Umetnost in življenje II
Ekipa zavoda Maska že več kot leto dni razpravlja o možnostih in načinih postopnega prehoda na nove ali vsaj drugačne produkcijske načine, o večji koheziji med našimi založniškimi, produkcijskimi in izobraževalnimi dejavnostmi, o prehajanju ali celo zlitju področij, ki so trenutno vsaj organizacijsko ločena, vendar pa v precejšnji meri tudi že povezana; sanja(ri)mo o t. i. »umetniškem inštitutu«, ki bi omogočil poglobljene, kurirane (umetniške) raziskave, kakršne bi obenem lahko rezultirale v predstavah, performansih, predavanjih, knjigah in zbornikih, posebnih izdajah revije, (samo)izobraževalnih seminarjih, simpozijih …; o delu, pri katerem bi eno raslo iz drugega in se medsebojno oplajalo, in ki bi sčasoma lahko prineslo nove kvalitete diskurza na vseh področjih, kjer delujemo. Vsi naši pogovori in vizije za zdaj še vedno o(b)stajajo kot potencialnosti, vendar obenem kot nekakšna zaveza za negotovo prihodnost.
Primer tovrstnega sodelovanja je po svoje predstavljalo tudi poletno srečanje osmih avtorjev, ustvarjalcev različnih vokacij in profilov, na grškem otoku Siros. Člani uredništva Maske smo zato z zanimanjem sprejeli predlog Danae Theodoridou, Efrosini Protopapa in Konstantine Georgelou, da bi rezultate tega srečanja objavili kot poseben tematski blok naše revije in ga delili z bralci. Danes je pred vami.
Tokratno trojno številko sicer otvarjajo že napovedani prispevki, ki nadaljujejo in obenem zaključujejo obsežno temo »Umetnost in življenje«, s katero smo se Maskini uredniki in sodelavci intenzivno ukvarjali v zadnjih dveh letih in je sicer že zajela dobršen del prejšnjega zvezka revije, zaključujeta pa jo naša stalna rubrika »Kritika brez pridevnikov«, ki prinaša recenzije izbranih predstav in knjig, ter nekrolog ob mnogo prezgodnjem slovesu slovenske igralke Petre Veber Rojnik, ki je imela poseben dar za ustvarjalno odkrivanje številnih potencialnosti umetniških sodelovanj.
Amelia Kraigher
Revija Maska, Letn. XXX, trojna številka 169-171 (pomlad-poletje 2015)
Odgovorna urednica: Amelia Kraigher
ISSN 1318-0509
Kazalo
UMETNOST IN ŽIVLJENJE II
Floor Houwink ten Cate
NOSTALGIJA PO SEDANJOSTI: ZGODOVINSKI ČAS IN TRIJE SODOBNI PERFORMANSI
Alenka Spacal
MATERINSTVO KOT DRUŽBENO ANGAŽIRANA TEMATIKA V VIZUALNIH DELIH ZVONKE T SIMČIČ
Nenad Jelesijević
UPOR PROTI ESTETIZACIJI UPORA
F.A.C.K.:
AJ ZA VRAGA JE FACK MSUV?: IZVAJANJE MUZEJA KOT SKUPNEGA DOBREGA
Branko Popović
F.A.C.K. COMMUNIQUÉ: KAKO SE JE ZAČELO …
SIROS: STAVA NA POTENCIALNOST SODELOVANJA
Konstantina Georgelou, Efrosini Protopapa, Danae Theodoridou
ŠE NAPREJ SPRAŠUJTE, STAVITE, SODELUJTE …
Joe Kelleher
ČAKALNICE (PRVI DAN)
Efrosini Protopapa
O MIŠLJENJU: VIDEZI IN UMIKI
uodirodoehT eanaD
ITNEMGARF IVOTOGEN
Joe Kelleher
ČAKALNICE (DRUGI DAN)
Konstantina Georgelou
IDEJA IN IDEAL RAZISKOVANJA
Janez Janša, Danae Theodoridou, Konstantina Georgelou
PET ZAPISKOV O KOLATERALNI UMETNOSTI
Joe Kelleher
ČAKALNICE (TRETJI DAN)
Eleftheria Rapti
ZAPISKI ZA BESEDILO ALI IZ (NEUSPELE) PRAKSE PISANJA
Maaike Bleeker
PONOVNA UPRIZORITEV IN RITEM RAZMIŠLJANJA SKUPAJ
Joe Kelleher
ČAKALNICE (ČETRTI DAN)
Betina Panagiotara
USTVARJANJE SODELOVANJA
KRITIKA BREZ PRIDEVNIKOV
Kalina Stefanova
PODOBE RAJA
André Schallenberg
SPOMINI NA THEATRUM MUNDI
Pia Brezavšček
MED PERFORMATIVNIM IN POLITIČNIM
Tea Hvala
JAVNO NAVZNOTER, ZASEBNO NAVZVEN
IN MEMORIAM PETRA VEBER ROJNIK
Jaka Lah
DRAGA PETRA