Revija Maska, Letn III, št. 1 (decembmer-januar 1992-1993)
Urednica: Irena Štaudohar

Revija Maska

Znanost, tehnologija, spektakel

Čeprav je prva številka tretjega letnika konec januarja 1993 prinesla tematski blok o Igralcu, se zdi, da svojo pomembnost, če ne že kar prelomnost dolguje novemu teoretskemu in kreativnemu teritoriju, ki ga je odprla za drugo tisočletje. Na Štajerski jeseni v Gradcu so si člani uredništva Maske in njihovi zvesti sodelavci ogledali enega največjih fenomenov iz začetka devetdesetih let, predstavo skupine Survival Research Laboratories iz San Francisca ter naredili intervju z njihovim idejnim vodjo Markom Paulineom, na festivalu Ars Electronica pa je Marko Peljhan ujel avstralskega tehnologa, filozofa in performerja Stelarca, se pogovarjal z njim in naredil prvi relevantni dokument o tem umetniku za katerega od slovenskih medijev. V Uvodniku Irena Štaudohar pravi: “Tako v številki, ki smo jo povečali za šestnajst strani, poleg stalnih rubrik objavljamo tematski blok, ki obravnava enega najbolj problematičnih segmentov gledališča sploh – problem igre in igralca. K sodelovanju smo povabili tako domače kakor tudi tuje gledališke teoretike. Ekskuzivna intervjuja, ki ju objavljamo, prvi z vodjo skupine Survival Research Laboratories – Markom Paulinom in drugi z avstralskim umetnikom Stelarcom, se imanentno povezujeta z igralcem, ki ga pri prvem (SRL) nadomesti tehnologija – stroji, pri drugem (Stelarcu) pa tehnologija vstopa v njegovo lastno telo. S tekstom, ki se ukvarja s primerjavo omenjenih fenomenov, smo odprli novo rubriko Tehnologija, Znanost in spektakel, ki bo zasledovala najnovejša križanja znanosti in spektakelske umetnosti.”

O aktualnem hrvaškem gledališču piše Goran Sergej Pristaš (danes urednik zagrebške Frakcije). Rastko Močnik piše o govoru v gledališču in o Gledališču Ane Monroe, Aldo Milohnić pa o drugem takratnem Video-dance festivalu (o prvem je pisal že v drugi številki), ki je poskušal zapolniti informacijski manko slovenske mednarodne festivalske produkcije. Eliot Caplan piše iz svoje izkušnje o pojmu plesnega filma. Sledi tematski blok O Igri in igralcu. Marko Peljhan v rubriki Znanost, Tehnologija, Spektakel piše o tehnologiji, ki prevzame mesto akterja v sodobnem spektaklu, v rubriki Konstruktorji moderne misli pa so objavljeni teksti Friedricha Kieslerja.

Revija Maska, Letn III, št. 1 (decembmer-januar 1992-1993)
Urednica: Irena Štaudohar

Kazalo

Irena Štaudohar
UVODNIK

INTERVJU

Simon Kardum
MARK PAULINE

Marko Peljhan: STELARC
PREDSTAVE

Cis Bierinckx
NO MORE HEROES ANYMORE

Irena Štaudohar
EGORITEM

Uršula Cetinski
GLORIJA

AVTORSKI BLOK

Goran Sergej Pristaš
BOLJ ALI MANJ ISTO

Peter tomaž Dobrila
BORŠTNIKOVO SREČANJE

Rastko Močnik
TARZAN ALI GOVOR V GLEDALIŠČU

Aldo Milohnić
VIDEOPLES IN KOREOFILM

Eliot Caplan
PLES IN KAMERA

KOLUMEN

Aljoša Kolenc
NOVO SLOVENSKO GLEDALIŠČE IN NJEGOVA ZGODOVINA

Eda Čufer
THEATER SCHRIFT

TEMATSKI BLOK

Eda Čufer
UVOD

Bernard Dort
ČAS POSKUSA – OD VAJE K DELAVNICI

Marianne van Kerkhoven
NE VEČ IGRATI, TEMVEČ DOŽIVETI IGRO – RAZMIŠLJANJA O IGRANJU DANES

Emil Hrvatin
TELO IN ABSTRAKCIJA

Vili Ravnjak
O SVETEM POREKLU IGRALSKE NOROSTI

Heidi Gilpin
ZAPISI O NEUSPEHU KOT STRATEGIJI ZMOŽNOSTI – PREDSTAVA GIBA WILLIAMA FORSYTHA

Marianne Weems & Cynthia Hedstrom
INTERVJU Z WOOSTER GROUP

ZNANOST – TEHNOLOGIJA – SPEKTAKEL

Marko Peljhan:
AKTER – TEHNOLOGIJA

KONSTRUKTORJI MODERNE MISLI

Emil Hrvatin
UVODNIK

Friedrich Kiesler
POLOM GLEDALIŠČA

Friedrich Kiesler
PRAVILA ITALIJANSKE ŠKATLE

AKTUALNI PREVOD

Octave Mannoni
GLEDALIŠČE IN NOROST

GLEDALIŠKI SPOMIN

Tatjana Zidar
DUŠA POČKAJ – NA ODRU LJUBLJANSKE DRAME

VPOGLED

Barbara Orel
GOGA – BEDLAM – LJUBLJANA

Marko Peljhan
T.A.O. SYSTEMS TEST DEPARTMENT

Neja Kos
ANGELI KOREOGRAFIJE IN KULINARIKE

Miha Trefalt
GOSPA Z DVEMA OBRAZOMA

INFORMACIJE, NAPOVEDI

Poglej tudi

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

10 EU

Somatika

Letn XXXVIII., št. 215-216 (jesen 2023)

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

10 EUR

Pozornost

Revija Maska
Letn. XXXVIII, št. 213—214 (poletje 2023)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

10 EUR

JUFU 2.0

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 209-210 (poletje 2022)

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

10 EUR

Policija

Revija Maska
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

10 EUR

Epizode bolezni

Revija Maska
Letnik XXXVI, št. 205-206 (zima 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

10 EUR

Glas plesa

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 203-204 (jesen 2021)

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

10 EUR

Deložacija kulture

Revija Maska
Letn XXXVI., št. 201-202 (pomlad 2021)

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

10 EUR

Jugofuturizem

Revija Maska
Letnik XXXV, št. 200cc

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

10 EUR

Aktualnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200bb (jesen 2020)

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

10 EUR

Potencialnosti

Revija Maska
Letn. XXXV, št. 200aa (pomlad 2020)

  • Zadnje Maske
  • Ekologija med izvedbo in uprizoritvijo
  • JUFU 2.0
  • Policija
  • Epizode bolezni
  • Glas plesa
  • Deložacija kulture
  • Jugofuturizem
  • Aktualnosti
  • Potencialnosti
  • Pisanje na sceni, pisanje za sceno
  • Vse Maske