• PETEK, 29.9.2023, 18.00
, KINO ŠIŠKA – Zgornje preddverje in Kamera

2023 SE, Video instalacija

 

  • PETEK, 29.9.2023, 21.00
, KINO ŠIŠKA – Katedrala

Vesoljski čustvenik, temporalni ambient

 

Avtor: GVR babaLAN (Vlado Repnik) / www.babalan.kibla.org
Produkcija: Maska Ljubljana
Predzgodovina: nataliall.com
Vse je zmeraj zdaj: babalan.kibla.org/0623
Posebna zahvala: Igor Intima in Zdenka Badovinac
Produkcija: Maska Ljubljana

CUK Kino Šiška, Katedrala in preddverje 1. nadstropje CUK Kino Šiška, Avtor predaja projekt 2023 SE v objem in razvoj sedemnajst let mlajši Maski.

 

Umetnikov originalni predlog iz leta 2006.

 

 

GVR babaLAN (Vlado Repnik): 2023 SE in Vesoljski čustvenik

2023 SE, Video instalacija

Projekt 2023 SE se ukvarja z dejstvi. Izstrelitev raketoplana Endeavour, s katerim je leta 1996 poletel japonski astronavt Koichi Wakata, je bila preložena za pet minut, ker je trajektorija raketoplana potencialno prečkala pot ameriškega vojaškega satelita. Japonski satelit Space Flyer Unit, ki ga je šel v vesolje iskat Wakata, je imel na sebi skoraj 500 vdolbin. Julija istega leta je francoskemu satelitu Selene ob trčenju v kos razbitin, velik kot kovček, odpadlo nekaj delov. V preprostem jeziku je vesoljski odpadek vse, kar se nahaja v vesolju in lahko moti vesoljsko plovilo – vključno z drugimi vesoljskimi plovili. Po ocenah je trenutno v vesolju na neznanih lokacijah več kot 110.000 kosov odpadkov s premerom, večjim od 1 centimetra, ter več kot 40 milijonov kosov s premerom, večjim od 1 mm. Ker je hitrost vesoljskih plovil ob udaru s temi vesoljskimi odpadki tudi do 50.000 km na uro, lahko resno škodo povzročijo že najmanjši kosi, večji pa so lahko katastrofalni. Projekt 2023 SE med drugim predstavi rokavico, ki jo je izgubil astronavt Ed White med prvim ameriškim sprehodom po vesolju, kamero, ki jo je Michael Collins izgubil v bližini vesoljskega plovila Gemini 10, vrečke za smeti, ključ in zobno ščetko. Odpadki naraščajo s hitrostjo 2–5 odstotkov na leto, znanstveniki kitajskega observatorija Purple Mountain Observatory pa so leta 2006 opozorili, da s takšno hitrostjo do leta 2300 ne bo moglo v vesoljsko orbito vstopiti nobeno plovilo več.

 

Vesoljski čustvenik, Temporalni ambient

V razstavno postavitev Mihe Artnaka, ki iz vsakdanjih odpadkov izdeluje umetniška dela, je v ponedeljek, 29. 5. 2023 ob 10.07 dopoldne v Cirkulaciji 2 štartala implantacija 2023 prostorskih emotikonov. Ko je umetnik z imenom Name v matično ploščo nameščal zadnji mikro USB ključ, je v razstavni prostor vstopil Sunčan Stone ter ob 10.17 fotografiral postavljeno delo.

Postopkovni pristop osvetljuje dejstvo, da je Vincenzo Peruggia 22. 8. 1911, ko je vzniknila zora nad Parizom, dvignil sliko s stene in odpolzel po zadnjih stopnicah Louvra. Imamo opraviti z migracijo ali odmevom? Kakorkoli že, 2023 SE zgolj ponavlja, da so podobe na večjih razdaljah bolj meglene, kar ustvari iluzijo prefinjene globine in subtilne gradacije med barvami, ki omehčajo robove predstavljenih oblik hipnotičnega posnemanja življenja, posmehljivih ustnic in pogleda, ki obljublja neznane užitke utelešenja brezčasne lepote. In to kljub temu, da so Théophile Gautier, francoski kralj Franc I., pa tudi Napoleonova spalnica že nekaj časa izginjeni s sveta.

Po zapisu projektne projekcije leta 2006, ki je sestavljena iz najdenih stavkov v medmrežju, je bil 6. 2. 2013 osemindvajset minut po osmi uri na otvoritvi razstave v Moderni galeriji Ljubljana iz roke posnet statični kader. Sedem let kasneje se mu je pridružilo petindvajset stolov, na katerih občasno poseda Eugène Pottier. Čas se je ustavil v srcu zavedanja, ki mu ni mogoče pripisati nobenega imena in oblike. Projekt 2023 Space Emoticon se je končal 22. 5. 2023 ob 13.06.00, ko sta bili v Merkurju Vižmarje kupljeni dve beli rokavici.

