Učiti za sceno
Nosilna tema številke je izobraževanje za scenske umetnosti. Številni domači in tuji avtorji pišejo o stanju in perspektivah v izobraževanju v luči spremenjenega in vse bolj interdisciplinarnega polja sodobnih scenskih umetnosti.
Šuvaković piše o stategijaih in taktikah v avantgardni, neoavantgardni in postavantgardni pedagogiki v scenskih umetnostih, Josette Feral se skozi pregled misli velikih režiserjev 20. stoletja sprašuje, ali se je igre mogoče naučiti, Anne Bogart pa ji odgovarja s šestimi lastnostmi, ki jih lahko spodbudimo pri igralcu.
Susanne Winnacker in Hans-Thies Lehmann problematizirata okostenelost univerzitetnih akademskih programov, ki še vedno strogo ločujejo akademski diskurz od umetniške prakse. Theo van Rompay govori o pomembnosti teorije za izobrazbo sodobnega plesalca, Maja Delak reflektira začetke srednješolskega programa za sodobni ples, Meta Hočevar pa razčlenjuje sedanje stanje in perspektive na AGRFT. O projektu The Art Judgment Show Borisa Groysa, v katerem se profesor s študenti pogovarja o kriterijih umetnostnega vrednotenja, piše Bojana Cvejić. Taras Kermauner oriše zgodovino poučevanja dramaturgije v Sloveniji ter se pri tem osredotoči na glavne protagoniste in na lastno izločeno pozicijo. Maska razvija tudi koncept postdramskega gledališča s teksti Stevena De Belderja o gledališču in vsakdanjem življenju, Luka van den Driesa o novi ambientalnosti in spremenjeni poziciji gledalca, ter Nataše Govedić o konceptu fascinacije v delih Marie Ribot in Jérôma Bela. V rubriki Družba spektakla Maska raziskuje »sindrom Mengeš« oziroma fenomen komercialnega gledališča v Sloveniji ter ocenjuje gledališko-plesni program Cankarjevega doma v letu 2001. V bloku o predstavah je govora o temi pedofilije v režijah Mateje Koležnik, dveh postavitvah besedil Sarah Kane, o novih predstavah Iztoka Kovača, Emila Hrvatina in Roka Vevarja, pa tudi o dveh nemških predstavah, ki politično tematizirata z različnih izhodišč: Petra Greenawayja in Saskie Boddeke v Frankfurtu (glasbo zanjo je napisal Borut Kržišnik) ter Christopha Schlingensiefa v Zürichu. Ta številka Maske ima 152 strani in je deloma izšla v angleščini.
Revija Maska, Letn. XVII, št. 72–73 (zima 2002)
Kazalo
Einaar Schleef
DESET TOČK, NAMENJENIH IGRALCEM
Jedrt Jež
KO SMO GOLI, SMO RANLJIVI. Pogovor z Vero Mantero.
Jedrt Jež
UMETNIŠKO/POLITIČNO. Pogovor s Hansom-Thiesom Lehmannom.
UČITI ZA SCENO
Miško Šuvaković
IZPELJEVANJE PEDAGOŠKIH FIGUR/TELES
Josette Féral
ALI SE JE IGRE MOGOČE NAUČITI?
Anne Bogart
ŠEST STVARI, KI JIH VEM O DELU Z IGRALCI
Hans-Thies Lehmann
ZAUPATI NAKLJUČJU
Johannes Birringer
NOVA OKOLJA: INTERAKTIVNI PLES
Jedrt Jež
ŠOLA S PAMETNIMI IGRALCI. Pogovor s Theom van Rompayem.
Emil Hrvatin
IZOBRAŽEVATI, NE LE VZGAJATI UMETNOSTI. Pogovor z Majo Delak.
Susanne Winnacker
KARIZMATIČNE DVOJICE
Marijke Hogenboom
PEDAGOGIKA TVEGANJA
Bojana Cvejić
SAMOPOTROŠNJA USTVARJALNEGA SUBJEKTA
Emil Hrvatin
ŠTUDIJ UMETNOSTI JE RAZKOŠJE
Taras Kermauner
DRAMATURGIJA KOT SPOMIN IN VIZIJA
Milan Mađarev
ŠOLA GLEDALIŠKE ANTROPOLOGIJE
POSTDRAMSKO GLEDALIŠČE
Luk Van den Dries
KOT ČAJNA VREČKA V VRELI VODI – PROCESI STAPLJANJA V SODOBNEM GLEDALIŠČU
Nataša Govedić
FASCINACIJSKE IGRE Z ERUDITSKIMI TELESI JÉRÔMA BELA IN MARIE RIBOT
Steven de Beelder
VSAKDANJIK KOT MEJNO OBMOČJE V MLADINSKEM GLEDALIŠČU VICTORIA
DRUŽBA SPEKTAKLA
Jela Krečič & Špela Stramšek
SINDROM MENGEŠ – POLOŽAJ KOMERCIALNIH GLEDALIŠČ V SLOVENIJI
Jedrt Jež
LETO ZMERNEGA PADCA
PREDSTAVE
Petra Pogorevc
DOMA V KOPALNICI IN ZA VOLANOM NA CESTI. Pedofilija v uprizoritvah Mateje Koležnik (Praznovanje in Kako sem se naučila voziti).
Martina Šiler
OB 4.48, KO RASTEJO NARCISE. Ob dveh uprizoritvah Sarah Kane (4.48 Eduarda Milerja in Razmadežna Jerneja Lorencija).
Jedrt Jež
VEZ, DETAJL IN DISTANCA (Hu Die Iztoka Kovača)
Ana Perne
JAVNA ZASEBNOST ALI ZASEBNA JAVNOST (Q & A Very Private, Very Public Emila Hrvatina)
Katja Praznik
KAKO PRESKOČITI OGRAJO IZ ROK (Polna pest praznih rok Roka Vevarja in Simone Semenič)
Gerald Siegmund
ZLATO/92 ZLATIH PALIC V RAZBITEM AVTU (po premieri istoimenske predstave v režiji Saskie Boddeke v Schauspiel Frankfurt)
Thomas Irmer
DESNO VEN! ALI NIKOLI VEČ NOTER? (o fenomenu Christoph Schlingensief)
ARTISTS’ PAGES
Ann Adamovič
DIALOGUE
Igor Štromajer: ORGAZEM, INTIMNA ARTISTIČNA KOMUNIKACIJA, KONCEPTUALNA DRAMATURGIJA IN KONEC METAFORE ali “FREE YOUR MIND AND THE REST WILL FOLLOW”
Martin Bricelj: EURO FOR THE MASSES