Scena akcije, scena misli
Maska z naslovom Scena akcije, scena misli se v osrednjem tematskem bloku Scena akcije ukvarja s preizpraševanjem performativnosti različnih političnih protestnih gibanj in akcij, ki hote ali nehote “estetizirajo” politiko oziroma se vzpostavljajo kot “politizirani” umetniški dogodki.
Aldo Milohnić v članku Artivizem in Tanja Lesničar-Pučko v članku Vatentat na cerkev ali meje cerkvenega umetniškega kreda analizirata predvsem slovenske primere tovrstnih akcij, medtem ko se Susan Leigh Foster v članku Koreografije protesta ukvarja zlasti z mestom in pomenom telesa v tovrstnih akcijah. Članek Inke Arns jemlje v precep strategijo afirmacije kot odpora v različnih medijsko aktivističnih projektih.
Drugi tematski blok Mislec na odru s člankom Miška Šuvakovića Teoretski performans vzpostavlja obeležje tega pojma skozi različne performativne prakse 20. stoletja. Sledita mu intervjuja Andreje Kopač s Juanom Dominguezom in Ivano Müller, ki s svojima predstavama ponujata dva različna primera “teoretiziranja” na sceni. Masko zaključuje blok Družba spektakla, v katerem objavljamo članka Leva Krefta o povezavi med telenovelo in melodramo in Jureta Stojana o terorističnem scenariju in gledališču terorizma.
Revija Maska, Letn. XX, 90–91 (pomlad 2005)
Kazalo
SCENA AKCIJE
Aldo Milohnić
Artvizem
Tanja Lesničar-Pučko
Vatenat na cerkev ali meje cerkvenega umetniškega kreda?
Susan Foster
Koreogradije protesta
Inke Arns
Afirmacija in/kot odpor: O strategiji subverzivne afirmacije v zdajšnjih medijskoaktivističnih projektih (skupaj z nekaj zgledi s področja sodobnega performansa)
MISLEC NA ODRU
Miško Šuvaković
Teoretski performans
Andreja Kopač
I.M. = Če si zunaj logike jezika, si v bustvu malo nor (intervju z Ivano Mueller)
Andrej Kopač
Preprosto iščem nekaj drugega (intervju z Juanom Dominguezom)
DRUŽBA SPEKTAKLA
Jure Sotjan
Teroristični scenarij in gledališče terorizma
Lev Kreft
Melodrama in telenovela
Igor Delorenzo Omahen
Fotograf.