Številka 3
“Najprej bomo navedli nekaj razlogov, ki so nas pripeljali do izbire rimske komedije za temo semi-narske naloge. Mislimo, da je komedija v teoriji dra-me neupravičeno zapostavljena 1. Večina strokovnja-kov ji odreka kakršnokoli umetniško vrednost, obe-nem se mnogi izogibajo vsakršni sodbi o njej -skratka, ni enakopravna tragediji ali resni drami. Po-leg tega je pri preučevanju vsakega problema. nujno, da stvar poprimeš na začetku: zato . smo izbrali rimsko komedijo. Aristofana namreč ne moremo imeti za resničnega začetnika (zakaj ne, bomo raz-ložili pozneje), od grške srednje komedije so ohra-njeni le kratki fragmenti in to velja tudi za Menan-dra, ki je sicer dostopen v štirih bolje ohranjenih delih, toda le ena komedija se je povsem ohranila. To va je za izoblikovanje ustrezne podobe odločno premalo. Naša naloga naj bi bila, da po najboljših močeh skušamo zapolniti vrzeli v preučevanju kome-dije in upamo, da našteti razlogi upravičujejo izbiro rimske komedije za tako razpravljanje.”
Jure Gantar
Celotno številko revije si lahko preberete tukaj.
Kazalo
INTERVJU
Gledališče je enkratno in neponovljivo življenje tistega, ki gledališče dela
TEATROLOGIJA
Jure Gantar
Zgodovinski horizont komičnega v rimski komediji
Taras Kermauner
Današnja slovenska dramatika
BESEDILO
Dušan Jovanović
Vojaška skrivnost
KRITIKA
Luka Novak
Postmodernistično gledališče
POGLEDI
Peter Brook
Publika kot opora
Žarko Petan
Praga 1968 in 1986
Matjaž Zupančič
Bilo je nekoč v Avstraliji
Darka Čeh
Kako dolgo še ….
AKTUALNO
Milorad Vučelic
Epoha po veliki slavnosti
Miroslav Belovic
Gledališče ob meji stoletij
Marko Simčič
Skupščina zveze dramskih društev Jugoslavije
AGRTF
KRONIKA
Tone Peršak
K. S. Stanislavski: Sistem l. -VI. (v slovenskem prevodu)
Tone Peršak
Zanimive strani jugoslovanskih gledaliških revij
BIBLIOGRAFIJA
Slovenska dramska besedila v časopisju in zbornikih 1945-1973 in 1974-1984
Tone Peršak
Nove knjige v gledališču