Gazira Babeli in Patrick Lichty V VLOGI VESOLJCEV, Poti scenskih umetnosti v digitalni realnosti

2. november 2009, ob 19:00

Cankarjev dom, predavalnica M3/M4

in simulator umetnosti in predstav Odyssey

Seminar prireja Maska v sodelovanju s Cankarjevim domom in Zavodom Aksioma v okviru programa Refleksije sodobne scenske umetnosti.

Kaj se zgodi s predstavo, ko je kraj računalniški zaslon, čas pa lahko še najbolje opišemo kot brezčasnost izkustva pred tem zaslonom tako v vlogi performerja kot v vlogi gledalca? Ko se realnost umakne v ozadje in jo zamenja simulirani scenarij, kjer fizikalni zakoni ne veljajo več in je mogoče skorajda vse? Ko telo samo postane programski (in kulturni) konstrukt? Ob razstavi Gazire Babeli, umetnice iz Second Lifa, ki jo bo gostila galerija Kapelica v Ljubljani, bo ta okrogla miza poskušala odgovoriti na omenjena vprašanja s pomočjo nekaj izmed najpomembnejših izvajalcev in teoretikov na tem področju. Iz seminarske sobe bo kustos Domenico Quaranta moderiral okroglo mizo, na kateri se bodo izmenjavali teoretski diskurzi in predstave. Sodelovali bodo:

— Helfe Inhen, upravnik simulatorja umetnosti in predstav Odyssey, kraja, kjer se zbira najdejavnejša skupnost umetnikov v Second Lifu in kjer se bo odvila tudi naša okrogla miza;

— Patrick Lichty, umetnik, teoretik, kustos in (kot Man Michinaga) ustanovitveni član skupine Second Front, ki se ukvarja s scenskimi umetnostmi;

— Gazira Babeli;

— drugi člani skupnosti Odyssey.

2. november 2009, ob 19:00

Cankarjev dom, predavalnica M3/M4

in simulator umetnosti in predstav Odyssey

Več o umetnikih in moderatorju

Gazira Babeli  od pomladi leta 2006 živi in dela kot umetnica, performerka in filmarka v Second Lifu. Septembra leta 2006 je na spletu objavila dokumente številnih »neodobrenih predstav« in tako pritegnila pozornost kritikov in umetnikov. Predvsem umetnikov. Potem je postala del skupine Second Front, mednarodne zasedbe umetnikov/performerjev, ki se posvečajo formalnim, estetskim, kulturnim in socialnim raziskovanjem virtualne realnosti. Sodelovala je pri zagonu prve avtohtone umetniške skupnosti v Second Lifu: Odyssey. Aprila 2007, potem ko je posnela film/predstavo Gaz of The Desert, je pripravila razstavo z naslovom [Collateral Damage]. Gazira Babeli je sodelovala na različnih festivalih in dogodkih izven Second Lifa, kot so Peam2006 (Pescara), DEAF07 (Rotterdam), Fabio Paris Art Gallery (Brescia), iMAL (Bruselj), PERFORMA 07 NYC (s Second Front), galerija DAM (Berlin). Večina del Gazire Babeli je trenutno arhivirana v območju Locusolus v Second Lifu.

Patrick Lichty  je konceptualni umetnik, pisatelj, kustus in aktivist. Od leta 1990 razstavlja v mednarodnem prostoru in je najbolj znan po svojih 3D animacijah z aktivistično skupino The Yes Men. Je glavni urednik revije Intelligent Agent Magazine v New Yorku. S svojimi samostojnimi in skupinskimi deli je Lichty sodeloval na bienalu v muzeju Whitney in bienalu v Torinu, trienalu v Mariboru, bienalu scenskih umetnosti Performa, festivalu Ars Electronica in Mednarodnem simpoziju o elektronskih umetnostih (ISEA). Trenutno je član učiteljskega zbora oddelka za interaktivno umetnost in medije na Columbia College v Chicagu.

Domenico Quaranta  je v Italiji delujoči kritik in kustos na področju sodobne umetnosti. Predava v mednarodnem prostoru in uči na akademiji likovnih umetnosti Accademia di Brera v Milanu. S posebnim zanimanjem za digitalno kulturo redno piše za revijo Flash Art. Njegova prva knjiga z naslovom NET ART 1994-1998: La vicenda di Äda’web je bila objavljena leta 2004. Skupaj z Matteom Bittantijem je uredil knjigo GameScenes. Art in the Age of Videogames (Milan, oktober 2006). Uredil je še veliko drugih knjig oziroma je pri njih sodeloval. Kot kustos je organiziral nekaj razstav po Evropi, med katerimi so: Connessioni Leggendarie. Net.art 1995-2005 (Milan 2005); GameScenes (Torino 2005); Radical Software (Torino 2006); Holy Fire. Art of the Digital Age (Bruselj 2008); For God’s Sake! (Nova Gorica, 2008); RE:akt! | Reconstruction, Re-enactment, Re-reporting (Bukarešta – Ljubljana – Reka, 2009); Expanded Box 2009 (umetniški sejem ARCO, Madrid 2009); Hyperlucid (Praški bienale, Praga 2009).

Poglej tudi

  • Zadnji seminarski dogodki
  • Klitoris je anarhistka
  • Kolumna Mårtena Spångberga
  • Isabell Lorey: Prekarizacija, skrb in kvir dolg – kako ponovno premisliti demokracijo
  • Mårten Spångberg: “Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna”
  • Reparativne raziskave
  • Raziskovalna skupina Moč užitka 
  • Feministični bralni krožek s Sestrovščino ponosnega delfina
  • Nasilje, ki je spolno zaznamovano
  • Šelestenje trenirk prihodnosti
  • Ben Woodard: Brez posebnega statusa: Ekologije vršljivskosti v ekologiji
  • Vsi seminarski dogodki