Umetniška in družbena razporeditev teles: Sodobne scenske umetnosti in nemoč političnega

Vabimo vas k vpisu na seminar Refleksije sodobne umetnosti: Seminar sodobnih scenskih umetnosti, ki bo v študijskem letu 2009/2010 potekal pod naslovom Umetniška in družbena razporeditev teles: sodobne scenske umetnosti in nemoč političnega.

Seminar, ki poteka že deveto leto zapored, bo zastavljen kot sklop internih predavanj, serije javnih predavanj in štirih teoretsko-praktičnih delavnic. Vpisani študentje se bodo lahko udeleževali internega seminarja in delavnic, javna predavanja pa so odprta za vse zainteresirane.

Poskrbeli bomo za bogat spremljevalni program, ki ga bomo oblikovali na podlagi aktualnega družbenega dogajanja na področju umetnosti (ogled predstav, pogovori z umetniki, simpoziji in okrogle mize ter možnost sodelovanja na različnih področjih Maskinega delovanja, pri čemer bodo seminaristi pobližje spoznali in aktivno sodelovali znotraj založništva, pri urednikovanju revije in knjižne zbirke, pri režiji in dramaturgiji, kot zunanji opazovalci pa bodo lahko sodelovali tudi pri ustvarjanju metodologije dela).

Uvod v Seminar sodobnih scenskih umetnosti bo brezplačen, hkrati bodo udeleženci aktivno sodelovali pri festivalu Šoking gala šov, posvečenem 40. letnici obstoja gledališke skupine Pupilja Ferkeverk. Od 21. do 28. oktobra 2009 bodo na različnih lokacijah v Ljubljani potekali številni dogodki: razstava Čas za revolucijo, predstavitev monografije o skupini Pupilija Ferkeverk, rekonstrukcija predstave Pupilija, papa Pupilo pa Pupilčki, Žlahtna plesen Pupilije Ferkeverk in mednarodni festival rekonstrukcij, na katerih bomo poskrbeli za intenzivno izobraževanje vseh udeležencev seminarja.

Seminar želi predstaviti aktualna razmišljanja in umetniške postopke v sodobnih scenskih umetnostih, ki povezujejo umetniško prakso uprizarjanja s širšimi družbeni vidiki vsakdanjega življenja. Osredotočil se bo na povezave med postopki v sodobnih scenskih umetnostih in družbenimi načini uprizarjanja. V drugi polovici 20. stoletja potrošnja teles v sodobni scenski umetnosti postane polje upora in procesov subjektivizacije, a danes se zdi prav ta potrošnja brez moči. V središče bodo postavljeni tisti postopki v umetnosti, ki se povezujejo z vprašanjem razporeditve teles v sodobni družbi. Ti so ključni za razumevanje povezav med postopki umetnosti in postopki vsakdanjega življenja, obenem pa tudi vzpostavljajo most med umetniško prakso in kritično teorijo.

Predavatelji

Seminar je zastavljen kot živo in dinamično križišče idej, kritičnih misli in razmišljanj o možnih načinih umetnosti. Predavanja in delavnice bodo vodili domači in mednarodni teoretiki ter umetniki:

Gazira Babeli (Second Life) je umetnica, performerka in filmska ustvarjalka v Second Lifu. Je članica skupine Second Front, mednarodne zasedbe umetnikov, ki se posvečajo raziskovanjem formalnih, estetskih, kulturnih in socialnih oblik realnosti v odnosu do virtualnega sveta. Njeno delo je bilo predstavljeno na številnih festivalih in mednarodnih razstavah.

Ivana Ivković (Hrvaška) je dramaturginja in članica kolektiva BadCo. Je članica uredniškega odbora Frakcija, sodeluje pa tudi s Tretjim programom Hrvaškega radia, s Centrom za dramsko umetnost ter s številnimi publikacijami. Je glavna koordinatorka projekta Zagreb – Kulturni kapital Evrope 3000.

