Policija
V zadnjih dveh letih smo v Sloveniji na lastni koži občutili rancièrovsko redukcijo politike na policijo. Prispevki, zbrani v novi številki Maske, identificirajo ponavljajoče se prizore policijskega performansa onkraj meja in v različnih kulturnih kontekstih ter vabijo k premišljevanju spornega odnosa med performansom in politiko. Prispevki se »policije« lotevajo na mnogovrstne načine, militarizacija, izredno stanje in nasilje nastopajo v različnih diskurzih in modusih, pri čemer se prispevki pogosto navezujejo na Rancièrovo teorijo policije in koreopolicijo Lepeckega. Revija si zastavlja in odgovarja na naslednja vprašanja: Katero hevristično orodje lahko ponudijo študije performativnosti za izpodbijanje moči državnega nasilja nad telesi, institucijami, diskurzi in praksami? Kako misliti odnos med policijo, politiko in performansom? Kaj žene performativne umetnike k zoperstavljanju policiji in praksam nadzora?
Letn XXXVII., št. 207-208 (pomlad 2022)
Urednika: Pia Brezavšček in Rok Bozovičar
Gostujoči urednik: Andrej Mirčev
Avtorica naslovnice: Nikoleta Marković
Kazalo
www.neodvisni.art
Urška Preis
Še enkrat brez dotika. Neskončni dan prek digital 1.5
Maša Radi Buh
Pronicljiva koreografska vinjeta
Metod Zupan
#Neuslišana potencialnost angažiranega teatra
Scenske drobtinice
Frankfurter Hauptschule
Vizionarske ruševine (2018)
Policija
Izidor Barši
Policija in javnosti: dva prizora v teoriji
Jan Lazardzig
Kriminološko-psihološke prezentacije prestopništva okoli leta 1900
Andrej Mirčev
Propad političnega oziroma kinetika ubijalskega stroja
Pogovor z Andrejem Lepeckim
Natascha Siouzouli
Etika razdvojenosti
Obujanje spomina na ponovni zagon gledališča Embros
Igor Stokfiszewski
Frljić, Kletev in Poljska
Zapiski o milici
Katalin Krasznahorkai
Boksanje Prizme
O nedelovanju in rasizmu
Kaja Kraner
Materialnost in vojna
Politični performans devetdesetih let v pojugoslovanskem kontekstu onstran estetike glasu
Bralni krožek
Tery Žeželj
Razkrinkanje forenzične estetike z gledališčem
(James Frieze: Theatrical Performance and the forensic turn)