Teritoriji predstave
Ko smo pri reviji Maska v sodelovanju s Cankarjevim domom snovali prvo leto Seminarja sodobnih scenskih umetnosti, smo izhajali iz prepričanja, da mora njegova prva izdaja razpirati različne teritorije ter znotraj njih razkrivati mesta in načine govora o sodobnih scenskih umetnostih. Prvo leto Seminarja je potekalo kot razkrivanje in spoznavanje avtorskih in teoretskih artikulacij, s pomočjo katerih se šele lahko oblikujejo nastavki za učenje kritiške in teoretske pisave. V pričujočem tematskem bloku, ki mu bo v naslednji jesenski številki sledil še njegov drugi del, predstavljamo svojevrstno ‘detekcijo’ nekaterih izbranih teritorijev predstave, ki so bili predstavljeni kot predavanja ali so služili kot branja na Seminarju sodobnih scenskih umetnosti. Ti prispevki pokažejo, kako detekcija lastnega teritorija poteka prav s preoblikovanjem in mišljenjem načina artikulacije njegovih vsebin; z načinom novega branja političnega (Lehmann, Čufer), telesa (Siegmund), lepote in zgodovine (Živadinov, Čufer), tehnologije (Zabel), ambientalnosti (Bleeker) in subjektivnosti (Kunst). V drugem, jesenskem delu tematskega bloka napovedujemo še detekcijo samega gledališkega medija, ki s ponovno uporabo nekaterih teatroloških pojmov razgrinja fluidne meje teritorija predstave (Milohnić, Pristaš, Strehovec, Valentini, Orel, idr.). Sodobni teritoriji predstave se nam na ta način ne razgrinjajo kot modeli, pač pa predvsem kot opozicijska in artikulirana uporaba različnih vsebin, s katero se nam lahko razpre tisti prepletajoči se in nomadski teritorij vmes. (Bojana Kunst)
Revija Maska, Letn. XVII, št. 74–75 (pomlad 2002
Kazalo
MANIFEST ZA EVROPSKO POLITIKO PERFORMANSA
TERITORIJI PREDSTAVE
Bojana Kunst
UVOD
Hans-Thies Lehmann
POLITIČNO V POSTDRAMSKEM
Bojana Kunst
STRATEGIJE SUBJEKTIVNOSTI V SODOBNEM PERFORMANSU
Eda Čufer
ATLETIKA OČESA. Krst pod Triglavom – vprašanje zapisovanja in branja sodobnih scenskih praks.
Dragan Živadinov
PET IZUMOV MODERNISTIČNE BIOGRAFIJE
Igor Zabel
GLEDALIŠČE UPORA MARKA PELJHANA
Gerald Siegmund
PLES POD DROBNOGLEDOM: VNOVIČNO ODKRITJE UTELEŠENEGA GLEDALCA
Xavier Le Roy
TEORIJA – BIOGRAFIJA – PREDAVANJE – PREDSTAVA
Maaike Bleeker
DA, TODA ZA KOGA? ALI KAKO STA SE POROČILA GIL IN MOTI
NOVA EVROPSKA DRAMATIKA
Petra Pogorevc
PRIHODNOST JE VČASIH ČUDNA. Intervju z Grahamom Whybrowom, literarnim upraviteljem gledališča Royal Court.
Tomaž Toporišič
FUNKCIJA TEKSTA V SLOVENSKIH GLEDALIŠKIH ESTETIKAH OSEMDESETIH LET (1. del)
PREDSTAVE
Rok Vevar
“JAZ JE NEKDO DRUG!”
Primož Jesenko
KAJ STORITI Z BESEDO
ARTISTS’ PAGES
Alen Ožbolt
PRED DENARJEM
PISMA BRALCEV
Jana Kramberger
KOMENTAR FINANČNIH PODATKOV V ČLANKU JEDRT JEŽ Leto zmernega padca