Kako dobro si se odrezala danes?
»Neoliberalizem je razgradil socialno državo, da bi lahko vzpostavili neoliberalno državo, ki je definirana kot podjetje, ki mora biti karseda vitko, kot stolpnice na Manhattnu.« Katja Praznik: Delo umetnosti: Nevidno delo in zapuščina jugoslovanskega socializma (Maska, 2023).
Alma Gačanin, rojena v Sarajevu, je umetnica, pesnica in feministka. Leta 2015 je zastopala Bosno in Hercegovino na Bienalu mladih ustvarjalcev Evrope in Sredozemlja v Milanu, leta 2022 pa prejela nagrado ZVONO, ki velja za eno najbolj referenčnih nagrad za mlade umetnice in umetnike iz BiH. Pri svojem delu se osredotoča na raziskovanje kritičnih vprašanj sodobne, neoliberalne družbe, še posebej v zvezi z oblikami dela, zlasti prekarnega, s poudarkom na položaju žensk. Zanimajo jo različni mediji, med drugim risba, fotografija, performans in video.
Performans Kako dobro si se odrezala danes? problematizira nevidno in nadurno delo ter postavlja pod vprašaj čas, denar, vrednost ter spolno delitev dela. Ob razmišljanju o neenakosti in okoljski škodi se ne moremo izogniti misli na apokalipso. Osrednje vprašanje performansa je torej, ali si sploh lahko predstavljamo prihodnost, v kateri nas ne bodo izkoriščali za kopičenje kapitala. Avtorica skozi performativno (fizično) vadbo problematizira strukture moči in razpira diskurz o vrednotah, moči in uspešnosti.
»Prijatelj mi je povedal, da je šel prvič na morje, ko je imel 14 let. Jaz sem bila prvič na morju, ko sem bila ravna kot deska, in tega se spominjam z veliko radostjo. S sošolcem sva se igrala na plaži, brezspolna, enostavno otroka. Kmalu se je vse spremenilo, ne spomnim se točno kdaj. Vem le, da je postalo neprijetno.« Alma Gačanin
- Performans
Avtorica: Alma Gačanin
Performerji: Alma Gačanin, Grega Močivnik, Gal Oblak
Dramaturgija: Diana Meheik
Odrska postavitev: Meta Grgurevič, JAŠA
Kostumografija: Tina Kolenik
Oblikovanje zvoka: Maks Pust
Tehnično vodstvo in oblikovanje luči: Igor Remeta
Producentka: Polona Dolžan
Produkcija: Maska Ljubljana
Partner: Bunker
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
Performans je del evropskega projekta PERIFERNE VIZIJE – k transnacionalni založniški kulturi.
VSTOPNICE
Cena vstopnice: 10€ / 7 €
Rezervacije sprejemamo na:
info@bunker.si
pr@maska.si
Spletni nakup: https://olaii.com/…/alma-gacanin-kako-dobro-si-se…
Utrinki iz dogodka
Pretekle izvedbe
Kako dobro si se odrezala danes? v javnosti
Cikel YUFU staplja performans s teorijo
DNEVNIK / avtor: Gašper Stražišar / 20. 1. 2024
Jugofuturizmu posvečen cikel YUFU, tudi z razmislekom o “šuškavkah” 21. stoletja
MMC RTV SLO / 23. 1. 2024
Cikel YUFU
mladi.si / 25. 1. 2024
Maska v ciklu YUFU z razmisleki o jugofuturizmu
STA in SiGledal / 19. 1. 2024
V Stari mestni elektrarni začetek cikla YUFU z razmisleki o jugofuturizmu
STA in SiGledal / 24. 1. 2024
Jugofuturizem / Skozi perspektivo generacije, ki ni nujno živela v bivši Jugoslaviji
MLADINA / 24. 1. 2024
Generacija brez prihodnosti – ali pač
DELO / avtorica: Nina Gostiša / 24. 1. 2024
Festival Jugofuturizma, duet Buč Kesidi in 40. obletnica olimpijskih iger v Sarajevu
Radio Slovenija / 1. program / oddaja Sami naši / 24. 1. 2024
Jugofuturizam – promišljanje budućnosti regiona bez nostalgije
SeeCult / intervju s Pio Brezavšček in Aljo Lobnik / 25. 1. 2024
Cikel YUFU kot prostor premisleka in umetniških praks v Stari mestni elektrarni
TV SLO / oddaja Kultura / 25. 1. 2024
Kako iz preteklosti črpati ideje za prihodnost
Radio Slovenija / ARS program / oddaja Oder / intervju z Pio Brezavšček in Aljo Lobnik / 30. 1. 2024
Jeza kot produktivno čustvo
SiGledal / Kritika / avtorica: Evelin Bizjak / Alma Gačanin: Kako dobro si se odrezala danes? / 9. 2. 2023
Die Zukunft ist noch nicht vorbei!
InfoEuropa (1/ 2024) / prispevek Pie Brezavšček

Financirano s strani Evropske unije. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorja(-ev) in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti EACEA.