Kaprica, glasna predstava

Projekt Irene Tomažin
Premiera: 21. 1. 2005, Plesni Teater Ljubljana

Solo predstava Irene Tomažin z naslovom »Kaprica« za svoj medij uporablja glas. Glas nevede razkriva zgodovino telesa. Pripoveduje nam zgodbe, ki so vanj zapisane, ki se jih ne more znebiti ali jih spremeniti, zgodbe, ki jih mora in hoče vedno znova pripovedovati, podoživljati. Obsesivno vztrajanje na vprašanju, kateri od glasov je pravi, lahko najde začasen odgovor v nekakšnem krhkem suspenzu, hipnem izdihu. Sledi ponoven zdrs v igro preizpraševanja identitet. Konstantno kroženje avtorefleksije. Začaran krog, ki ponuja samo eno alternativo: tišino.

Projekt Irene Tomažin
Premiera: 21. 1. 2005, Plesni Teater Ljubljana

Tema predstave

Tema predstave se vrti okoli vprašanja kapricioznosti človeške narave. Sprašuje se o različnih obrazih, ki jih nosi vsak posameznik – od najbolj intimnih in skritih, pa do mask, ki si jih nadene, ko izstopi iz hiše. Iskanje odgovora na vprašanje, kateri obraz je pravi, je mogoče samo past, v katero se ujamemo zaradi strahu, zaradi želje po varnosti… tudi po varnosti pred samim sabo. Da bi posameznik našel kakršen koli odgovor, se mora mogoče samo prepustiti svoji kaprici in ji slediti…Kaprica je ime za nenaden vznik nekontrolirane in nestanovitne volje, ki ni razumljiva iz okoliščin in situacij, v katerih se je pojavila. Njen pomen in resnica se izmuzneta utečenim razlagam in se izrišeta izven polja posameznikovega značaja. Ali vznik kaprice lahko razkriva neko osebno izpoved, medtem ko značaj zakriva najbolj intimno stalnico človeške narave – samoto? Človekov značaj bi mogoče lahko razumeli tudi kot obsedenost neke določene in kontinuirane kaprice.

Kaj danes pomeni neka osebna izpoved v morju partikularnosti; katero resnico izpove? Ali lahko kaj pove, naredi, spremeni? Oglušeli in oslepeli smo že od vsega povedanega, narejenega, od vsega toka nenehnih sprememb – ob tem, ko je toliko sprememb, pa nobene razlike. In če se človek utaplja v možnostih različnih fiktivnih in virtualnih značajev ter se lahko naredi za kogarkoli, je resnica teh možnosti ta, da ostaja nihče … Pa vendar je treba biti »nekdo«. Ta »nekdo« je morda samo bojišče med različnimi zgodbami, glasovi, obrazi, interpretacijami … Da bi se slišal, mora najprej utihniti. Tišina nima ritma, nima časa, ni je več ali manj, ni hitrejša, počasnejša, ni bolj resnična ali lažna, se ne giba, ne stoji … na neki način je ni. In v njej se šele sliši. Tišina naj bi bila ime za neko odsotnost – odsotnost glasu, besede, giba. Kako se dotakniti te odsotnosti in jo pognati v gibanje, v besedovanje, v bivanje…? Ali ima lahko tišina svoj glas in prostor? Je to glas in prostor drugega, za drugega? Ali pa spet zdrs v igro lastnih kapric…

Samota je čas, ko se vprašanje lahko odpre. Tišina je prostor, kjer se odgovor lahko sliši.

Ustvarjalci

Projekt Irene Tomažin
Avtorica ideje in izvajalka: Irena Tomažin
Dramaturgija: Vida Cerkvenik Bren
Glasba: Mitja Reichenberg
Scenografija: Marko Brdar
Oblikovanje svetlobe: Tomaž Štrucl
Kostumografija: Davorka Požgan
Produkcija: MASKA Produkcije
Izvršna producentka: Špela Trošt, Maska Produkcija
Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana in EN-KNAP

Kaprica, glasna predstava v javnosti

Jaša Kramaršič Kacin: Mini Diamanda Kaprica
Mladina / 24. 1. 2005
»Pri Rodeu bi Tomažinovo, ki si upa v plesnem teatru delati z glasom in, namesto da bi enostavno stopila za mikrofon, glas podkrepi z gibom, lučjo, scenografijo, najraje imeli za domačo mini Diamando. Ki zna občinstvo pritegniti s tihotnim suspenzom in z nemalokrat – tam okoli epizode retardiranega besa – zelo vernimi transformacijami.«

Ana Perne: Korak naprej
Polet / 27. 1. 2005
»Kaprica je dramaturško izčiščen, sklenjen projekt, iz katerega v vsakem koščku odseva globok premislek, je zelo osebna, a zaradi temeljne človeškosti, s katero se ukvarja, hkrati k sebi in vase pritegujoča ter k nadaljnjim

Pretekle izvedbe

2006
04/03 PTL
03/03 PTL
26/02 Gibanica festival, Moderna galerija Ljubljana
16/02 Festival Movimentointempo, Sardinija
2005
23/01 PTL
22/01 PTL
21/01 PTL
2004
30/11 Performa 2004, Maribor

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti