Premiki sodobnega plesa II
![](https://maska.si/wp-content/uploads/2014/06/MASKA_Premiki-sodobnega-plesa-II_163-164_web.jpg)
Tematski blok Premiki sodobnega plesa II v zadnji številki 163-164 (poletje 2014) izhaja iz zelo konkretnega dogodka: leta 2012 je takratna desno usmerjena vlada ukinila Center sodobnih plesnih umetnosti (CSPU), prvi javni zavod na področju sodobnega plesa v Sloveniji. Frustracija, s katero se je takrat soočila slovenska sodobna plesna scena, je med drugim sprožila tudi vprašanja o zgodovinjenju sodobnega plesa. S kakšnim konkretnim gradivom, zgodbami, evidencami in dokazi lahko sodobni ples v Sloveniji sooči politične odločevalce, ki s svojimi politikami koreografirajo zelo občutljive umetniško-kulturne mikroorganizme v kontekstu, kjer umetniške prakse ne zmorejo delovati brez javne podpore? S čim lahko sodobni ples dokazuje svoj obstoj?
Problem zgodovinjenja sodobnega plesa v Sloveniji je povezan z razmeroma omejenim številom dokumentov in virov, ki bi lahko osvetlili domačo sodobnoplesno zgodbo na nov način, kar je posledica dejstva, da nimamo javne institucije, ki bi skrbela za sistematično zbiranje, sistematiziranje, katalogiziranje in rabo arhivskih virov.
Gradiva, ki jih v svojem neformalnem Začasnem slovenskem plesnem arhivu zbira Rok Vevar, član Maskinega uredništva, predstavljajo poglavitni vir za večinoma faktografske članke, ki evidentirajo posamezne podsisteme, ki tvorijo javni kulturni organizem plesne umetnosti na Slovenskem (kronologija ustanavljanja in ukinitve Centra sodobnih plesnih umetnosti, kratek pregled zgodovine slovenskega plesa ter izobraževanja na tem področju, položaj plesne teorije in kritike skozi čas, status svobodnih kulturnih delavcev in samozaposlenih na področju plesa, genealogija stanovskega Društva za sodobni ples Slovenije ter – nenazadnje – festivalizacija celotnega področja), ponujajo pa tudi kratko interpretacijo prenosa dveh različnih kult(urn)ih (plesnih) paradigem v slovenski prostor, ki sta odloč(il)no zaznamovali ritem institucionalizacije sodobnega plesa v Sloveniji. Maskin forum je tokrat nastal v obliki interne razprave ali okrogle mize, kjer so predstavniki plesne skupnosti z različnih vidikov sondirali trenutno stanje na tem področju.
Amelia Kraigher
Letn. XXIX, št. 163–164 (poletje 2014)
Odgovorna urednica: Amelia Kraigher
Kazalo
Andreja Kopač, Amelia Kraigher: MASKIN FORUM: LEGALIZACIJA PODROČJA SODOBNEGA PLESA ALI PREHOD IZ PREZENCE V REPREZENTACIJO
Andreja Kopač: CENTER SODOBNIH PLESNIH UMETNOSTI: GENEALOGIJA KONCA
Rok Vevar: DVA KULTURNOZGODOVINSKA PRIMERA GRADNJE INSTITUCIONALNIH MODELOV NA PODROČJU SODOBNEGA PLESA IN NJUN PONESREČEN UVOZ V SLOVENSKI KULTURNI PROSTOR
Andreja Kopač, Rok Vevar: OD PLESNIH PRIROČNIKOV DO IZOBRAŽEVALNIH USTANOV: IZOBRAŽEVANJE V SODOBNEM PLESU V SLOVENIJI
Rok Vevar: MASKE, PROBLEMI, TRANSFORMACIJE IN PREHODI: KRITIKA, TEORIJA IN ZGODOVINA SODOBNEGA PLESA NA SLOVENSKEM
Rok Vevar: ZGODBA SLOVENSKEGA PLESNEGA PREKARIATA: O STATUSIH SAMOZAPOSLENIH NA PODROČJU KULTURE
Rok Vevar: OD ARTIKULACIJE PROBLEMOV DO MANIFESTATIVNIH ZAHTEV PO SISTEMSKI UREDITVI SODOBNOPLESNIH PRAKS: DRUŠTVO ZA SODOBNI PLES SLOVENIJE
Rok Vevar: ROJSTVO FESTIVALOV IZ DUHA ALTERNATIV OSEMDESETIH: MEDNARODNI PROGRAMI IN FESTIVALI (S PODROČJA SODOBNEGA PLESA IN SCENSKIH UMETNOSTI)
6. SLOVENSKA SODOBNOPLESNA PLATFORMA GIBANICA 2013
Igor Ružić: OD MINIMALISTIČNIH RAZISKOVANJ DO UTOPIČNIH ZANOSOV
KRITIKA BREZ PRIDEVNIKOV
Nika Leskovšek: TU IN ZDAJ: TULKUDREAM, TANJA ZGONC IN BUTO
Martina Ruhsam: »KAKO TOREJ PLES IZVALA POLITIKO S TELESOM?«
Nika Arhar: PARTIKULARNO SPOPADANJE S PASIVNOSTJO JAVNE SFERE
BENEŠKI ARHITEKTURNI BIENALE
Stefan Apostolou-Hölscher: MED كثرة IN MODERNOSTJO: POLITIČNE INTERVENCIJE KUVAJTA NA BENEŠKEM ARHITEKTURNEM BIENALU