 

  • PETEK, 29.9.2023, 18.00
, KINO ŠIŠKA – Zgornje preddverje in Kamera

2023 SE, Video instalacija

 

  • PETEK, 29.9.2023, 21.00
, KINO ŠIŠKA – Katedrala

Vesoljski čustvenik, temporalni ambient

 

Avtor: GVR babaLAN (Vlado Repnik) / www.babalan.kibla.org
Produkcija: Maska Ljubljana
Predzgodovina: nataliall.com
Vse je zmeraj zdaj: babalan.kibla.org/0623
Posebna zahvala: Igor Intima in Zdenka Badovinac
Produkcija: Maska Ljubljana

CUK Kino Šiška, Katedrala in preddverje 1. nadstropje CUK Kino Šiška, Avtor predaja projekt 2023 SE v objem in razvoj sedemnajst let mlajši Maski.

 

Umetnikov originalni predlog iz leta 2006.

 

 

Zala Dobovšek

Interdisciplinarni ustvarjalec Vlado G. Repnik je brez dvoma eden najbolj »zagonetnih« avtorjev na slovenski uprizoritveni sceni, pri tem pa imamo v mislih njegovo specifično in samosvojo izrazno estetiko, s katerimi se predstavlja že od konca osemdesetih let prejšnjega stoletja. Vsekakor je k njegovi večplastni izraznosti prispevalo dejstvo, da že sama njegova izobraževalna podstat vključuje dve konstitutivni smeri – vizualno (akademski slikar) in uprizoritveno umetnost (gledališki in radijski režiser ter magister umetnosti). Repnik je že v času samega študija na AGRFT izstopal kot njen »netipični produkt«, saj se je že v času študija ukvarjal s temeljnimi vprašanji realnega oziroma pojmovanja realnosti, in sicer tako v sferi umetnosti kot širše. Kot večstranski ustvarjalec in avtor konceptov že več desetletij deluje na področju performansa, novih medijev, uprizoritvenih in vizualnih umetnosti. Kot t. i. »polmedijski« umetnik nenehno preizprašuje koncepte realnega in njegove manifestacije, svoje raziskovalne vsebine pa prezentira na več ravneh – v obliki predstav, manifestacij ali vizualnih predavanj. V tujini je bilo njegovo delo predstavljeno na mednarodnih festivalih in objavljeno v publikacijah v Berlinu, Pragi, Parizu, Madridu, Avignonu, Maubeugeju, Zagrebu, Beogradu, Londonu, Rimu, Talinu, Lizboni, Barceloni, Dunaju, Atenah in Tokiu.

Repnikova estetika se nenehno giblje v sebi lastnih izraznih paradoksih, ki so hkrati poetični in spektakelsko estetizirani (v medijsko-ideološkem smislu). V devetdesetih letih sta med drugim izstopala njegova dva projekta Gertrude Stein (1994), ki je vključevalo subverzivno obredno naštevanje, in Brigade lepote (1990), ki je obveljal za specifičen manifest deklarativnega izjavljanja. Čeprav bi se včasih zazdelo, Repnik ni ideološko nasilen, prej melanholično oddaljen, prav tako ni ne mistik in ne ezoterik, ampak predvsem ustvarjalec, ki tankočutna zaznava potenciale raznolikih formatov v gledališču kot prostoru poetizirane igre in iluzije. A spet, njegova dela nemalokrat zaznamujejo tudi že nekakšni »teatralizirani spomini na resničnost«, vse od vnosa ilustrativno-dokumentarističnih govorov do citatov eksistencialističnih avtorjev.

Prav gotovo sta bila poleg številnih drugih izstopajoča tudi projekta Luftballet (2012) in Poslednja skušnjava (2020), saj sta skozi estetizirano načelnost odpirala nekatere temeljne predpostavke »živega dogodka« in iskala vrzeli o nujnosti človekove odrske prisotnosti kot pogoja za »živost« dogodka. Obenem pa sta oba razprla nove principe razumevanja animiranih form in uvide v zmožnosti širine animacije »mrtvih« predmetov, ki seveda to niso, še več, v določenem konceptu lahko povsem presežejo človekove fenomenološke pa tudi ontološke odrske učinke. Repnik je vselej iskal nekonvencionalno, a obenem »idealno« razmerje med realnim in sublimnim, ideološkim in estetskim, izrecnim in neizrekljivim.

Vlado G. Repnik je pogosto posegal po deklarativnem in transparentnem recikliranju lastnih (in tujih) projektov, saj je z njimi želel prek samosvojega estetskega jezika posredovati dve ključni ideji: prva govori o permanentnih slabih produkcijskih razmerah nevladne scene, druga pa o bolj ontološki ideji, s katero namiguje, da se je vse že zgodilo, če že ne v umetnosti pa v vsakdanjem življenju. Morda bi lahko rekli, da se v tem skriva specifičen forma lenobnosti, ki pa kot pojem in drža vseskozi vpeljuje tudi samokritiko in politični komentar na družbo nenehne produktivnosti in učinkovitosti.

 

 

Utrinki iz dogodka / Foto: Katja Goljat

Poglej tudi

  • Zadnji projekti
  • Voyager
  • Peekaboo Pointe na Maski
  • Maska na mednarodnem knjižnem sejmu v Frankfurtu 2023
  • ZDAJ JE TUKAJ!
  • Festival performansa 2023
  • Takorekoč – cikel gledaliških esejev
  • Prihodnost bo feministična
  • Vrhunec
  • Krize
  • Nedoločljivo vprašanje
  • Vsi projekti