Stefan Kaegi (kozmopolit) je gledališki režiser, ki se ukvarja s teatralnostjo v vsakdanjem življenju. Je član RIMINI PROTOKOL-a, umetniške ekipe, v kateri poleg njega sodelujeta še Helgard Haug in Daniel Wetzel. Skupaj ustvarjajo raznolike projekte, s katerimi gostujejo po vsem svetu.

Oliver Frljić (Hrvaška) je gledališki režiser, član uredništva revije Frakcija, sodelavec oddaje Kazalištarije na Tretjem programu Hrvaškega radia. Skupaj z Goranom Sergejem Pristašem koordinira izobraževalni program Avtoceste znanja pri CDU.

Bojana Cvejić (Srbija, Belgija) je ena najvidnejših predstavnic srbske mlajše generacije, ki se ukvarja s teorijo in publicistiko na področju performativnih praks, njena bibliografija navaja številne objave v mednarodnem periodičnem tisku s tega področja. Trenutno zaključuje doktorsko disertacijo o Massumiju.

Stefan Jonsson (Švedska) je izredni profesor za narodnostne študije na Univerzi Linkoping na Švedskem. Doktoriral je leta 1997 iz literature na Duke University, ZDA. Je avtor številnih teoretskih člankov in pisec literarnih kritik za osrednji švedski dnevnik »Dagens Nyheter«. Njegovo najodmevnejše delo je knjiga A Brief History of the Masses: Three Revolutions (2008).

Gesa Ziemer (Nemčija) poučuje filozofijo, sodobno zgodovino in etnologijo v Zürichu in Hamburgu, kjer je tudi predstojnicaInštituta za teorijo. Je docentka estetike in kulturne teorije na višji šoli za oblikovanje in umetnost v Zürichu. Svoje teoretske članke redno objavlja v gledaliških revijah, kot so Theater der Zeit, Du, Herbst, Theorie zur Praxis, ter ustvarja kurirane teoretske dele festivalskih programov.

Peter Stamer (Avstrija) je dramaturg, avtor in performer na področju sodobnega plesa in performansa. V svoji bogati in pisani karieri je delal kot plesni kurator, teoretik in raziskovalec sodobnega plesa. Leta 2001 je v plesnem centru Tanzquartier kuriral teoretski program. Skupaj z Angelo Glechner in Philippom Gehmacherjem je izdal knjigo z naslovom Incubator. Je tudi avtor raziskave “Laboratorij je odgovor. Vendar kaj je vprašanje?”.

Če vas zanima spoznavanje sodobne scenske umetnosti, odkrivanje pomena in mehanizmov sodobnih umetniških praks kot orodij prebiranja in razumevanja sodobne družbe in če želite poglobljeno preučevati povezave med praktičnim in teoretskim delom, lahko svoje znanje poglobite in podvržete refleksiji s pomočjo vrhunskih domačih in tujih strokovnjakov. Seminar je tudi odlična priložnost za spoznavanje aktualnega dogajanja v sodobnih scenskih umetnostih, ki so kot žive umetnosti vedno v bitki s časom pozabe.

Seminar je namenjen tako študentom različnih humanističnih in umetniških smeri, že delujočim avtorjem in delavcem v kulturi kot tudi vsem tistim, ki jih žene radovednost in želja po poglabljanju svojega znanja.

Poglej tudi

  • Zadnji seminarski dogodki
  • Klitoris je anarhistka
  • Kolumna Mårtena Spångberga
  • Isabell Lorey: Prekarizacija, skrb in kvir dolg – kako ponovno premisliti demokracijo
  • Mårten Spångberg: “Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna”
  • Reparativne raziskave
  • Raziskovalna skupina Moč užitka 
  • Feministični bralni krožek s Sestrovščino ponosnega delfina
  • Nasilje, ki je spolno zaznamovano
  • Šelestenje trenirk prihodnosti
  • Ben Woodard: Brez posebnega statusa: Ekologije vršljivskosti v ekologiji
  • Vsi seminarski dogodki