Domen Ograjenšek: Pop Affect — estetika in politika visokih tonov

Seminar sodobnih scenskih umetnosti
2019 – 2020: Odprta vprašanja
Serija javnih predavanj
Nova pošta, 24-02-2020
Foto: Lenka Glisníková

Predavanje se loteva afektivne podlage popularne kulture ob prelomu tisočletja ter njenih implicitnih političnih dimenzij. Odpira vprašanja pop zvočnosti kot avtonomnega fenomena, njenega afektivnega dinamizma (od melanholije modernizma do ekstaze postsodobnosti in nazaj), ter procesa figuracije, ki zvočne krajine polni s figurami eklektičnega razosebljanja.

“Če se narativni premik v tedanjih glasbenih izidih „popprincese“ Britney Spears še na videz kaže kot premik od popolne predanosti kultu popkonzuma (npr. „I’m A Slave 4 U“, predstavljen javnosti na MTV Video Music Awards pet dni pred terorističnim napadom) k uporu družbi nadzora, vseprežemajoči oblasti glasbene industrije in medijskega očesa (npr. „Overprotected“, izdan tri mesece po napadu) – se pravi kot premik, ki je na videz tudi bolj na strani „opozicionalne kulture“ kot pa na strani poppatriotizma (značilnega za post „9/11“ popkulturno krajino) –, se s tranzicijskim „Can’t Get You Out of My Head“, ki neposredno spaja sladek užitek sveže zatreskanosti z nevzdržnostjo agoničnega vdora v notranjost teen-pop-subjektivitete, izkaže za uveljavljen izraz te iste popzasvojljivosti in predanosti, ki v svetu pred „9/11“ služi kot notranji ustroj ameriške popkulture.”

Seminar sodobnih scenskih umetnosti
2019 – 2020: Odprta vprašanja
Serija javnih predavanj
Nova pošta, 24-02-2020
Foto: Lenka Glisníková

Predavanje

Domen Ograjenšek / 24-02-2020 / Nova pošta

Odprta vprašanja

Maskin seminar sodobnih scenskih umetnosti 2019–2020: Odprta vprašanja
Serija javnih predavanj
Vsak drugi ponedeljek, ob 19.00, od novembra do konca maja na Novi Pošti

Na Maski z novembrom začenjamo novo sezono za marsikoga izjemno formativen Seminar sodobnih scenskih umetnosti, ki je v preteklosti v Ljubljano pripeljal marsikatero zanimivo teoretičarko ali teoretika in pomagal oblikovati marsikoga doma, ki deluje na področju preseka med teorijo in umetnostjo. Seminar bo letos ponudil platformo, kjer bodo lahko mlajši teoretiki, ki so bodisi bivši seminaristi bodisi so vsaj vsebinsko blizu raziskovanjem teorije na preseku z umetnostjo, tehnologijo, mediji in sorodnimi tereni, v formatu javnih predavanj predstavili svoje trenutne raziskovalne teme. S to gesto bi radi odprli javni prostor za diskusijo o doktorskih in neinštitucionalno potrjenih temah formalnih ali neformalnih mladih raziskovalcev mlajše in srednje generacije, ki pretežno delujejo v prekarnih delovnih razmerjih. Zavedamo se, da bi za razglabljanje o enotni krovni temi morali gostujoči predavatelji, ki delujejo v negotovih pogojih, narediti odvode od svojih primarnih raziskovanj, ki si jih v danih razmerah težko privoščijo, hkrati pa marsikdo nima platforme za predstavitev odprtih vprašanj svojih raziskav, zato smo se odločili vzpostaviti situacijo, kjer bo mogoč vpogled v in prevpraševanje najbolj aktualnega in akutnega raziskovalnega dela mladih teoretičark in teoretikov na preseku med teorijo in umetnostjo. V prvi sezoni jih bo predavalo štirinajst, vsi pa raziskujejo polja sodobnih scenskih umetnosti, sociologije, filozofije, feminizma in širše.

Poglej tudi

  • Zadnji seminarski dogodki
  • Klitoris je anarhistka
  • Kolumna Mårtena Spångberga
  • Isabell Lorey: Prekarizacija, skrb in kvir dolg – kako ponovno premisliti demokracijo
  • Mårten Spångberg: “Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna”
  • Reparativne raziskave
  • Raziskovalna skupina Moč užitka 
  • Feministični bralni krožek s Sestrovščino ponosnega delfina
  • Nasilje, ki je spolno zaznamovano
  • Šelestenje trenirk prihodnosti
  • Ben Woodard: Brez posebnega statusa: Ekologije vršljivskosti v ekologiji
  • Vsi seminarski dogodki