Zgodovina – izkušnja – arhiv
Jesenska številka Maske Zgodovina – izkušnja – arhiv je prispevek k razmisleku o pojmu zgodovine in zgodovinopisja ter njune vloge v polju umetnostih praks.
Besedila avtoric in avtorjev, kot so Marta Verginella, Eda Čufer, Nataša Petrešin-Bachelez, Zdenka Badovinac, Heike Roms, Franz Anton Cramer, Andre Lepecki, vstopajo v tematski okvir z različnih zornih kotov, od teoretičnih pogledov na zgodovino ali problem pozabe/izbrisa določenih segmentov preteklosti iz obstoječih zgodovinskih naracij do obravnave praktičnih primerov in vloge zgodovinjenja umetnostnih praks ter samih umetniških manipulacij zgodovine, arhivov in izkušenj.
Z obravnavno zgodovine, arhivov ter individualnih in kolektivnih izkušenj vzpostavljajo kritični pretres preteklosti ter kolektivnega spomina, ki sta vedno definirana s kontingenco prepleta okoliščin ter dinamiko pritiskov, potlačitev in sprostitev. Na zgodovinsko zavest in tradicijo kritičnega razmišljanja in ustvarjanja sodobne umetnosti se v tokratni izdaji navezuje še prispevek Briana Holmesa o progresivnem hrvaškem kuratorskem kolektivu WHW (What How and for Whom), prvem dobitniku nagrade Igorja Zabela za kulturne dosežke na območju osrednje in Jugovzhodne Evrope. V reviji pa pišemo še o letošnjih izdajah festivalov Bitef in Transamerique.
Revija Maska, Letn. XXIII, št. 117–118 (jesen 2008)
Odgovorna urednica: Katja Praznik
Kazalo
Uvodnik
PERSPEKTIVE
Brian Holmes: WHW: proces nastajanja
FENOMEN
Katja Praznik: Zgodovina – izkušnja – arhiv
Marta Verginella Od spomina do zgodovine. Dolgotrajne vpetosti slovenskega zgodovinjenja / From Memory to History: The Long-standing Embeddings of Slovenian Historicization
Eda Čufer: Uživaj, zlorabi me, sem tvoj umetnik. Spomeniki in ruševine kulturnih politik
Nataša Petrešin-Bachelez: The Urge to Revisit the Archives – The Need to Propose A Counter history. An interview with Nomeda and Gediminas Urbonas
Zdenka Badovinac: Muzej sodobne umetnosti in produkcija konteksta
Mojca Puncer: Umetnik in zgodovina: novejše strategije zgodovinjenja sodobne umetnosti
Ana Vujanović: Ponovno naložena zgodovina: Tigrov skok v preteklost lokalnega plesa
Heike Roms: Dogodkovni dokazi/ Dogodkovno dokazovanje: Zgodoviniti performans
Franz Anton Cramer: Posledice raziskav: ko zgodovina postane pisanje
Andre Lepecki: V meglici dogodka: performans in aktivacija spomina v arhivu The Atlas Group Archive
STANJE STVARI
Marina Gržinić: Mesto, s katerega govorimo
Stefan Kaegi: 15 Short Plays s poti III.
SCENORAMA
Andreja Kopač: Izgubljeno s prevodom – najdeno v tranziciji. Podobe vrvenja – razglednica s festivala Bitef 2008
Primož Jesenko: TransAmériques – festival kot naložba