Revija Maska, Letn. V, št. 1–3 (pomlad 1995)

Revija Maska

Prostor

Revija Maska je v letih 1995 – 2000 zaradi nesorazmerja med vloženim delom pri pripravi številk ter subvencijami MzK in denarjem od prodanih izvodov začela izhajati redkeje. Domača kulturna javnost (sploh tista, ki je bila vezana na stalne plače v institucijah) se je rada pritoževala nad nerednim izhajanjem revije. Velik del domače gledališke javnosti je Maska začela odbijati s svojim specifičnim pristopanjem k sodobni gledališki problematiki. V veliki meri je šlo za aprioren odpor, ki bi mu lahko podelili predznak generacijskega nesoglasja, hkrati pa tudi za izpostavitev pozicij moči; Maska je v veliki meri sledila predstavam izven institucij in uveljavljala svež pristop k refleksiji teh dogodkov.

Trojna številka Maske iz leta 1995 je prišla v roke bralcev v dneh prvega Exodosa, nemara ravno na zabavi po otvoritveni predstavi, Nagyjevem Woyzecku, ki se je v SMG zgodil na dan nekdanjega jugoslovanskega praznika: Dneva mladosti. Dotična številka je zaradi svojega odličnega temata verjetno ena najboljših številk Maske v 90. letih. Nastala je v času, ko čas je čas tranzicije ljudi še vedno navdajal z optimizmom in ko se je zdelo, da pravi čas neodvisne kulture šele prihaja (da se bodo produkcijski pogoji izboljšali), hkrati pa se je s prvim Exodosom odprlo upanje po še večji uveljavitvi domačih projektov s polja scenskih umetnosti v mednarodnem prostoru. Tako se zdi simptomatično, da se je novi teoretski duh Maskinega kroga v tej številki lotil ravno pojma – prostora, še bolj simptomatično pa je nemara dejstvo, da se je pred slabim desetletjem nova domača teorija scenskih umetnosti s svojim pogledom ustavljala predvsem na predstavah in fenomenu prostora v njih. Po desetih letih bi se vprašanje glasilo: kakšen/ kakšni in kateri je prostor/ so prostori, v katerem/ v katerih se odvijajo sodobne in kanonizirane oblike gledališča ter v kakšnih razmerjih so prostori predstav in prostori gledališča med sabo.

Številka prinaša pogovor s Clausom Lyngejem iz gledališke skupine Hotel Pro Forma, eseje o predstavah Koreodarme, Instituta Egon March, Gledališča VR, o Jablanovčevi postavitvi Bernarde Albe, o Pograjčevem Butterendfly, o pandurjevi Ruski misiji in o Živadinovovi Kupoli 1: 10 000 000 (ta naj bi po napovedih svojo drugo reprizo doživela leta 2005). Zanimivi članki so objavljeni v Avtorskem bloku, temat Prostor pa prinaša pogovore z Meto Hočevar, Markom Japljem in Jožetom Zajcem, članek Barbare Pušič o Scenografiji v zgodovini slovenskega gledališča, Maje Breznik o skupini OHO, Emila Hrvatina o Reteritorijzaciji pogleda, Bojane Kunst o razmerju Prostor in telo ter Vlada Repnika O scenografiji kazalcev. »Perceptivne zanke, ki jih v svojih paralelnih prostorih ponujajo gledalstvu sodobni slovenski kreatorji odrskih umetnosti, bodo nedvomno tudi vnaprej ena od bistvenih značilnosti njihovega snovanja. Draž interakcije, diktata in prepovedi je premočna, da bi utegnili razmišljati drugače. Pa čeprav per negationem, za ceno enega samega – poslednjega gledalca,« zaključi svoj Uvod v temat z naslovom Prostori prostora takratni član uredništva, kritik in publicist Simon Kardum.

Številka je delno prevedena v angleščino.

Revija Maska, Letn. V, št. 1–3 (pomlad 1995)

Kazalo

Marko Peljhan
CLAUS LYNGE (HOTEL PRO FORMA)

PREDSTAVE

Blaž Lukan
LEPA VIDA

Sonja Dular
CUKRARNA

Irena Štaudohar
GERTRUDE STEIN

Tatjana Ažman
BUTTERENDFLY

Uršula Cetinski
RUSKA MISIJA

Vladimir Stojsavljević
KOZMISTIČNA AKCIJA – KUPOLA 1: 10.000.000

Sonja Dular
ZAJTRK NA TRAVI, IIZA, POTOHODNIKI, ROSE & MARGUERITE, ZRCALJENJA, KDO JE NARISAL STANKU SKAKALNICO

AVTORSKI BLOK

Snežana Golubović
FRANKFURT PRED FRANKFURTOM

Snežana Golubović
BESEDE BREZ BESED

Suzana Koncut
PLESNI ODRI PARIZA

Gordana Vnuk
ŽENSKA SOLZA KOT USEDLINA PREDSTAVE

Johannes Birringer
GLEDALIŠČE OD NIKODER

Michael Uytterhoeven
NEKAJ VPRAŠANJ SLOVENSKIM UMETNIKOM

Aljoša Kolenc
MASKA

Aldo Milohnić
EKSPERIMENTIRANJE S PROSTOROM

V-POGLED

RECENZIJE

TEMATSKI BLOK

Simon Kardum
PROSTORI PROSTORA. Uvod.

Tomaž Toporišič
INTERVJU Z METO HOČEVAR

Livija Pandur
INTERVJU Z MARKOM JAPLJEM

Simon Kardum
INTERVJU Z JOŽETOM ZAJCEM

Barbara Pušič
SCENOGRAFIJA V ZGODOVINI SLOVENSKEGA GLEDALIŠČA

Maja Breznik
URBANI TEATR

Bojana Kunst
PROSTOR IN TELO

Vlado Repnik
O SCENOGRAFIJI KAZALCEV

Poglej tudi

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

10 EU

Somatika

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

10 EUR

Pozornost

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

10 EUR

JUFU 2.0

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

10 EUR

Policija

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

10 EUR

Epizode bolezni

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

10 EUR

Glas plesa

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

10 EUR

Deložacija kulture

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

10 EUR

Jugofuturizem

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

10 EUR

Aktualnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

10 EUR

Potencialnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

  • Zadnje Maske
  • Ekologija med izvedbo in uprizoritvijo
  • JUFU 2.0
  • Policija
  • Epizode bolezni
  • Glas plesa
  • Deložacija kulture
  • Jugofuturizem
  • Aktualnosti
  • Potencialnosti
  • Pisanje na sceni, pisanje za sceno
  • Vse Maske