10 EUR

Letn. XXVIII, št. 157–158 (jesen 2013)
Odgovorna urednica: Amelia Kraigher
ISSN 1318-0509

 

Revija Maska

Premiki sodobnega plesa I

10 EUR

Zadnjo dvojno številko Maske v letu 2013 skoraj v celoti posvečamo plesu. Prvi pogovori o stiskah sodobnega plesa so znotraj aktualnega Maskinega uredništva stekli že marca 2012, pred skoraj natanko letom dni pa so nastali tudi prvi osnutki za pričujočo številko in zrasla je odločitev, da sodobnoplesno problematiko obdelamo temeljito in sistematično. Skozi dolge in na moč inspirativne pogovore s članoma uredništva ter prijateljema Rokom Vevarjem in Andrejo Kopač se je postopoma izkristaliziral fokus našega motrenja, razumevanja in branja plesa skozi družbene kontekste. Zastavili smo si ambiciozno nalogo izrisati poglede na sodobni ples iz različnih perspektiv: zgodovinske, izobraževalne, infrastrukturne, performativne, kuratorske, produkcijske, teoretske, konceptualne, interpretacijske …, ki bi bile rizomatsko vpete v medžanrske in mednarodne prehode. Ob naročanju člankov in intenzivnem delu z avtorji se je nabralo toliko gradiva, da sem ga bila primorana razdeliti in razširiti na dve dvojni številki.

Letn. XXVIII, št. 157–158 (jesen 2013)
Odgovorna urednica: Amelia Kraigher
ISSN 1318-0509

 

Vsebina

Aktualno številko najprej otvarjata dva odlična prispevka z mednarodne konference »Electronic Literature and New Media Art«, ki ju v Maski objavljamo pod krovnim naslovom Politike novih medijev. Tematske strani pa tokrat prinašajo pregleden članek Andreje Kopač o problemih notacije plesa skozi čas, intervju s programskim vodjo obsežnega in celostno zastavljenega izobraževalnega programa Tanzplan Deutschland (2005–2010) Ingom Diehlom, študijo Katje Legin o avtonomnih plesnih praksah in studijskem ustvarjanju plesa, ki ne rezultirajo nujno tudi v zaključenih produkcijah oz. predstavah in predstavljajo svojevrstno nadaljevanje ameriških plesnih avantgard 60. let 20. stoletja (Steve Paxton, Deborah Hay). V slovenskem prostoru se s tovrstnimi raziskovalnimi praksami danes intenzivno ukvarjajo različni umetniki, kot so Jurij Konjar, Mala Kline, Tomi Janežič in Gregor Kamnikar; njihovo delo, ki ga ni tudi mogoče ukalupiti v razpisne obrazce za sofinanciranje kulturnih projektov in programov mestnih občin, države in Evropske unije, pa ostaja večinoma nereflektirano, slabo raziskano in ne(p)opisano. S podobnimi vprašanji sta povezana tudi prispevka Stefana Apostoloua-Hölscherja in Danae Theodoridou. Oba avtorja se posvečata možnim alternativam sodobnim produkcijskim pogojem in procesom, ki jih sicer diktirajo neoliberalna kapitalska razmerja. Teoretski razmisleki o(b) alternativnih umetniških strategijah, kot so everybodystoolbox in Performing Arts Forum ter projektu Brouillon francoskega plesalca in koreografa Borisa Charmatza iz Musée de la danse afirmirajo izrazito odprte, nove, participatorne modele produkcije in kuratorstva. Naša sklepna rubrika Kritika brez pridevnikov tokrat prinaša recenziji dveh odličnih knjig: A Choreographer’s Score belgijske koreografinje Anne Terese De Keersmaeker ter plesne teoretičarke in muzikologinje Bojane Cvejić izpisuje detajlni vpogled v štiri zgodnje koreografije ene najreferenčnejših sodobnoplesnih skupin Rosas, zbornik Parallel Slalom, ki sta ga uredila Bojana Cvejić in Goran Sergej Pristaš, pa prinaša niz esejev zelo različnih avtorjev, umetnikov in teoretikov, ki so na številnih primerih vzhodnoevropskih eksperimentalnih umetniških praks premišljevali možne emancipatorne strategije plesa skozi čas.

Kazalo

UVODNIK

Amelia Kraigher: Premiki sodobnega plesa?

POLITIKE NOVIH MEDIJEV

Beat Suter: »RES TE GLEDA VELIKI BRAT!«

Saskia Isabella Maria Korsten: OBRATNA REMEDIACIJA

PREMIKI SODOBNEGA PLESA I

Andreja Kopač: ZGIBATI TRENUTEK – PISATI PLES

Jedrt Jež Furlan: »ČE NAJDETE ENEGA POLITIKA IN GA PREPRIČATE O POMEMBNOSTI PLESA ZA CELOTNO DRUŽBO, STE ŽE VELIKO NAREDILI.« Intervju z Ingom Diehlom

Stefan Apostolou-Hölscher: EKSODUS IN UPRIZORITVENA UMETNOST

Katja Legin: AVTONOMNE UMETNIŠKE PRAKSE IN RAZISKAVE

Danae Theodoridou: OSNUTEK (BROUILLON): SKICE GIBANJA Z DRUGIMI

KRITIKA BREZ PRIDEVNIKOV

Katja Čičigoj: KAKO VZETI PLES ZARES

Nika Arhar: KOREOGRAFIJA DISONANTNIH GLASOV

Poglej tudi

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

10 EU

Somatika

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

10 EUR

Pozornost

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

10 EUR

JUFU 2.0

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

10 EUR

Policija

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

10 EUR

Epizode bolezni

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

10 EUR

Glas plesa

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

10 EUR

Deložacija kulture

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

10 EUR

Jugofuturizem

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

10 EUR

Aktualnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

10 EUR

Potencialnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

  • Zadnje Maske
  • Ekologija med izvedbo in uprizoritvijo
  • JUFU 2.0
  • Policija
  • Epizode bolezni
  • Glas plesa
  • Deložacija kulture
  • Jugofuturizem
  • Aktualnosti
  • Potencialnosti
  • Pisanje na sceni, pisanje za sceno
  • Vse Maske