Gibanica 2025: Delavnica plesne kritike

  • Delavnica

Ljubljana, 6.‒10. 5. 2025, v okviru Bienala Gibanica 2025

Udeležba je omejena, zato je obvezna prijava na info@maska.si do 20. 2. 2025. Prijava naj obsega CV, vsaj eno avtorsko besedilo (članek, recenzija, kritika, teoretsko besedilo) in motivacijsko pismo. Izbrane_i udeleženke_ci bodo obveščene_i do 3. 3. 2025.

Produkcija in organizacija: Zavod Maska in Društvo za sodobni ples Slovenije
Partnerji: Cankarjev dom, Moving Balkans
S finančno podporo: Evropska komisija, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana

Že dlje časa smo priča eroziji kritiškega in diskurzivnega prostora, kar je vodilo v občutno zmanjšanje števila piscev_k, teoretikov_čark in strokovnih spremljevalcev_k sodobnega plesa. V zadnjem obdobju je sicer zaznavati ponovni interes za prakse pisanja in izobraževanja na polju kritike, vendar imajo pisci_ke pri tem zelo omejene možnosti zunaj uradnega šolskega sistema (AGRFT) za sistematično nadaljevanje izobraževanja, ki bi jih strokovno podprlo na poti k profesionalizaciji.

Zavod Maska in Društvo za sodobni ples vabimo na večdnevno mednarodno izobraževanje, ki bo potekalo v okviru bienala Gibanica 2025. Izobraževanje je namenjeno poglobljeni nadgradnji gledanja predstav in pisanja ter se bo osredotočilo na teme, metodologije, probleme, (politično) kontekstualizacijo in zgodovino sodobnega plesa pri nas.

  • Delavnica

Ljubljana, 6.‒10. 5. 2025, v okviru Bienala Gibanica 2025

Udeležba je omejena, zato je obvezna prijava na info@maska.si do 20. 2. 2025. Prijava naj obsega CV, vsaj eno avtorsko besedilo (članek, recenzija, kritika, teoretsko besedilo) in motivacijsko pismo. Izbrane_i udeleženke_ci bodo obveščene_i do 3. 3. 2025.

Produkcija in organizacija: Zavod Maska in Društvo za sodobni ples Slovenije
Partnerji: Cankarjev dom, Moving Balkans
S finančno podporo: Evropska komisija, Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana

Delavnico bo vodila Bojana Cvejić, ki od leta 2000 intenzivno sodeluje, poučuje in objavlja na področju sodobnega plesa in performansa v Evropi. V delavnico bodo vključene krajše intervencije gostujočih teoretikov_čark, urednikov_ic in piscev_sk: Pia Brezavšček bo predstavila pregled sodobnega plesa v slovenskem prostoru s poudarkom na feminističnih metodologijah, Rok Vevar pa bo obravnaval različne politične kontekste in njihov odnos do sodobnega plesa. Delavnica vključuje ogled predstav bienala, zato je izobraževanje sestavljeno iz celodnevnega programa. Natančen urnik bodo sprejeti udeleženci prejeli po potrditvi.

Delavnica cilja na posameznike_ce, ki imajo za sabo kritiške, teoretske ali dramaturške izkušnje v okviru različnih sodelovanj in v polje kritike vstopajo s predhodnim znanjem.

Za rezidente iz Hrvaške, Srbije, BiH, Črne gore, Makedonije, Albanije, Kosova*, Grčije, Turčije, Romunije in Bolgarije nudimo posebno podporo, ki vključuje kritje potnih stroškov ter nastanitev za celotno trajanje delavnice. Shema podpore se izvaja v okviru evropskega projekta Moving Balkans. 

Delavnica je brezplačna. Potekala bo v angleškem jeziku!

 

Biografije mentorice in govorcev

Bojana Cvejić je rojena v Beogradu, od leta 2001 živi v Bruslju, je dramaturginja in pisateljica, ki se ukvarja s teorijo performansa, kritično teorijo, filozofijo in plesnimi študijami. Je samostojna avtorica knjige Koreografiranje problemov. Izrazni pojmi v evropskem sodobnem plesu (Palgrave Macmillan, 2015, Maska 2021 v slovenščini) ter soavtorica in sourednica desetih knjig, med katerimi so A Choreographer’s Score (z Anne Tereso De Keersmaeker), Parallel Slalom: A Lexicon in Non-Aligned Poetics (v soavtorstvu z Goranom Sergejem Pristašem), Public Sphere by Performance in Toward a Transindividual Self: A Study in Social Dramaturgy (v soavtorstvu z Ano Vujanović, 2022). Veliko je objavljala v revijah, zbornikih in umetniških knjigah v angleščini, francoščini, nizozemščini, slovenščini in drugih jezikih. Bojana Cvejić je profesorica teorije plesa na Nacionalni akademiji za umetnost v Oslu in gostujoča profesorica na Centru za raziskovanje plesa v Coventryju. Od leta 2002 je povezana s P.A.R.T.S. (Bruselj), kjer poučuje teorijo performansa in plesa ter vodi program teorije. Od leta 1996 je kot sorežiserka, dramaturginja ali performerka ustvarila, izvedla ali sodelovala pri številnih glasbeno-gledaliških, plesnih in gledaliških delih v Evropi. Je soavtorica več videov in videoinstalacij, ki raziskujejo ples in koreografijo: … in a non-wimpy way … (s Stevom Paxtonom, 2013), WAR Yvonne Rainer (2013) in Spatial Confessions (za Tate Modern, 2014). Sodeluje v več kolektivnih platformah (Performing Arts Forum, Saint-Erme od leta 2005; TkH/Walking Theory 2001-17), posvečenih kritični in eksperimentalni samoorganizirani praksi in produkciji, kar je bilo vir za njeno raziskovanje socialne koreografije, transindividualnosti in antifašistične solidarnosti.

