številka 10–11, leto 1988/89
“SLAVKO PEZDIR: Ko se pogovarja-mo o uprizoritvah Strniševe dramatike, bi rad, da jo osvetlimo iz vseh zornih kotov -od dramaturškega, filozofskega, prek gleda-liško-režiserskega pogleda na specifične pro-bleme, ki se pojavljajo pri uresničitvah Strni-ševe dramatike na gledaliških odrih. Posebna vrednost te okrogle mize je lahko t udi ta, da je spodbujena z najnovejšo uprizoritvijo Ljudožercev v režiji Mileta Ko-runa v Primorskem dramskem gledališču. Prav gotovo paje v spominu šc katera izmed drugih uprizoritev, zlasti Žabe v uprizoritvi ljubljanske Drame in v režiji Barbare Hieng. In če bi segli nazaj, bi se spomnili še katere, npr. Driadc, Samoroga, katerim se je Gre-gor Strniša prvič predstavil slovenski gledali-ški publiki v režiji Andreja Hienga. Predlagam, da gremo od splošnih zna-čilnosti St rniševc dramatike ne toliko z misli-jo na literarnozgodovinske ali litcrarnoteo-retske posebnosti njegove dramatike, am-pak bolj z mislijo na dramatično, na gledali-ško naravo teh besedil. I n na pecifiko te umetniške kombinacije mcd izrazito gledali-škimi izraznimi sredstvi ter izrazito pe niški-mi izrazili, ki jih je Strniša uporabil v vseh svojih dramah.”
Celotno številko revije si lahko preberete tukaj.
Kazalo
POGOVOR
Theatrologica Yugoslavica
REŽIJA SHAKESPEARA IN DOSTOJEVSKEGA
Pogovor z režiserjem Stevom Žigonom
PORTRET
Poetično priigravanjc človeške bližine
OKROGLA MIZA
O uprizoritvah gledaliSkih del Gregorja Strniše
TEATROLOGIJA
Za ponovno branje Aristotela (Brecht. 2. nadaljevanje)
Maja Schmidt-Snoj
Problcmatizacija državljanske vojn
Radoslav La1ič
Vcinstcinova estetika rcžije
Miroslav Vrabac
Recital za otroke
Vladimir Jevtović
Od sektaškega teatra do vaškega praznika
ESEJ O BESEDILU
Tone Partrljič
Cetrta Jančarjeva drama »KLEMENTOV PADEC<
ESEJ O GLEDALIŠČU
Problemi konzervacije gledališke kulture (Simpozij. Borštnikovo srečanje, Maribor 1987)
Andrej Inkret
Gledališče kot arheološki vir
Polde Bibič
Naj se jezim, naj se jočem ali naj se smejim?
Filip Kalan
Načela za oceno grdiva “GLEDALIŠKA SITUACIJA”
Dr. Marko Marin
Ohranjanje gledališkozgodovinskih dokumentov in referenca
Vasja Predan
Ohranjati neohranljivo
Problemi konzervacije gledališke kulture
Blaž Lukan
Kako konzervirati igralca?
Nada Šumi
Konzervacija igralčevega govora
Francka Slivnik
Varovanje slovenske gledališke dediščine
Matjaž Zupančič
Delati gledališče (Apokalipsa)
Mile Korun
Dober tek ljudožerci, ali zapiski iz režiserjevega dnevnika
Tone Peršak
Top Twelve v sezoni 1986/1987
Radoslav Lazić
Kosila in banketi
Irena Zagajšek
No
KRITIKA IN FESTIVALI
Hrovatin
Saloma
Nermina Kurspahić
Sarajevski MES 87
Nermina Kurspahić
Sarajevske zimske igre 88
Andrej Inkret
Za poetsko kritiko
Jure Gantar
Kritika brez predstave
Vasja Predan
Odgovornost in zvestoba sebi
Andrej Drapal
Parmski gledališki festival
KRONIKA
Andrej Drepal
Festivalu Jugoslavija s svetom na rob
BESEDILO
Dušan Jovanović
Jasnovidka ali dan mrtvih (Pankrtska igra z žanrskimi motnjami)
Ivo Svetina
Biljard na Capriju