Gledališče zatiranih. Čas, telo, tekst v teoriji in sodobnem performansu
Pričujoča številka Maske prinaša širok izbor člankov; kar polovica njih pa se kljub različnim pisavam, pristopom k mišljenju in analizi ter raznovrstnosti obravnavanih fenomenov, avtorjev, njihovih del, festivalov … dotika vprašanj emancipatornih in celo političnih potencialov sodobnih gledaliških umetnosti, njihovih pogojev in nenazadnje tudi same refleksije.
Alja Predan na primeru ukinitve Nizozemskega gledališkega inštituta razkriva brutalnost in pogubnost neoliberalnih politik za ves kulturni sektor; pregledna študija o gledališču zatiranih motri razloge za globalno popularnost gledaliških tehnik in metod Augusta Boala; prispevek Danae Theodoridou stopa v dialog s tematsko številko o projektivni časovnosti, ki smo jo izdali lani jeseni, hkrati pa nadaljuje premisleke o ustvarjalnih gestah odpora, ki smo se jim posvetili v naslednji, zimski številki 2012; piše namreč o razumevanjih in praksah ustvarjalnega upiranja (umetnikov) zahtevam sodobnega časa ter o možnostih »ustvarjanja časa«
Tomaž Krpič na primeru izbranih del Danija Ploegerja, Vie Negative in Janeza Janše razmišlja o razmerjih med uprizoritvenimi besedili, telesi in (ob)čut(j)i v sodobnem gledališču in performansu. Raznolike pristope k analizi treh festivalov so prispevali Urška Brodar, Mojca Puncer, André Schallenberg, Jasen Boko in Mark Brown. Številko zaključuje naša stalna rubrika Kritika brez pridevnikov, v kateri obravnavamo svež prevod Pavisove Sodobne režije, ki je izšla pri Knjižnici Mestnega gledališča ljubljanskega.
Amelia Kraigher
Letn. XXVIII, št. 155–156 (poletje 2013)
Odgovorna urednica: Amelia Kraigher
ISSN 1318-0509
Kazalo
LJUBEZEN IN DRŽAVA
Alja Predan
UMETNOST VERSUS KULTURNO PODJETNIŠTVO
GLEDALIŠČE ZATIRANIH
Nika Leskovšek
KOMPLEKS RECEPCIJE GLEDALIŠČA (&) ZATIRANIH
ČAS, TELO, TEKST V TEORIJI IN SODOBNEM
Danae Theodoridou
ZBUJANJE OB PETIH ZJUTRAJ: NEPOMEMBNOST IN POGLED TUJCA KOT PRAKSI UPORA V SODOBNIH ČASIH
Tomaž Krpič
NEKAJ REFLEKSIJ O RAZMERJU MED BESEDILOM, UPRIZORITVENIM TELESOM IN OBČUTJIH V POSTDRAMSKEM GLEDALIŠČU IN PERFORMANSU
FESTIVAL THEATERTREFFEN
BERLIN
Urška Brodar
NESKONČNA ZABAVA
FESTIVAL PERFORMA
MARIBOR
Mojca Puncer
O INTELEKTUALNI PROSTITUCIJI IN PERFORMATIVNI UMETNOSTI
FESTIVAL BORŠTNIKOVO
SREČANJE MARIBOR
André Schallenberg
BRAZDE IN GLOBOČINE
Jasen Boko
ZGOŠČENE INTIMNOSTI
Mark Brown
O SLOVENSKEM GLEDALIŠČU: PISMO PRIJATELJA
KRITIKA BREZ PRIDEVNIKOV
Nika Arhar
MISE EN SCENE V ISKANJU SVOJE SODOBNE IDENTITETE