Pia Brezavšček je glavna urednica revije Maska, dvojezične revije za sodobne uprizoritvene umetnosti, ki izhaja v Ljubljani. Kot kulturna delavka deluje v več vlogah – urednica, publicistka, kritičarka, teatrologinja in dramaturginja. Je filozofinja in umetnostna zgodovinarka, doktorska kandidatka na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Bila je med soustanoviteljicami spletnega portala www.neodvisni.art, ki se osredotoča na kritično refleksijo lokalne neodvisne scene uprizoritvenih umetnosti in ga je med letoma 2019 in 2022 urejala. V letih 2017–2020 je bila predsednica Društva za sodobni ples Slovenije. Na Akademiji za ples na Alma Mater Europaea je vodila predmet Ples, politika, sociologija. Njeni temi zanimanja sta tudi feminizem in sodobna filozofija telesa, o katerih je objavila članke v različnih publikacijah. Kot dramaturginja je sodelovala pri projektih Bare Kolenc, Magdalene Reiter, Snježane Premuš in pogosto sodeluje s Saško Rakef. Je prejemnica nagrade Ksenije Hribar za plesno kritiko (2013) in nagrade Nika Bohinca za najboljši teoretski esej (2024).

Rok Vevar je teatrolog, kurator, arhivist in zgodovinar sodobnega plesa, ustanovitelj Začasnega slovenskega plesnega arhiva (2012, NDA Slovenija, MG+MSUM), ki ga je predstavil tudi na Univerzi Harvard, ZDA. Sokurator CoFestivala, mednarodnega festivala sodobnega plesa, član balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy. Izbor svojih kritik in člankov je objavil v knjigi Rok za oddajo (2011), leta 2018 je uredil knjigo Dan, noč + človek = Ritem: Antologija slovenske sodobnoplesne publicistike 1918–1960, za katero je izbral gradiva in napisal spremna besedila, leta 2020 je izšla njegova monografija Ksenija, Xenia: Londonska plesna leta Ksenije Hribar 1960–1978. Za svoje delo je leta 2019 prejel nagrado Ksenije Hribar ter leta 2020 priznanje Vladimirja Kralja za dosežke na področju gledališke kritike in teatrologije za obdobje 2018–2019. Leta 2020 je kot sokurator sodeloval pri razstavah Avtografija, zagonetnost, uporništvo: fotografija Božidarja Dolenca in SPOZNANJE! UPOR! REAKCIJA! Performans in politika v devetdesetih letih v pojugoslovanskem kontekstu v Muzeju sodobnih umetnosti Metelkova, leta 2024 je sokuriral razstavo Ples, odpor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem (NDA, MSU Zagreb). Je soavtor digitalne baze NADA – (Non)aligned Dance Archive. V akademskih letih 2020/21 ter 2021/22 je poučeval na Privatni univerzi Antona Brucknerja (Anton Bruckner Privatuniversität) v Linzu (Avstrija), oddelku za sodobni ples in raziskave gibanja. Bil je član več strokovnih komisij (Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Maribor) in žirij (Borštnikovo srečanje, Gibanica). Je samozaposlen na področju kulture.

Poglej tudi

  • Zadnji seminarski dogodki
  • Raziskovalna eksperimentalna skupina YUFU
  • Klitoris je anarhistka
  • Kolumna Mårtena Spångberga
  • Isabell Lorey: Prekarizacija, skrb in kvir dolg – kako ponovno premisliti demokracijo
  • Mårten Spångberg: “Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna”
  • Reparativne raziskave
  • Raziskovalna skupina Moč užitka 
  • Feministični bralni krožek s Sestrovščino ponosnega delfina
  • Nasilje, ki je spolno zaznamovano
  • Šelestenje trenirk prihodnosti
  • Vsi seminarski dogodki