Amelia Jones: Koprnenje po prisotnosti: Živo telo v umetnosti

Predavanje v okviru Maskinega Seminarja sodobnih scenskih umetnosti v sodelovanju z Mestom žensk (19. festival sodobnih umetnosti Mesto žensk).

Ponedeljek, 7. oktober ob 20.00
Galerija Škuc, Stari trg 21, Ljubljana

Vse od zametkov pojma umetnosti v zgodnji moderni dobi se je zahodna estetika vrtela okrog vere v prisotnost, v umetnika kot božansko navdihnjenega genija, ki obdaja umetniško delo s stalno »prisotnost« in vedno oživlja svojo subjektiviteto in bitje skozi oblike in videz svojega dela. Trditve o »prisotnosti«, kot jih je izpostavil Jacques Derrida, izvirajo iz hrepenenja po utemeljitvi superiornosti človeške rase in zanikanju neizogibnosti človeške smrtnosti. V tej shemi, ki je doživela svojo apoteozo, pa tudi prve dvome v evropskem modernizmu, postane umetnost sredstvo, skozi katero si predstavljamo našo transcendenco. Hkrati so se tudi študije performansa začele zanašati na trditve o »prisotznosti«, vendar v primeru žive umetnosti trditev oavtentičnosti – če je »umetnik prisoten«, pomeni, da naj bi imeli popoln dostop do njegovega »bitja« in posledično »avtentično« izkušnjo umetnika/drugega. To predavanje razločuje oba seta trditev, da bi s specifičnimi primeri iz umetnosti in performansa pokazalo, da omenjena trditev o prisotnosti ne zdrži. (Amelia Jones)

Predavanje bo potekalo v angleškem jeziku.

Organizacija: Zavod Maska; V sodelovanju: Mesto žensk, Galerija Škuc.

Predavanje v okviru Maskinega Seminarja sodobnih scenskih umetnosti v sodelovanju z Mestom žensk (19. festival sodobnih umetnosti Mesto žensk).

Ponedeljek, 7. oktober ob 20.00
Galerija Škuc, Stari trg 21, Ljubljana

O predavateljici

Amelia Jones je profesorica in predsednica Grierson Trusta za vizualno kulturo na McGill University. Njene najnovejše publikacije vključujejo eseje o umetnostni zgodovini in teoriji performansa, queer feministični umetnosti in teoriji ter feminističnem kuratorstvu. Leta 2012 je izdala delo Seeing Differently: A History and Theory of Identification and the Visual Arts and Perform Repeat Record: Live Art in History (sourednik Adrian Heathfield). Leta 2013 je bila v Leonard and Bina Ellen Gallery, Concordia UniversityMontreal, predstavljena njena razstava Material Traces: Time and the Gesture in Contemporary Art.
V slovenščini poznamo njeno knjigo Body Art. Uprizarjanje subjekta (Maska in Študentska založba), ter članke objavljene v reviji Maska.

www.mcgill.ca/ahcs/people/faculty/jones

Poglej tudi

  • Zadnji seminarski dogodki
  • Klitoris je anarhistka
  • Kolumna Mårtena Spångberga
  • Isabell Lorey: Prekarizacija, skrb in kvir dolg – kako ponovno premisliti demokracijo
  • Mårten Spångberg: “Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna”
  • Reparativne raziskave
  • Raziskovalna skupina Moč užitka 
  • Feministični bralni krožek s Sestrovščino ponosnega delfina
  • Nasilje, ki je spolno zaznamovano
  • Šelestenje trenirk prihodnosti
  • Ben Woodard: Brez posebnega statusa: Ekologije vršljivskosti v ekologiji
  • Vsi seminarski dogodki