastavki ponavljanja, razlike, necelosti, neizvornosti, mnogoterosti, skonstruiranosti, nadomestnosti, premeščanja in disparitete?

Ne umišljava si, da nam je uspelo ponuditi odgovore na kompleksna vprašanja, ki nam jih zastavlja koncept ponavljanja. Naš zbornik je prej poskus, ki naj odpre prostor nadaljnjega mišljenja.

Amelia Kraigher in Bara Kolenc

Kazalo

UMETNIKOV PORTRET: MATEJA BUČAR

Pia Brezavšček: KOREOGRAFSKI OBJEKTI MATEJE BUČAR  

O PONAVLJANJU 

Bara Kolenc: SUSPENZ: PONOVITI PONOVITEV! (UVOD)

Bara Kolenc: GLEDALIŠČE IN PONAVLJANJE: INTERVJU Z MLADENOM DOLARJEM

Bara Kolenc: O PONAVLJANJU IN GLEDALIŠKOSTI: DIALOG S SAMUELOM WEBROM

Bojan Anđelković: FILOZOFIJA IN NJEN DVOJNIK: NIETZSCHE, DELEUZE IN GLEDALIŠČE PONAVLJANJA

Mirt Komel: DOTIK MESTA GOGE: DOTIK IN PONAVLJANJE V GRUMOVI DRAMI DOGODEK V MESTU GOGI 

Pia Brezavšček: RAZVEZOVANJE OKSIMORONA PONAVLJANJA NEPONOVLJIVEGA V PLESNI IMPROVIZACIJI

Katja Čičigoj: PONAVLJANJE BESEDILA – BESEDILO O PONAVLJANJU

KRITIKA BREZ PRIDEVNIKOV 

Igor Burić: POGLED NA DVE STRANI: INTERVJU Z REŽISERJEM RÓBERTOM LÉNÁRDOM

Igor Burić: SWITCH ON, SWITCH OFF ALI PRESEGANJE MEJA: NOVOSADSKO GLEDALIŠČE V SODOBNIH TOKOVIH SCENSKE DRAMATURGIJE
Stefan Hölscher: MATTER THAT MATTERS

Anja Rošker: STRAST DO PERFORMATIVNEGA

Poglej tudi

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

10 EU

Somatika

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

10 EUR

Pozornost

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

10 EUR

JUFU 2.0

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

10 EUR

Policija

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

10 EUR

Epizode bolezni

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

10 EUR

Glas plesa

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

10 EUR

Deložacija kulture

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

10 EUR

Jugofuturizem

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

10 EUR

Aktualnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

10 EUR

Potencialnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

  • Zadnje Maske
  • Ekologija med izvedbo in uprizoritvijo
  • JUFU 2.0
  • Policija
  • Epizode bolezni
  • Glas plesa
  • Deložacija kulture
  • Jugofuturizem
  • Aktualnosti
  • Potencialnosti
  • Pisanje na sceni, pisanje za sceno
  • Vse Maske