Matjaž Berger: Ali je 20. stoletje izumilo gledališko gesto?
Stoletje moje, moja zver, le kdo ti pogledal bo v zenice, zlepil z lastno bo krvjo dveh odbobij hrbtenice?
Ključ za razumevanje 20. stoletja, zapiše Badiou v svojem 20. stoletju, je strast do realnega. Je preizkusni kamen subjektivnosti tega stoletja. Brecht misli gledališče kot zmožnost demaskiranja realnega, in sicer natanko zato, ker je gledališče v prvi vrsti umetnost maske, dozdevka. Gledališka maska simbolizira vprašanje, ki se pogosto, čeprav napak, predstavlja kot vprašanje pomembnosti laži v tem stoletju. Toda to vprašanje se vse prej glasi: kakšno je razmerje med strastjo do realnega in nujnostjo dozdevka? (Četrto poglavje knjige Alain Badiou, 20. stoletje, 2005:57).
Predavanje je del projekta What to Affirm? What to Perform?, ki nastaja v sodelovanju z Tanzquartier Dunaj, Nacionalnim centrom za ples, Bukarešta in Centrom za dramsko umetnost iz Zagreba. Projekt sofinancira fundacija Allianz. www.allianz-kulturstiftung.de
O predavatelju
Matjaž Berger je gledališki režiser, umetniški vodja in ravnatelj Anton Podbevšek Teatra (APT), prvega profesionalnega gledališča v Novem mestu. Vprašanja, ki jih bo obravnaval v predavanju, je kot gledališko gesto ali insinuacijo v živo uprizoril v svoji predstavi 20. stoletje, ki je premierno uprizoritev doživela konec novembra 2007 na velodromu Češči vasi v Novem mestu. Kakor sta bili ključni referenci predstave 20. stoletje filozofska misel Alaina Badiouja in idejna komponenta Bertholda Brechta, bosta ključna misleca 20. stoletja tudi osnovni referenci predavanja z vprašalnim zastavkom: Ali je 20. stoletje izumilo gledališko gesto?